حوزه پشتيباني
فعاليتهاي اداري و مالي جهاددانشگاهي در حوزه پشتيباني صورت ميگيرد و هريك از واحدهاي جهاددانشگاهي بهتناسب فعاليت خود در اين حيطه سازماندهي مناسبي دارند و در دفترمركزي جهاددانشگاهي اين مهم به عهده معاونتپشتيباني و امور مجلس ميباشد.
جهاد دانشگاهي در حال حاضر علاوه بر دفتر مركزي داراي 43 واحد است كه 14 واحد آن در شهر تهران و 29 واحددر مراكز دانشگاهي شهرستانها استقرار دارند. همچنين تعداد 27 پژوهشگاه و پژوهشكده ،27سازمان و مركز و موسسه و شركت به ثبت رسيده نيزتحت پوشش اين نهاد فعاليت دارند.
در اين گزارش ضمن معرفي ساختار تشكيلاتي معاونت پشتيباني و امور مجلس و ادارات تابعه آن، مروري بر وضعيتنيروي انساني و بودجه جهاددانشگاهي خواهيم داشت.
ساختار تشكيلاتي
معاونت پشتيباني و امور مجلس جهاددانشگاهي با دو ادارهكل امور اداري و امور مالي و چهار دفتر
(فني،حقوقي، طرح و برنامه و و امور مجلس) امور ستادي و پشتيباني اين نهاد را به عهده داشته است.
هريك از ادارات كل داراي زيرمجموعههايي متناسب باحيطه فعاليت خود ميباشند. در اين بخش بهطور اختصار شرح وظايف هركدام از ادارات كل و دفاتر مربوطه تشريح ميگردد.
اداره كل امور اداري
كليه امور پرسنلي كاركنان و خدمات اداري جهاددانشگاهي اعم از انجام امور استخدامي، تهيه و تدوين آئيننامهها ودستورالعملهاي استخدامي، خدمات در جهت رفاه پرسنل و پيگيري امور عمومي نظير ارائه خدمات نقليه، غذاخوري و.. بر عهده اين اداره كل و ادارات تابعه كه عبارتند از اداره كارگزيني، خدمات اداري و رفاه و اداره خدمات عموميميباشد.
اداره كل امور مالي
اداره كل امور مالي و ذيحسابي دفترمركزي شامل ادارات حسابداري و حسابرسي است كه كليه فعاليتهاي مرتبط با امور مالي از مرحله پيگيري و اخذ اعتبارات از وزارت دارايي تا جذب وجوه و تنظيم صورتهاي مالي و گزارشات مورد نياز مراجع قانوني ذيربط و همچنين تهيه و تنظيم مقررات مالي در اين اداره كل صورت ميپذيرد.
دفتر حقوقي
انجام كليه امور قضايي و حقوقي اين نهاد به عهده اين دفتر ميباشد. همچنين اين دفتر به ارائه خدمات تخصصي نظيرمشاوره و تنظيم قراردادهاي حقوقي, تنظيم لوايح جهت ارايه به وزارت كار و امور اجتماعي و ديوان عدالت اداري ونيزاظهار نظرات حقوقي مي پردازد.
دفتر فني
اين دفتر زير نظر مستقيم معاونت پشتيباني و با هدف تأمين نيازهاي فني و عمراني جهاددانشگاهي در دو بخش عمدهذيل فعاليت مينمايد.
- فعاليتهاي عمراني در رابطه با توسعه فيزيكي جهاددانشگاهي كه هزينههاي آنها از محل درآمدها و ساير منابعجهادتامين ميگردد.
- اجراي پروژههاي عمراني كه هزينه آنها از محل درآمد عمومي - رديف طرحهاي عمراني كشور تامين ميگردد.
دفتر امور مجلس
دفتر امورمجلس به منظور ايجاد تعامل بين مجلس شوراي اسلامي و جهاد دانشگاهي در سال 1378 تأسيس گرديد و از اهم وظايف آن ميتوان به برقراري ارتباط با نمايندگان و كميسيونهاي تخصصي و بررسي طرحها و لوايح اشاره نمود.
لازم به ذكر است هماهنگيهاي لازم در زمان بررسي بودجه سالانه كل كشور در مجلس نيز برعهدة اين دفتر ميباشد .
معاونت پشتيباني و امور
مجلس
|
تلفن
|
نمابر
|
|
معاون پشتيباني و امور مجلس
|
مهدي نديري
|
66409756
|
66400730
|
|
مديركل منابع انساني و امور اداري
|
محمدمحسن غفوريان
|
66461368
|
|
مديركل امورمالي و ناظرمالي- ذيحساب
|
مرتضي علي خامي زاده
|
66954360
|
|
مديركل دفتربودجه ، تشكيلات و روشها
|
مسعود كشوري
|
66419333
|
|
مديركل فني و طرحهاي عمراني
|
مهندس واحد عبداللهيان
|
66417299
|
|
مديركل دفتر امور حقوقي و قراردادها
|
محمدجواد فيض
|
66490122
|
|
مدير كل دفتر امور مجلس
|
دكتر محمد حيدري
|
66950182
|
|
سرپرست اداره كل توسعه فناوري اطلاعات
|
مهندس علي عبدالحي
|
66954361
|