١٣:٥٢ ٠١/٠٩/١٤٠٣
عمومي
دومين گردهمايي مديران روابط عمومي جهاددانشگاهي برگزار شد//

دكتر يادگاري :
روابط عمومي ها با استفاده از ابزارهاي مختلف ونوين ارتباطي براي معرفي اين نهاد انقلابي تلاش كنند

دومين گردهمايي مديران روابط عمومي جهاددانشگاهي سراسر كشور 21و22 تيرماه در محل مجتمع تحقيقاتي اين نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي در اين مراسم دكتر محمدحسين يادگاري رييس جهاددانشگاهي طي سخناني گفت : روابط عمومي هاي جهاددانشگاهي بايد بااستفاده از ابزارهاي مختلف ونوين ارتباطي براي معرفي فعاليت ها ورسالت هاي اين نهاد انقلابي تلاش كنند.

دكتر يادگاري با اشاره به سابقه حضور جهاددانشگاهي دردانشگاه ها گفت : قشر دانشجو ودانشگاهي براي ما بسيار مهم است وبايد با اطلاع رساني دقيق وتشريح برنامه هاي علمي وفرهنگي اين مجموعه بتوانيم احساس غرور ملي وانگيزه را در آنها تقويت كنيم و اين از وظايف روابط عمومي هاست .

وي در ادامه افزود : شناسايي ضعف ها قدرت ها آسيب ها وتحليل موقعيت واحد ها بايد از طريق روابط عمومي ها صورت پذيرد.

دكتر يادگاري تاكيد كرد: روابط عمومي ها مي توانند به عنوان بازو هاي مديريتي ايفاء نقش نمايند.

وي گفت : در دوره مديريت كنوني نقش روابط عمومي ها بسيار با ارزش ومهم شناخته  مي شود وبدين منظور تشكيل ستادتبليغات براي برنامه ريزي و معرفي دستاورد هاي جهاددانشگاهي را دردستور كار روابط عمومي قرار داده ايم .

رييس جهاد دانشگاهي ادامه داد: اكنون جهاد دانشگاهي به بسياري از پيشرفت‌هاي مدنظر خود و اهداف بلندش رسيده است و بايد به دنبال يك تحول اساسي در زيرساخت هاي خود هماهنگ با شرايط روز باشد. اگر جهاد دانشگاهي بايد باقي بماند كه قطعا اين طور است تمام پژوهشكده‌ها و واحدهاي آن بايد مانند رويان عمل كنند.

وي اظهار كرد: هر واحد جهاد دانشگاهي بايد به دنبال اين باشد كه نقش يك رويان و در واقع نقش يك سلول بنيادي براي جهاد دانشگاهي ايفا كند.

يادگاري ادامه داد: براي رسيدن به اين هدف هيچ نوع كم كاري از واحدها قابل پذيرش نيست و در واقع يافتن مشكلات و گزارش آن‌ها به روساي جهادي از وظايف روابط عمومي‌ها است.

رييس جهاد دانشگاهي در توضيح اين گفته خود اظهار كرد: روابط عمومي‌ها بايد پاسخگوي اين موضوع باشند كه ورود جهاد به كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي مفيد و مثمر ثمر بوده است يا خير واين كار جز با گزارش تمامي نقاط ضعف و قوت واحدها به روساي آن‌ها امكان‌پذير نيست.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه جهاد دانشگاهي بايد جايگاه بلند خود را در اسناد بالادستي كشور مانند سند تحول آموزش عالي، سند ملي سلامت، سند چشم انداز 20 ساله و سند تحول آموزش و پرورش نشان دهد.

يادگاري با اشاره به برگزاري جلسات با روساي قديمي جهاد دانشگاهي گفت: ما درصدديم تا با كمك تجربه‌هاي يكديگر يك نقشه راه و برنامه‌ريزي كامل براي ارتقاي جهاد دانشگاهي ارائه كنيم و به زودي نيز برنامه‌ريزي‌ها را اعلام مي‌كنيم.

مديرعامل خبرگذاري فارس :

روابط عمومي جهاددانشگاهي مي تواند با طرح هاي جديد درفعاليت هاي خود الگوي ساير روابط عمومي ها باشد

براساس اين گزارش سيد نظام الدين موسوي مدير عامل خبرگزاري فارس از ميهمانان اين گردهمايي  طي سخناني گفت : رسانه و روابط عمومی از منظر خاستگاه و آموزش های آکادمیک‌ بسیار به یکدیگر نزدیکند اما بنا به دلایل متعدد، کارویژه های این دو ساختار از هم جدا شده و در برخی موارد  در مقابل یکدیگر هستند.  

وی افزود:صبغه غالب در رسانه های ما ، انعکاس اخبار و گزارش های منفی  و انتقادی است و در مقابل روابط عمومی ها صرفا" بر نقاط مثبت و تکذیب هر نوع عیب و ایراد تاکید دارند که این دو نگاه متفاوت ، بعضا" به تقابل میان رسانه ها و روابط عمومی ها می انجامد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به وجود دو دیدگاه درباره کارویژه رسانه ها تصریح کرد: عده ای ماهیت و هدف فعالیت رسانه را انتقاد می دانند اما عده ای نیز بر این باورند که نقد ، هدف اصلی نیست و واقع نمایی هدف است و رسانه باید آینه تمام نمای واقعیت باشد.

موسوی همچنین با اشاره به تداوم شیوه های کلیشه ای و کم اثر در فعالیت روابط عمومی ها گفت:اخبار منتشره از سوی بسیاری از روابط عمومی های دستگاه ها فاقد جذابیت برای رسانه ها و مخاطبان انهاست و همین عامل موجب شده تا دستاوردهای بزرگی که در کشور شاهد آن هستیم کمتر در افکار عمومی مطرح شود.

او با تاکید بر ضرورت کاربست شیوه های نوین در اخبار و گزارش های روابط عمومی ها افزود: تحولات ساختاری در روابط عمومی‌ها ضرورتی جدی است و در صورت ایجاد این تحولات ، تعاملمیان این نهادها با رسانه ها افزایش یافته و اهداف مشترکی که وجود دارد در پرتو این تعامل ، تحقق خواهد یافت.

وی همچنین ، تاثیرگذاری خبری و رسانه ای را یکی از مولفه های مهم قدرت نرم در جهان امروز ذکر کرد و با ارائه مثال هایی درباره نحوه تبلیغات رقبا و دشمنان جمهوری اسلامی ، اظهار داشت: رقبای ما در عرصه جهانی از عنصر«وانمودگی» قدرت در حوزه رسانه بهره می گیرند و حتی کارهای نکرده خود را در سطح وسیعی تبلیغ می کنند و در مقابل تلاش دارند تا نقاط قوت نظام ما و دستاوردهای بزرگ و پیشرفتهای کشور ایران را با حاشیه سازی ، تبدیل به نقطه ضعف کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به توفیقات بزرگ جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویش های بزرگ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از آنجا که نماد پیوند ایمان و تعهد و تخصص است طی بیش از سه دهه فعالیت ، در حوزه های مختلفی ورود موفقیت آمیز داشته و در عرصه هایی چون تحقیقات پزشکی و مهندسی توفیقات در تراز ملی کسب کرده که مایه افتخار است.

موسوی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به عنوان یک نمونه کار موفق رسانه ای جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود:با وجود ظرفیت های مناسب در روابط عمومی جهاددانشگاهی ، انتظار می رود که این نهاد انقلابی کلیشه های رایج را در هم شکند و الگویی مناسب از روابط عمومی پویا و تاثیرگذار و دارای تعامل با رسانه ها را ارائه نماید.

گفتني است درادامه اين مراسم از روابط عمومي هاي برتر واحد ها با حضور دكتر يادگاري تقدير شد.

برگزاري جلسه پرسش وپاسخ مدير كل روابط عمومي با مديران روابط عمومي واحد ها،برگزاري كارگاه آموزشي كاربرد رنگ در روابط عمومي مدرس (دكتر كلهرنيا )، كارگاه برنامه ريزي را هبردي در روابط عمومي مدرس (دكتر شكري خانقاه ) و ارائه گزارش سرپرست اداره كل فناوري واطلاعات اين نهاد  در خصوص پرتال جهاد دانشگاهي  ازبرنامه هاي ديگر اين گردهمايي بود.

١٥:١٨ ٢٤/٠٤/١٣٩١
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد