٠٨:٠٨ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
معاون مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اراک:
پايين بودن حقوق اعضاي هيات علمي از مهمترين مشكلات اين مركز است

معاون مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اراک گفت: پایین بودن اشل پرداخت حقوق هیات علمی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، این مراکز را در جذب و نگهداری هیات علمی با مشکلاتی روبرو می کند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی،مهندس وجیه‌اله پارسایی  با تبریک سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، افزود: روند پیشرفت این مرکز با توجه به مدت زمان تاسیس و امکانات موجود مناسب بوده است.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اراک به لحاظ دارا بودن امکانات مناسب، رعایت قوانین و مقررات، مدرسین و کیفیت عملکرد در میان مراکز علمی کاربردی استان ممتاز بوده و در سال 86 به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شده است.

پارسایی ارایه آموزش های عملی در مراکز علمی کاربردی را از امتیازات آموزشی این واحدهای آموزشی عنوان کرد و افزود: فارغ التحصیلان مراکز علمی کاربردی به جهت برخورداری از امکانات لازم کارگاهی و آزمایشگاهی و آشنایی عملی با رشته تحصیلی خود موفقیت بیشتری نسبت به دیگر فارغ التحصیلان در رابطه با جذب در بازار کار دارند.

وی افزود: با توجه به آمار موجود، تاکنون حدود 50 تا 60 درصد از فارغ التحصیلان این مرکز جذب بازار کار شده و 30 تا 35 درصد از آنان نیز در مقاطع بالاتر به تحصیل ادامه می دهند و بطور کلی می توان گفت، فارغ التحصیلان اینگونه مراکز دارای توان مهارتی بالایی بوده و در زمینه اشتغال در رشته دانشگاهی خود موفق اند.

پارسایی با بیان این مطلب که در حال حاضر 1700 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی این مرکز مشغول تحصیل هستند به خبرنگار ایسنا گفت: رایزنی هایی جهت اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد به مقاطع تحصیلی این مرکز انجام شده و در صورت تصویب و اجرای این امر ، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اراک جزء اولین مراکز علمی کاربردی در کشور خواهد بود که توانایی ارایه این مقطع را در حوزه آموزشی خود دارند.

وی همچنین تصریح کرد: هنوز رشته مشخصی جهت ارایه در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته نشده اما، اولویت مورد نظر این مرکز، رشته مدیریت اجرایی است.

پارسایی افزایش رشته های کارشناسی، رشد 70 درصدی جذب دانشجو، فعالیت قابل توجه در بخش فرهنگی و قبولی تعدادی از دانشجویان در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی را از دستاوردهای این مرکز در سال گذشته عنوان کرد.

وی تجهیز آزمایشگاه های مورد نیاز و بالا بردن کیفیت آزمایشگاه های موجود را از برنامه های اجرایی سال جدید عنوان کرد و گفت: عملکرد این مرکز نسبت به مراکز دیگر در سطح استان عالی و در مقایسه با دانشگاه های دولتی و آزاد نسبتا خوب ارزیابی می شود.

وی دلیل این مسئله را کم بودن بودجه این مرکز نسبت به دانشگاه ها ی دولتی و آزاد دانست و گفت: از آنجا که مراکز علمی و کاربردی به صورت خودگردان و از محل شهریه دانشجویان اداره می شوند، توان مالی کمتری نسبت به دانشگاه های دیگر دارند و این موضوع باعث می شود که در امر تامین منابع مالی و هزینه کردن با محدودیت هایی مواجه باشند.

پارسایی عملکرد این مرکز را با وجود این محدودیت ها با عملکرد دانشگاه آزاد قابل مقایسه دانست و گفت: بهره گیری از همکاری نیروهای جهادی و برنامه ریزی بر اساس رویکرد جهاد دانشگاهی باعث شده است که ما بتوانیم مشکلات را پشت سرگذاشته و خدمات علمی و آموزشی قابل قبولی را ارایه دهیم.

وی در بیان مشکلات فراروی این مرکز به کمبود بودجه به عنوان سرمنشا تمام کمبودها و کاستی ها اشاره کرد و گفت: پایین بودن اشل پرداخت حقوق و مزایای هیات علمی در این مراکز جذب و نگهداری اساتید را با مشکلاتی مواج کرده است.

پارسایی با بیان اینکه 95 درصد از اساتید این مرکز بومی و دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند، تصریح کرد: 5 درصد باقیمانده نیز از استان تهران دعوت به همکاری می شوند.

معاون مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اراک در پایان به تعاملات این مرکز با سایر مراکز و دانشگاه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تبادل مدرس، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و برگزاری کلاس هایی که در سایر مراکز امکان برگزاری آنها وجود ندارد از موارد تعاملات این مرکز با واحدها و مراکز دانشگاهی سطح استان است. ح/الف

٠٩:١١ ١٠/٠٦/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد