١١:١٦ ٠٢/٠٩/١٤٠٣
عمومي
رييس جهاد دانشگاهي واحد خوزستان:
مدلهاي توسعه بر مبناي دانايي و نقش فن‌آوري اطلاعات است

امروزه براي توسعه جوامع، شاخص‌ها و ويژگيهايي مطرح مي‌كنند كه به لحاظ پيچيدگي سيستم جوامع، دسته بندي عوامل توسعه مشكل است. اما آن چيزي كه مشخص است اينكه مدلهاي توسعه همه بر مبناي دانايي و نقش فن‌آوري اطلاعات است و آموزش به عنوان ركن اصلي و خصيصه متمايز در همه آنها وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، مهندس محمدرضا پورعابدي ربيس جهاد دانشگاهي واحد استان خوزستان در كارگاه تخصصي معاونان شهرداري استانهاي خوزستان و بوشهر كه با همكاري سازمان شهرداريها و دهياريهاي وزارت كشور، استانداري خوزستان و جهاد دانشگاهي خوزستان كار خود را به مدت 2 روز در محل سالن همايش سازمان آب و برق خوزستان آغاز كرد، درباره لزوم استفاده از فن‌آوريهاي نوين آموزشي در عصر جديد گفت: فن‌آوري اطلاعات در دو شاخص كمي و كيفي خود را در جامعه نشان داده است. شاخص كمي آن چيزي مي‌باشد كه در عرصه جامعه و از طريق آموزشهاي سطوح مختلف گسترده مي‌شود. اما شاخص كيفي استفاده از فن‌آوري اطلاعات و چگونگي استفاده از اين فن‌آوري است.
وي يادآور شد: امروز وقتي از آموزش صحبت مي‌كنيم، منظور آموزشي است كه بومي و متناسب با شرايط و نياز باشد نه يك آموزش كلاسيك كه پيشتر انجام مي‌شد و از كشوري ديگر وارد شده است.
پورعابدي خاطرنشان كرد: در هزاره سوم آموزشها ديناميكي و پوياست. در حال حاضر توسعه، توسعه دانش محور و بر دوش انسا‌نهاي دانش‌ محور است و انسانهاي دانا انسانهايي هستند كه ورودي‌هايي دارند و اطلاعات را دقيق و به موقع اخذ و اجرا مي‌كنند.
وي در پايان يادآور شد: منظور ما از برقراري اين كلاسها ايجاد جرقه و برقراري تعاملات دو طرفه است. چون موتور محركه در كشورهاي توسعه‌يافته نيروهاي انساني است و از آنجا كه امروزه كارگران فكري (‌كسي كه بهتر مي‌انديشد) موفق‌ترند، پس لزوم آموزش افراد دو چندان مي‌شود.ح/الف

١٣:٣٩ ١٠/٠٤/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد