١١:٥٤ ٠٣/٠٩/١٤٠٣
عمومي
گردهمايي هم انديشي پژوهشي برگزار شد /
دكتر يادگاري:پژوهشگاهها وپژوهشكده ها از فعاليتهاي موازي پرهيز كرده وتعامل خود را با معاونت پژوهشي بيشتر كنند

  گردهمايي هم انديشي پژوهشي بعد از ظهر يازدهم مرداد ماه با حضور رؤساي پژوهشگاه ها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي در محل دفتر مركزي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي ، دكترمحمدحسين يادگاري رييس جهاد دانشگاهي در اين گردهمايي طي سخناني ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان گفت: اين گردهمايي با هدف هم‌انديشي در حوزه پژوهش و فناوري تشكيل شده است و اميدواريم با بررسي نقاط ضعف و قوت اين حوزه راه را براي پيشرفت بهتر و دست يابي به اهداف همواركنيم .

دكتر يادگاري ادامه داد: پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها بايد تعاملات و همكاري هاي خود را با هم بيشتر كنند و از موازي كاري و تحقيقات و فعاليتهاي تكراري جداً خودداري كنند.

وي اظهار داشت: همه پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها بايد ارتباط و هماهنگي خود را با معاونت پژوهش و فناوري تنظيم كنند و بدون هماهنگي و بررسي هاي مورد نياز فعاليت هاي جداگانه انجام ندهند.

رييس جهاد دانشگاهي افزود: پژوهشكده ها و پژوهشگاه ها اغلب كارهاي تخصصي و حرفه اي را به نحو عالي انجام مي‌دهند.

وي اظهار داشت : مراكز پژوهشي در واحدهاي بايد توجه داشته باشند كارهاي حرفه اي انجام دهند و از فعاليت هايي كه در شان جهاد دانشگاهي نيست پرهيز كنند.

دكتر يادگاري تاكيد كرد: نتايج يافته ها بايد به طور دقيق و منظم مستند گردند.

وي افزود: اكنون زمان فعاليت  و برنامه ريزي تك نفره گذشته است و بايد به سمت كار گروهي و تيمي رفت .

رييس جهاد دانشگاهي اظهار اميدواري كرد با تلاش جهادگران پژوهشگر اين نهاد انقلابي روز به روز قله هاي پيشرفت و افتخار را پشت سر بگذارد.


در ادامه معاون آموزش جهاد دانشگاهي ضمن ارائه گزارشي از فعاليت اين حوزه افزود: آموزش جهاد دانشگاهي برآمده از پژوهش اين نهاد است .

دكتر ايماني اظهار داشت: جهاد دانشگاهي هميشه دنبال كارهاي نو ، بديع بوده و اساس حضور در عرصه آموزش هم به همين دليل بوده است .

معاون آموزش جهاد دانشگاهي ادامه داد: در اساسنامه پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها امر آموزش نيز آمده است و آنها دوره هاي تخصصي و فوق تخصصي را به بر پايه پژوهش تدوين كنند.

وي تاكيد كرد: بايد توجه داشت كه اگر پژوهشكده ها و پژوهشگاه‌ها وارد امر آموزش شدند از پژوهش غافل نشوند و اولويت با پژوهش است.

دكتر ايماني گفت: يكي از سياستهايي كه اين دوره در حوزه آموزشي انجام خواهيم داد اصلاح ساختار آموزشي است .

معاون آموزش جهاد دانشگاهي ادامه داد: اصلاً زيبنده اين نهاد نيست دوره اي ساده و پيش پا افتاده كه در شان جهاد نيست و فقط با هدف كسب درآمد است را برگزار كنيم .

وي اظهار داشت: بايد تلاش كردسابقه علمي جهاد دانشگاهي حفظ شود.

دكتر ايماني با اشاره به برگزاري دوره هاي تخصصي و فوق تخصصي كوتاه مدت تاكيد كرد: در اين دوره ها جهاد دانشگاهي بايد به دنبال توليد محتوي باشد و آنرا با نام خود ثبت كند.

معاون آموزش جهاد دانشگاهي گفت: دانشكده علوم پايه پزشكي در دانشگاه علم و فرهنگ ايجاد مي‌شود.

وي در پايان خاطر نشان كرد : حوزه آموزش جهاد دانشگاهي در خدمت توسعه پژوهش اين نهاد است.

 

معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي در اين گردهمايي به تبيين نقش و جايگاه پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها در جهاد دانشگاهي پرداخت .

دكتر قاضي مغربي در ادامه همچنين به سند چشم انداز جهاد دانشگاهي ، سياست هاي كلي حوزه پژوهشي برنامه هاي سال 1390 اشاره كرد.

وي افزود: در سند جايگاه جهاددانشگاهي در چشم انداز 20 ساله نظام جمهوري اسلامي جهاد دانشگاهي نهادي است انقلابي با هويت اسلامي، برخوردار از منابع انساني متعهد و كارآمد، الهام بخش و موثر در كشور ، پيشگام در توسعه علم و فناوري و فرهنگي با تعامل سازنده در سطح ملي و بين المللي .

دكتر قاضي مغربي خاطرنشان كرد: اكثر عناوين ديده شده در اين سند بار پژوهشي دارد و جايگاه پژوهشي را مشخص مي‌كند.

معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي اظهار داشت: در نگاهي به پژوهش در كشور با مباحث و چالش هايي روبرو هستيم.

وي گسترش تشكيلات پژوهشي در سايرسازمانها، تاسيس شركت هاي دانش بنيان، برنامه ريزي در توسعه پژوهشكده ها در دانشگاه ها را نمونه اي از چالش هاي پيش رو دانست.

دكتر قاضي مغربي تقويت فرهنگ و روحيه جهادي ، تسهيل و بازنگري آيين نامه ها و قوانين و مقررات سازماندهي پژوهش و فناوري در هريك از پژوهشكده ها و پژوهشگاه ها ، توسعه دكتري، پژوهش محور جهت توسعه نيروي انساني در حوزه پژوهش، آموزش ضمن خدمت و توجه ويژه به اسناد بالادستي و حركت در آن سمت را از سياست هاي كلي حوزه پژوهش جهاد دانشگاهي دانست.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهي در ادامه گفت: پژوهش در جهاد دانشگاهي به صرف پژوهش معني ندارد و بايد به محصول تبديل شود.

وي افزود: بايد خودكفايي اقتصادي در حوزه پژوهش جهاددانشگاهي يك اصل باشد.

دكتر قاضي مغربي به برنامه هاي سال 1390 اشاره كرد و گفت: تغيير ساختار سازماني معاونت پژوهشي ، پياده سازي سيستم جامع مكانيزه پژوهش و فناوري ، بازنگري و اصلاح فرآيندهاي حاكم بر شوراي بررسي نهايي طرح ها ، تمركز بر پژوهش در حوزه نفت و گاز پاره اي از برنامه هاي  سال 1390 هستند.

وي در پايان خطاب به رؤساي پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها گفت: توجه به ضوابط و مقررات دفتر مركزي و رعايت آن توجه به رفع نياز ملي و ايجاد ثروت در انتخاب و انجام فعاليت‌ها، توجه به تعهدات داخل سازماني و برون سازماني و انجام امور به صورت كاملاً حرفه اي تقويت نظام متعالي و توجه به توسعه آموزش هاي پژوهش محوروانتشار مجله علمي پژوهشي مرتبط با زمينه فعاليت پژوهشكده را توصيه مي‌كنيم .

معاون هماهنگي و توسعه جهاد دانشگاهي در ابتداي گردهمايي ضمن خيرمقدم و تبريك ماه رمضان اظهار داشت: جهاد دانشگاهي منشا خدمات و توليدات شايسته و بايسته اي بوده است و از اين رو برخود مي باليم كه در اين نهاد انقلابي خدمت مي كنيم.

دكتر سعيديان راد گفت: هدف از گردهمايي هم انديشي و همفكري براي ادامه راه و متعاقباً رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت در جهت افزايش بخشي از پيش توان خدماتي و توليدي پژوهشگاه ها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي است .

وي افزود: از اهداف ديگر اين گردهمايي نقد و بسط فعاليتهاي هاي پژوهشي است .

دكتر سعيديان راد خاطرنشان كرد: در دوره جديد با تعاملات گسترده و ارزنده بخش پژوهش و حوزه آموزش اين نهاد دستاوردهاي چشمگيري حاصل شده كه از جمله آن اخذ مجوز دكتراي پژوهشكده مي‌باشد.

وي از خدمات شايسته و نويني كه پژوهشگاه ها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي تقدير كرد و گفت: خدمات ويژه كه پژوهشگاه رويان به جامعه اسلاميو دين ارائه مي‌دهد بر كسي پوشيده نيست.

معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي در اين گردهمايي به تبيين نقش و جايگاه پژوهشگاه ها و پژوهشكده ها در جهاد دانشگاهي پرداخت .الف/ر



 






١٩:٥١ ١٣/٠٥/١٣٩٠
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد