٢٣:٠٢ ٠٩/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
مديرعامل شركت پست خبر داد:
توسعه‌ي سرويس‌هاي پستي جديد مبتني بر فن‌آوري‌هاي الكترونيكي

مدير عامل شركت پست درباره‌ي مهم‌ترين موانع شركت پست براي رسيدن به بهره‌وري اقتصادي گفت: نبود انعطاف‌پذيري لازم از سوي دولت جهت تعيين تعرفه‌هاي پستي متناسب با سيستم قيمت تمام شده‌ي خدمات، ناكافي بودن سرمايه‌گذاري در پست اعم از دولتي و غير دولتي و اختصاص نيافتن يارانه براي ارايه‌ي خدمات پستي، در مناطق غير برخوردار و روستايي از مهم‌ترين اين موانع است.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمدحسن محبيان با بيان اين كه توسعه‌ي سرويس‌هاي پستي جديد مبتني بر فن‌آوري‌هاي الكترونيكي از جديدترين دستاوردهاي شركت پست است، اظهار كرد: از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به راه‌اندازي سرويس‌هاي پست خريد الكترونيكي، پست تركيبي و پست لجستيك اشاره كرد.
او دستيابي به سرانه‌ي مرسوله از ‌٧/١١ به ‌٢١ مرسوله، افزايش ترافيك مرسولات از ‌٧٠٠ ميليون به ‌١٥٠٠ ميليون و افزايش سهم خدمات جديد به ميزان ‌٥٠ درصد از كل مرسولات، اصلاح ساختار سازماني و تشكيلات بخش پست را از جمله سياست‌هاي اجرايي بخش پست در برنامه‌ي چهارم توسعه ذكر كرد و ايجاد نظام تعرفه‌هاي پستي و مبتني بر قيمت تمام شده‌ي خدمات پستي و افزايش سهم بازار ارتباطات پستي از بازار جهاني را از برنامه‌هاي اساسي شركت پست در برنامه‌ي چهارم توسعه برشمرد.
محبيان كه در نشست خبري كه روز گذشته به مناسبت روز جهاني پست برگزار شد، سخن مي‌گفت، عرضه‌ي سهام شركت پست در بازار بورس را از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان اين شركت برشمرد و درباره‌ي مهم‌ترين فعاليت‌هاي شركت پست طي يك سال گذشته گفت: در طول يك سال گذشته فعاليت‌هاي شركت پست گسترش زياد داشت؛ امضاي يادداشت تفاهم سه جانبه‌ي پستي بين سه كشور ايران، افغانستان‌ و تاجيكستان و تفاهم‌نامه‌هاي دو جانبه‌ بين كشورمان و كشورهاي امارات، عراق، قرقيزستان، سريلانكا و سودان و همچنين برگزاري اجلاس مقامات پستي كشورهاي عضو اكو از مهم‌ترين اين فعاليت‌ها در عرصه‌ي بين‌المللي است.
وي با بيان اين كه تمبر مشترك با كشورهاي اتريش، اندونزي، ارمنستان و امارات متحده عربي در آينده‌ي نزديك چاپ مي‌شود، توسعه‌ي رقابت‌پذيري و ايجاد تسهيلات لازم براي فعاليت بخش غير دولتي و تعاوني به موازات اپراتور دولتي در بخش پست را از اولويت‌هاي مهم اين بخش در راستاي گسترش خصوصي‌سازي برشمرد و خاطر نشان كرد: طي يك سال گذشته شركت پست با واگذاري ‌٥١٨ خط رهسپاري به بخش غير دولتي، ايجاد ‌٢٤٢ دفتر خدمات ارتباطي و ‌٨٠٧ دفتر ICT روستايي گام مهمي ‌در جهت آزادسازي فعاليت‌هاي پستي و تحقق اصل ‌٤٤ قانون اساسي برداشته است.
مدير عامل شركت پست در ادامه با اشاره به رشد ‌٤٥ درصدي حجم ترافيك مرسولات پستي در يك سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: هنوز تا رسيدن به نقطه‌ي ايده‌آل فاصله داريم ولي همچنان به تلاش خود ادامه مي‌دهيم.
محبيان ارتقاي كيفي خدماتي پستي را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي شركت پست ذكر و اظهار كرد: بازنگري در قوانين، آيين‌نامه و رويه‌هاي پستي، افزايش سرعت و دقت در ارسال مرسولات و كاهش ضايعات از كارهايي است كه به صورت جدي در اين شركت به آن پرداخته شده است.
وي در ادامه با بيان اين كه پست به عنوان پيشخوان دولت، ظرفيت بالايي براي عرضه‌ي خدمات دولتي در دفاتر ICT دارد گفت: به دليل فقدان آگاهي عمومي‌ نسبت به نقش و اهميت پست در عرصه‌هاي اقتصادي و اجتماعي، تحقق پيشخوان دولت توسط پست به كندي پيش مي‌رود كه با تحقق اين امر به حتم پيشرفت‌هاي عمده‌اي در سامان‌دهي خدمات دولتي و كاهش مراجعات مردم به ادارات و سازمان‌ها رخ خواهد داد.
مدير عامل شركت پست ادامه داد: طرح تكريم مشتري و نهضت خدمات‌رساني به مردم در جهت جلب رضايت ارباب رجوع در سرلوحه‌ي فعاليت‌هاي شركت پست قرار گرفته و با اقداماتي مانند اختصاص تلفن‌هاي گوياي ‌١٤٠و راه‌اندازي سايت شركت پست و سيستم فرهنگي مرسولات پيشتاز گام مهمي ‌در جهت تامين رضايت‌مندي مشتريان برداشته شده است.
محبيان درباره‌ي ديگر اقدامات پستي صورت گرفته طي يك سال گذشته در جهت تحكيم روابط با كشور دولت و همسايه گفت: راه‌اندازي مرز مبادله‌ي زميني خرمشهر، بصره در جهت مبادله مرسولات زميني و ترانزيتي بين دو كشور ايران و عراق و عقد قرارداد چاپ تمبرهاي كشور عراق در جمهوري اسلامي ‌ايران است.
مدير عامل شركت پست ياد آور شد: تفاهم‌نامه‌هاي با وزارت نيرو و وزارت كشور امضا كرديم كه مجموعه‌ي خدمات مشتريان را از طريق پست اجرا و ارايه كنيم، در حال حاضر در پنج استان به صورت پايلوت ‌٦٠ درصد از مجموعه‌ي خدمات مشتركان از طريق پيشخوان دولت اجرا مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر هر دفتري ‌٢٩٠ هزار مراجعه كننده داشته باشد و به ازاي هر مراجعه كننده يك كيلومتر فضا اختصاص دهيم و هر نفر هم ‌٥٠ تومان هزينه داشته باشد، در نتيجه‌ هر دفتر دو ميليارد تومان در هر ماه صرفه‌جويي ملي خواهد داشت و از مراجعه كنندگان سازمان‌ها كم مي‌شود.
محبيان در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر لينك فيبر نوري بين دفاتر و مراكز ارتباطي و سازمان‌ها برقرار است كه از سه هزار واحد براي پيشخوان، تا به امروز بيش از ‌٣٠٠ دفتر آماده شده كه ‌٦٠٠ دفتر نيز قرار است از طريق كارت اعتباري سوخت به اين آمار بپيوندند و تصور مي‌كنم دو سال زمان براي رسيدن به سه هزار دفتر زمان نياز داشته باشيم.

١٢:٠٨ ١٦/٠٧/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد