٢٣:٠٧ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
توسط جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي تهران؛
دوره‌هاي آموزشي بين‌المللي تخصصي در کشور برگزار مي‌شود

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي تهران از دوره‌هاي آموزش بين‌المللي تخصصي که براي اولين بار در کشور برگزار مي شود، به عنوان يک آموزش منحصر به فرد در سراسر کشور ياد کرد.
دکتر مجيد رحماني در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه علوم پزشکي تهران، تعامل آموزشي در حوزه علوم پزشکي بين ايران و کشورهاي ديگر دنيا را از اهداف برگزاري دوره‌هاي آموزش بين‌المللي تخصصي دانست و گفت: در اين راستا آموزشهاي «فراتکنولوژي» و نيز آموزشهايي که در ساير کشورها مهارت بيشتري وجود دارد به پزشکان ايراني آموزش داده مي‌شود و در مقابل آموزشهايي که ايران از نظر تکنولوژي در آن سرآمد است به پزشکان و پيراپزشکان ساير کشورها ارائه مي‌شود.
وي دوره آموزشي ليزر پزشکي و فلوشيپ ليزر براي دندانپزشکان را از جمله اين دوره‌ها خواند و افزود: در تيرماه سال جاري جهت برگزاري آموزشهاي مشترک توسط اساتيد داخلي و روسيه در زمينه ليزر پزشکي، با انستيتو تحقيقات ليزر مسکو قراردادي امضا شد. اکنون مذاکره با دانشگاه آخن آلمان در رابطه با دوره‌هاي آموزشي فلوشيپ ليزري براي دندانپزشکان نيز مراحل پاياني طي مي‌شود.
دکتر رحماني پيرامون اين دوره‌ها، گفت: گذراندن دوره آموزشي فلوشيپ ليزري به دندانپزشکان اين امکان را مي دهد تا مدرک فلوشيپ تخصصي ليزر را کسب کرده و در راستاي آن مهارتهاي خود را در جهت درمان با ليزر تقويت كنند.
وي از انجام مذاکره با چند دانشگاه در زمينه ايمپلنت مسترايمپلنتهاي دنداني خبر داد و افزود: مذاکره با اين دانشگاه‌ها جهت برگزاري دوره‌هاي آموزشي ايمپلنت مستر ايمپلنتهاي دنداني در مراحل اوليه قرار دارد که اميدواريم به نتايج مطلوب برسد.
دکتر رحماني در ادامه به برگزاري دوره آموزشي ارتودنسي پيشگيري در تير ماه سال جاري اشاره کرد و گفت: در سال 86 اولين سمينار ارتودنسي پيشگيري در قرن 21 با حضور اساتيدي از کشور فرانسه برگزار شد. در سال 1387 اين سمينار با حضور اساتيدي از کشور فرانسه، لبنان و نيز اساتيد داخلي برگزار شد که از نکات قوت اين سمينار نسبت به سال گذشته را مي توان بهره‌گيري از اساتيد، دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان داخلي عنوان کرد.
وي با ابراز خرسندي از همکاري سه جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران، علوم پزشکي ايران و علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: در حال حاضر اين همکاري در زمينه برگزاري دوره هاي آمادگي آزمونهاي کارشناسي ارشد و PhD براي دانش‌آموختگان حوزه علوم پزشکي شکل گرفته که مطمئناً در آينده، شاهد همکاري گسترده‌تري در ساير حوزه‌هاي آموزشي خواهيم بود.
وي همکاري و همفکري بهينه بدون دخالت در امور يکديگر و نيز استفاده از پتانسيلهاي طرفين را از جمله دلايل اهميت اتحاد سه جهاد دانشگاهي مذکور دانست و افزود: جهادهاي دانشگاهي واحدهاي مختلف نبايد خود را براي يکديگر رقيب بدانند و بايد به يکديگر در جهت پيشبرد اهداف آموزشي در سراسر کشور کمک کنند، به طوريکه با اين انسجام قوي، ساير مؤسسات خصوصي قادر به رقابت با اين مجموعه نباشند.
دکتر رحماني از تشکيل کارگروه‌هاي همکاري مشترک سه جهاد دانشگاهي خبر داد و گفت: از حدود 2 ماه گذشته، اين کار گروه‌ها تشکيل شدند و از سوي هر يک از جهادهاي دانشگاهي، يک نماينده انتخاب شد.
دکتر رحماني آموزش مربي امداد را حرکتي ديگر در راستاي انسجام واحدهاي آموزشي جهادهاي دانشگاهي خواند و گفت: دوره‌هاي آموزشي مربي گري امداد و کمکهاي اوليه با اين هدف برگزار شد که مربيان آموزش ديده، طبق برنامه استاندارد، آموزشهاي لازم را در ساير استانها ارائه دهند و براي ساير جهادهاي دانشگاهي منبع درآمد شوند به طوريکه اين آموزش به صورت يک آموزش ملي و سراسري توسط جهاد دانشگاهي اداره شده و کيفيت آموزش در سراسر ايران به عنوان يک کيفيت واحد و والا حفظ شود.
آموزشهاي الکترونيک از جلوه‌هاي ويژه آموزش جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران است
دکتر رحماني، از آموزشهاي الکترونيک به عنوان يکي از جلوه‌هاي ويژه آموزش جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران ياد کرد و گفت: جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران، بخشي از آموزشهاي خود را به صورت الکترونيک برگزار مي کند و در آينده تمام آموزشهايي که امکان الکترونيکي شدن را دارند، به اين سمت سوق داده مي شوند.
دکتر رحماني اظهار داشت: امسال قصد داريم تا بخشي از آموزشها را از جمله آموزشهاي آمادگي آزمون رزيدنتي، آموزشهاي دستيار کنار دندانپزشک و قسمتي از آموزشهاي تخصصي حوزه علوم دندانپزشکي را به صورت E-learning برگزار کنيم.
دکتر رحماني با بيان اينکه يکي از پيش نيازهاي اصلي و لازم براي ساير آموزشها در حوزه علوم پزشکي ورود به عرصه بين الملل، آموزش زبان است، گفت: در سال 1387 رويکرد آموزشهاي زبان انگليسي يک رويکرد تخصصي در حوزه علوم پزشکي است به طوري که دوره‌هاي آموزشي زبان پيشرفته ويژه دانشگاهيان حوزه علوم پزشکي داير شده است.
وي افزود: آموزش زبان انگليسي در سطح گسترده به منظور انجام فعاليتهاي بين‌المللي و توريسم درماني در بيمارستانهاي امام خميني(ره)، دکتر شريعتي، سينا و مرکز بهبود ضايعات نخاعي آغاز شده که البته اين حرکت بسيار مورد استقبال مسئولين بيمارستانها و دانشگاهها قرار گرفته است.
دکتر رحماني هدف از برگزاري دوره هاي آموزش زبان انگليسي را تقويت توان علمي زبان مجموعه هاي بيمارستاني و درماني اعلام کرد.
وي افزود: بسياري از کشورهاي منطقه به دليل تمايلات ديني و مذهبي خود علاقمندند در ايران درمان شوند. مجموعه اين عوامل سبب شد تا بيمارستانها و مراکز درماني با تقويت توان علمي زبان انگليسي خود به شکل سادهتر و راحتتري وارد عرصه توريسم درماني شوند.
دکتر رحماني با اشاره به آغاز دوره هاي آموزشهاي امداد و اورژانس از سال 1361 گفت: جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران در بين ساير جهادهاي دانشگاهي کشور، قويترين آموزش را در حوزه امداد و کمک اوليه دارد.
وي نيل به پژوهش را از اهداف عمده آموزشي جهاد دانشگاهي در حوزه علوم پزشکي دانست و گفت: برگزاري دوره هاي آموزشي از جمله کارگاههاي روش تحقيق براي پزشکان و پيراپزشکان و گروه علوم پزشکي در راستاي همين اهداف است.
معاون آموزشي جهاد دانشگاهي در خاتمه به دوره‌هاي آموزشي که نياز سنجي، طراحي و تدوين شده‌اند اشاره کرد و گفت: دوره آموزشي هوميوپاتي، دوره آموزشي اورژانس پيشرفته براي پزشکان، دوره آموزشي گياهان دارويي و داروهاي گياهي، دوره آموزشي جراحي‌هاي کوچک که توسط پزشکان در مطب قابل انجام است، دوره آموزشي جراحي زانو به روش بسته براي متخصصين ارتوپدي، دوره آموزشي مراقبتهاي پوست براي پزشکان و دوره آموزشي ليزر در حيطه‌هاي پوست، مو، جراحي زنان، زايمان و ENT دوره‌هايي هستند که در مرحله اجرا قرار دارند.ح/الف

١١:٥٣ ١٠/٠٩/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد