١٠:٢٤ ٠٩/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
معاون دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:
دانشجويان به دليل كمبودجسد، درس آناتومي راكامپيوتري فرامي‌گيرند

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از راه‌اندازي رشته‌هاي جديد و برگزاري جشن استقبال از دانشجويان جديدالورود خبر داد.
دكتر حسيني، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه 49 رشته براي تصويب به وزارت بهداشت ارسال شده است، اظهار كرد: رشته‌هاي حقوق پزشكي، IT،‌ حقوق و اخلاق زيستي، فيزيك پزشكي، نانوتكنولوژي، رژيم شناسي ارگونومي، حفاظت پرتويي و مديريت توان بخشي در مقطع كارشناسي ارشد، رشته‌هاي نانوفيزيك پزشكي، آمار زيستي، صنايع غذايي، فيزيوتراپي، بهداشت باروري و نانوتكنولوژي در مقطع phD، هميوپاتيت در مقطع تخصصي باليني، فلوشيپ‌ رشته‌هاي ناباروري، مراقبت‌هاي پرستاري ايدز، اورولوژي ترميمي، طب ورزشي و طب داخلي سالمندان و همچنين رشته پاتولوژي اطفال در مقطع فوق تخصصي از جمله رشته‌هاي در دست اقدام است.
وي با بيان اينكه توسعه تحصيلات تكميلي از مهمترين برنامه دانشگاه است، خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي توسعه در مقاطع كارداني و كارشناسي را محدود كرده است.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه با اشاره به ايجاد رشته‌هاي جديد در مقطع دكترا، تصريح كرد: تاسيس داروسازي باليني و باكتري شناسي و فلوشيب گلوكم تصويب شده است.
دكتر حسيني در ادامه از برگزاري مراسم براي استقبال از دانشجويان جديد خبر داد و افزود: اعطاي كاتالوگهاي آموزشي و اعلام سياست‌هاي دانشگاه از جمله برنامه‌هاي مورد نظر براي استقبال از دانشجويان است.
دكتر حسيني برگزاري جلسات متعدد با گروه‌هاي دانشجويي را از روشهاي ارزشيابي براي ارتقاي آموزشي عنوان كرد و افزود: با بررسي نقاط ضعف روشهاي آموزشي براي حل آنها برنامه‌ريزي انجام مي‌شود.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از اجراي پروژه بررسي نظارت دانشجويان يا ميزان رضايت فراگيران از آموزش خبر داد و تصريح كرد: براساس مشكلاتي كه دانشجويان مطرح مي‌كنند به بحث درباره تحكيم روندهاي آموزشي در دانشگاه پرداخته مي شود.
وي در عين حال از برگزاري جشنواره آموزشي را از ديگر عملكردهاي دانشگاه براي ارتقاي آموزشي برشمرد و خاطرنشان كرد: در روز گراميداشت معلم به جاي معرفي 20 معلم نمونه از فرايندهاي آموزشي استادان تشويق به عمل مي‌آيد.
وي در ادامه افزود: اميد است در سال 85 فرايندهاي آموزشي برجسته تري نسبت به گذشته داشته باشيم و استادي در صورت راضي بودن از كلاس درسي خود پس از بررسي‌هاي لازم با فراهم كردن تجهيزات كمك آموزشي آن بخش را تقديم مي‌كنيم كه اين روند در ارتقاي آموزشي دانشگاه بسيار موثر است.
دكتر حسيني با بيان اينكه در جشنواره آموزشي برنامه‌هاي آموزشي براي دانشجويان، رزيدنت‌ها و رزيدنت‌هاي فوق تخصصي در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: در بخش‌هاي باليني آنهايي كه به عنوان آموزش برجسته اعلام مي‌شود مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي با انتقاد به اين كه دانشجويان براي تشريح جسد به اندازه كافي در اختيار ندارند، اظهار كرد: بخشهاي آموزشي آناتومي تلاش كرده‌اند تا از روش آموزش كامپيوتري در تشريح اجساد استفاده كنند كه كافي نيست و دانشجويان بايد به صورت زنده اين واحد عملي را مرور كنند.
وي با بيان اين كه طرح رفورم طرح بسيار بزرگيست، خاطرنشان كرد: طرح رفورم در مقايسه با طرح قبلي از دسترسي به اصطلاحات روز، تحليل اصطلاحات روز و تلفيق درسهاي علوم پايه با علوم باليني از توانمندي بالاتري احساس مي‌شود.
وي گفت: در ميان برخي از دانشجويان نگراني ايجاد شده است كه پس از فارغ‌التحصيلي مشابه ساير دانشجويان به امر بهداشت مي‌پردازند.
وي با اشاره به راضي بودن اكثريت دانشجويان از اجراي طرح رفورم، گفت: طي نظرسنجي كه از دانشجويان انجام شده است، اكثريت از اجراي طرح راضي بوده‌اند.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه سرانه استاد به دانشجو را يك به 10 دانست و افزود: دانشگاه داراي تقريبا 65 هزار و 500 دانشجو و يك هزار و 200 عضو هيات علمي است.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد: ‌ارتقاي آموزش در دانشگاه از طريق كليه اعضاي هيات علمي به عنوان نكات اساسي براي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي است و با تكيه به استادان و لحاظ كردن آنها جو اعتماد و همكاري در آموزش از سوي آنها ايجاد شود.

١٢:٠٤ ٣١/٠٦/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد