١٥:١٩ ٠٩/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
معاون آموزشي دانشگاه تربيت مدرس:
ظرفيت پذيرش دانشگاه تا 10 درصد افزايش يافت

معاون آموزشي دانشگاه تربيت مدرس از فارغ‌التحصيلي 12 هزار دانشجو در دانشگاه خبر داد و گفت:‌ به طور ميانگين سالانه 600 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري از دانشگاه فارغ‌التحصيل مي‌شوند.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حسين نادري منش در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد و تجليل از دانشجويان برتر آزمون كارشناسي ارشد و دكتري دانشگاه، از جمله اهداف دانشگاه را ايجاد رشته‌هاي جديد در مقطع دكتري بيان كرد و گفت: دانشگاه تربيت مدرس در حال حاضر داراي 134 رشته در مقطع كارشناسي ارشد و 93 رشته در مقطع دكتري است.
وي با اشاره به رشد 7 تا 10 درصدي پذيرش دانشجويان نسبت به سال گذشته، اظهار كرد: در مهر ماه سال گذشته آمار دانشجويان 4639 نفر بود و امسال دانشگاه داراي 5025 دانشجو مي‌باشد.
وي با اشاره به جمعيت 68 نفري دانشجوي خارجي در دانشگاه گفت: 43 نفر از اين دانشجويان در مقطع كارشناسي ارشد و 25 نفر نيز در مقطع دكتري مشغول به تحصيل مي‌باشند.
دكتر نادري منش اظهار كرد: در سال گذشته دانشگاه داراي 89 دانشجوي رتبه اول بود كه امسال اين رقم به 100 دانشجوي رتبه اول افزايش يافته است كه در دانشگاه تربيت مدرس پذيرفته شده‌اند.
وي با اشاره به نمودار اساتيد دانشگاه به تفكيك رتبه علمي،‌ گفت: دانشگاه تربيت مدرس داراي 464 عضو هيات علمي است كه از اين ميزان 264 نفر (53 درصد) استاديار، 35 نفر (8 درصد) مربي، 47 نفر (10 درصد) استاد و 136 نفر (29 درصد) دانشيار مي‌باشند.
به گزارش ايسنا، معاون آموزشي دانشگاه تربيت مدرس از جمله اهداف عمده دانشگاه را ايجاد محيط يادگيري پويا و خلاق و پرورش مدرسان، پژوهشگران و كارآفرينان متعهد و مومن به ارزشهاي اسلامي، ملي و انقلابي بيان كرد و گفت: دستيابي، حفظ و توسعه جايگاه پژوهشي و افزايش سهم توليدات علمي، دانشگاه در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي از ديگر اهداف دانشگاه به شمار مي‌آيد.
وي افزود: توسعه و ارتقاي كيفيت خدمات دانشجويي، بهبود مستمر مديريت اجرايي و علمي دانشگاه، فراهم آوردن امكانات و تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري روزآمد، ارتقاي همكاري با مراكز علمي در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي و تحقق اهداف اسلامي برخي ديگر از اهداف دانشگاه محسوب مي‌شود.
دكتر نادري منش همچنين با اشاره به رئوس برخي از برنامه‌هاي ميان مدت معاونت آموزشي دانشگاه تربيت مدرس، از جمله اين رئوس را همگام شدن با تحولات جهاني در آموزش با تكيه بر مزيت‌هاي بومي، ‌تنوع بخشي به شيوه‌هاي آموزش ورودي‌ها و تعميق ديدگاه آموزش باز، ‌ماموريت گرا كردن آموزش در دانشگاه بيان كرد.
به گفته معاون آموزشي دانشگاه تربيت مدرس، عدالت محوري و قانونمندي در كليه فعاليتهاي آموزشي، ارتقاي كيفيت فعاليت‌هاي آموزشي، توسعه منابع انساني در سطح حوزه معاونت آموزشي و جهت‌گيري آموزش به سمت توسعه جامعه دانايي محور (تقويت نهضت نرم‌افزاري)، ماموريت گرا كردن آموزش در دانشگاه از ديگر برنامه‌هاي ميان مدت دانشگاه در حوزه معاونت آموزشي است.
دكتر نادري منش ديگر برنامه‌هاي ميان مدت دانشگاه را توسعه دوره‌هاي دكتري بويژه در زمينه فعاليتهاي نو، توسعه زيرساختهاي دانشگاه و برنامه ريزي لازم براي جذب اعضاي هيات علمي و دانش آموختگان در دوره‌هاي فوق دكتري، برنامه ريزي براي تاسيس شعبه دانشگاه در خارج از كشور (سوريه)، برنامه ريزي براي تاسيس واحدهاي بين المللي دانشگاه (در محل پرديسهاي نور و كيش) بيان كرد.
معاون آموزشي دانشگاه تربيت مدرس در خاتمه با اشاره به برخي از مزيت‌هاي نسبي دانشگاه، گفت: تحصيلات تكميلي بودن دانشگاه، ‌داشتن اعضاي هيات علمي جوان و متعهد و جامع بودن دانشگاه از جمله مزيت‌هاي دانشگاه تربيت مدرس است.

١٠:٥٠ ٠٥/٠٧/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد