معاون مركز علمي كاربردي جهاددانشگاهي شعبه اروميه:
عدم نگرش تعاملي به روش هاي پژوهش و تحقيق موجب مهجور شدن پژوهش مي شود
عدم نگرش تعاملي و نظام دار به ابزارها و روش هاي پژوهش و تحقيق موجب مهجور شدن پژوهش مي شود.
به گزارش روابط عمومی واحد آذربايجان غربي،شيوا حبيب زاده معاون مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاددانشگاهي شعبه اروميه با بيان اين مطلب افزود:با مطالعه و تأمل در ارتباط الگوها و روش هاي تدريس ، تفکر پژوهشي ، بررسي کاستي هاي توسعه تفکر پژوهشي دردانشگاهها و کاستي هاي نگرش مديريتي در پژوهش دانشگاهي مي توان تا حدودي پي به عوامل مهجور ماندن پژوهش در رشته هاي دانشگاهي برد .
وي در مورد اهميت فعاليتهاي غير درسي افزود : اين فعاليتها باعث فعال شدن دانشجو در امر آموزش شده و ميزان درگيري داوطلبانه او را در امر آموزش بيشتر مي کند .
حبيب زاده افزود : در صورت نگرش صحيح مديريتي همراه با تفکر پژوهشي و انجام تغييرات لازم در ساختاردو مقوله آموزش و پژوهش مي تواند لازم و ملزوم هم شده و هر يک در راستاي ارتقاء ديگري مفيد و موثر واقع شود .
وي تصريح کرد: با الهام گرفتن از روشهاي توسعه تفکر پژوهشي در تعريف و بکارگيري روش ها و الگوهاي تدريس به تهيه و تدوين کتب دانشگاهي و ايجاد زمينه هاي مناسب تعاملي ، آموزش به پژوهش کاربردي منجر مي شود كه اثر گذار بوده و نتايج توليد علم آن نياز هاي جامعه و منطقه را رفع مي نمايد و اين آموزش و پژوهش منتج به توسعه پايدار براي كشور خواهد بود.ح/الف
١٥:٠٨ ٠٦/٠٥/١٣٨٧