١٨:٥٥ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
معاون مركز علمي كاربردي جهاددانشگاهي شعبه اروميه:
عدم نگرش تعاملي به روش هاي پژوهش و تحقيق موجب مهجور شدن پژوهش مي شود

عدم نگرش تعاملي و نظام دار به ابزارها و روش هاي پژوهش و تحقيق موجب مهجور شدن پژوهش مي شود.
به گزارش روابط عمومی واحد  آذربايجان غربي،شيوا حبيب زاده معاون مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاددانشگاهي شعبه اروميه با بيان اين مطلب افزود:با مطالعه و تأمل در ارتباط الگوها و روش هاي تدريس ، تفکر پژوهشي ، بررسي کاستي هاي توسعه تفکر پژوهشي دردانشگاهها و کاستي هاي نگرش مديريتي در پژوهش دانشگاهي مي توان تا حدودي پي به عوامل مهجور ماندن پژوهش در رشته هاي دانشگاهي برد .
وي در مورد اهميت فعاليتهاي غير درسي افزود : اين فعاليتها باعث فعال شدن دانشجو در امر آموزش شده و ميزان درگيري داوطلبانه او را در امر آموزش بيشتر مي کند .
حبيب زاده افزود : در صورت نگرش صحيح مديريتي همراه با تفکر پژوهشي و انجام تغييرات لازم در ساختاردو مقوله آموزش و پژوهش مي تواند لازم و ملزوم هم شده و هر يک در راستاي ارتقاء ديگري مفيد و موثر واقع شود . 
وي تصريح کرد: با الهام گرفتن از روشهاي توسعه تفکر پژوهشي در تعريف و بکارگيري روش ها و الگوهاي تدريس به تهيه و تدوين کتب دانشگاهي و ايجاد زمينه هاي مناسب تعاملي ، آموزش به پژوهش کاربردي منجر مي شود كه اثر گذار بوده و نتايج توليد علم آن نياز هاي جامعه و منطقه را رفع مي نمايد و اين آموزش و پژوهش منتج به توسعه پايدار براي كشور خواهد بود.ح/الف

١٥:٠٨ ٠٦/٠٥/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد