١٦:٥٦ ٠٩/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
اولویت‌های پژوهشی دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهشها در سال 85

عناوین اولویت های پژوهشی دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهشها برای سال جاری اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری"مهر"، دفتر اطلاع‌رسانی مرکز پژوهشها، اولویتهای پژوهشی دفتر مطالعات فرهنگی در سال 1385 را بدین شرح اعلام کرد.
1 – آسیب‌شناسی تبلیغات دینی در کشور – شیوه‌ها، راهکارها و ابزارها (وفق بند «ط» و بند «ی» ماده (106) قانون برنامه چهارم توسعه)
2 – امکان‌سنجی احیاء اصل 12 قانون اساسی با رویکرد طرح جامع همگرایی میان فرق و مذاهب اسلامی (وفق بند «ن» ماده (106 قانون برنامه چهارم توسعه)
3 – بازنگری ساختار و کارکرد هیات امنای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
4 – بازنگری در روش انتخاب روسای دانشگاه‌ها (انتصاب یا انتخاب)
5 – آسیب‌شناسی فرهنگ اعتراض در جامعه ایرانی (فقر احساسی)
6 – پیوستگی وگسستگی هویتی درجامعه ایرانی وارزیابی تاثیرسیاست‌ها وقوانین
7 – اجرای بخش دوم «طرح حمایت از حقوق خبرنگاران»
8 – تدوین نظام حقوقی حمایت از آثار تاریخی
9 – ارزیابی مدیریت بحران مهاجرت نخبگان
10- طرح ساماندهی تبلیغات رسانه ای کشور (وفق بند «ل» ماده (106) و بند «ب» ماده (116) قانون برنامه چهارم توسعه)
11- تعیین نظام حقوق گردشگران خارجی در کشور
12- امکان‌سنجی ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
13- بررسی وضعیت ورزش زنان
14 – مطالعه رابطه اطلاعات و پژوهش با تصمیم‌گیری پارلمانی بر اساس تجربیات مراکز تحقیقات پارلمانی
15 – امکان‌سنجی اجرای اصل 8 قانون اساسی با موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر
16 – ارزیابی نقش و سهم فرهنگ در توسعه و اداره کشور (بعد فرهنگی توسعه ) – (وفق ماده 113 قانون برنامه چهارم توسعه)
17 – محدوده و میدان عمل مفاسد اقتصادی در بخش فرهنگ و راهکارهای مبارزه با آن (قاچاق آثار ملی، قاچاق انسان و قاچاق کالاهای فرهنگی)
18- بررسی روند برنامه های اصلاحی وزارت آموزش و پرورش با تکیه بر نقد و بررسی سند ملی آموزش و پرورش
19 – بررسی ساختار دوره‌های تحصیلی نظام آموزش و پرورش و تطابق آن با نیازهای آینده کشور
20- بررسی شیوه‌های رسانه‌ای مقابله با تهاجم فرهنگی (وفق بند «ب» ماده (106) قانون برنامه چهارم توسعه )
21- بررسی راهکارهای قانونی جلوگیری از ترویج منکرات در عرصه فعالیت‌های هنری (وفق اصل سوم قانون اساسی)
22 – الزامات تقویت جایگاه و توسعه میدان عمل تشکل‌های مذهبی با هدف گسترش مشارکت‌های اجتماعی در عرصه فرهنگ دینی (وفق بند «س» ماده (106) قانون برنامه چهارم توسعه)
23 – بررسی وضعیت مشارکت اجتماعی نسل جوان و ارائه طرح قانونی برای آن
24 – تعیین شاخص‌های رشد و ارتقای همه جانبه وضعیت جوانان بر اساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران
25 – الزامات دستگاه‌های دولتی برای ساماندهی امور جوانان (وفق ماده (112) قانون برنامه چهارم توسعه)
26 – اقتصاد ورزش ایران
27 – سیاست‌ها و روش‌های جذب،‌آموزش ، ارتقا و ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
28 – بررسی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی
29 – ارزیابی عملکرد سال اول اجرای قانون برنامه چهارم توسعه مبتنی بر دانایی
30 – بررسی قوانین و راهکارهای توسعه صنعت سینما و صادرات فیلم در ایران (وفق بند «ب» ماده (104) قانون برنامه چهارم توسعه )
31- بررسی قوانین و راهکارهای ارائه تصویر روشن از انقلاب اسلامی در قالب تولیدات و محصولات هنری (وفق ماده (30) سیاست‌های کلی برنامه چهارم توسعه)
32- ساماندهی نظام کمک‌های بلاعوض به نهادهای دینی
33 – اصلاح و تدوین خط مشی‌ها و اصول برنامه‌ای سازمان صدا و سیما
34 – ارزیابی عملکرد اعتبارات تخصیصی در حوزه هنر و رسانه (بر اساس شاخص‌های بودجه‌ای)
35 – مطالعه شیوه بررسی و تهیه گزارش‌های پژوهش پارلمانی بر اساس تجربیات مراکز تحقیقات پارلمانی
36 – بررسی ابعاد، روش‌ها و ابزارهای ارزیابی تاثیرات قانون
37 – بررسی ابعاد، ابزارها و تاثیرات رابطه مرکز پژوهشها با مجلس
38 – بررسی منشور حقوق اسلامی کودک
39 – شیوه‌های تحکیم مبانی خانواده (از منظر حکومت)
40 – بررسی و ارزیابی حقوق ومسئولیت‌های زنان
41- اصلاح قوانین و مقررات مدنی و جزائی و آیین دادرسی با رویکرد خانواده و زنان
42 – نقش آفرینی فرهنگ در ارتقای کارآمدی و اثربخشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
43 – نقد و بررسی طرح جامع ساماندهی امور فرهنگی
44 – نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرائی بر اساس شاخص‌ اجرای برنامه.

١١:٥٠ ٠٩/٠٧/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد