١٤:٥٧ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي

رشد 25 درصدي پذيرش دانشجو در مركز علمي-كاربردي جهاددانشگاهي شعبه مشهد

مدير گروه كامپيوتر مركز آموزش  عالي علمي-كاربردي جهاددانشگاهي شعبه مشهد گفت:با ايجاد مقطع كارشناسي در رشته فناوري اطلاعات و نيز گرايش سخت افزار در سال آينده، اين مركز بسوي تحصيلات تكميلي گام برخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد خراسان رضوي،مهندس سعيد ابريشمي با بيان اين مطلب گفت:مركز آموزش عالي علمي-كاربردي جهاددانشگاهي شعبه مشهد در رشته كامپيوتر در مقطع كارداني (در سه گرايش سخت افزار، نرم افزار و رشته فناوري اطلاعات كه از ترم جديد ايجاد شد) و در مقطع كارشناسي ناپيوسته (گرايش نرم افزار) اقدام به پذيرش دانشجو مينمايد كه اميدواريم در سال آينده در مقطع كارشناسي سخت افزار نيز ظرفيت پذيرش در اين مركز ايجاد شود.
وي به رويكرد دانشگاه در ايجاد تنوع رشته بجاي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو اشاره كرد و افزود:در ترم جديد در مقطع كارشناسي 70 دانشجو  و در مقطع كارداني نيز در هر گرايش 40 دانشجو پذيرش شدند. همچنين با ايجاد رشته فناوري اطلاعات در مقطع كارداني نيز، تعداد 40 دانشجو پذيرش شدند كه رشد 25 درصدي افزايش دانشجو را در برداشت.
وي ابراز اميدواري كرد:در سال آينده با ايجاد مقطع كارشناسي در گرايش سخت افزار و رشته فناوري اطلاعات، دانشگاه بسوي تحصيلات تكميلي گام بردارد.
ابريشمي همچنين به حذف مقطع كارداني پودماني از سال گذشته در اين مركز اشاره كرد و گفت: قبولي هاي دانشگاه از طريق كنكور و با معدل هاي خوب پذيرش مي شوند و بار علمي دانشجويان نيز قابل قبول است اما در دوره هاي پودماني كه بدون كنكور ارائه مي شود، عده اي از دانشجويان رغبت چنداني براي يادگيري ندارند و برخي ديگر نيز به سبب شاغل بودن، فرصتي براي درس و دانشگاه ندارند كه اين مهم مشكلاتي را در سطح علمي دانشگاه ايجاد مي كرد. ضمن آنكه بار مضاعفي بر دوش اساتيد و نيز دانشجويان تحميل مي‌شد.
وي فضاي فيزيكي دانشگاه را در حد مطلوب توصيف كرد و گفت: تعداد 12 كلاس و 2 آزمايشگاه كامپيوتر در اختيار گروه است و نيز آزمايشگاه ديگري كه در حال راه اندازي است كه فضاي مذكور در مقايسه با ديگر مراكز آموزش علمي -كاربردي فضاي بسيار خوبي است.
ابريشمي همچنين به سيستم قديمي آموزش و پيامدهاي آن در دانشگاه اشاره كرد و گفت: مشكلي كه سالها باعث بروز برخي مشكلات براي دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه شده است سيستم قديمي آموزش است.
وي به عدم دسترسي به سوابق تحصيلي دانشجويان در آن دانشگاه، اشاره كرد و گفت: مكانيزم انتخاب واحد دانشجويان همچنان  بر روي كاغذ صورت مي گيرد كه اين روند در پاسخگويي به سوالات دانشجويان نيز سبب بروز بسياري از مشكلات شده است.
وي به لزوم تسريع در الكترونيكي شدن خدمات در كشور تاكيد كرد و افزود:شايد زماني لازم بود توضيح دهيم كه دنياي آينده، دنياي كامپيوتر است اما اكنون در عصر فناوري اطلاعات، كامپيوتر تنها ابزاري براي رسيدن به آن بشمار مي رود.
وي گفت: بديهي است كه در آينده هر انساني با يك سند ديجيتالي در دنيا شناخته خواهد شد، كمااينكه در ايران نيز اخيرا مركز گواهي ديجيتال راه اندازي شده است. ما در كشور، چندان از دنياي IT عقب نيستيم و همه خدمات به تدريج به صورت الكترونيكي ارائه خواهد شد.ح/الف

١٣:٠٤ ١٨/٠٢/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد