٠٣:١١ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
جلسه شوراي توسعه تحصيلات تكميلي برگزار شد
با تصويب دستورالعمل‌هاي مربوطه توسط وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فن آوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امكان اجراي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در پژوهشكده‌ها فراهم شده است.
به گزارش معاونت آموزشي جهاددانشگاهي ،‌
شوراي تخصصي- آموزشي توسعه تحصيلات تكميلي با حضور روساو نمايندگان پژوهشكده هاي فعال در حوزه آموزش با حضور معاون آموزشي جهاد دانشگاهي برگزار شد و در اين جلسه دكتر احمدي اظهار داشت: مزيت جهاد دانشگاهي در آموزش عالي ورود به عرصه تحصيلات تكميلي است.
 معاون آموزشي جهاد دانشگاهي  با تاكيد بر لزوم برقراري ارتباط مناسب بين پژوهشكده ها و دانشگاه و مراكز آموزش عالي جهاد جهت تقويت آموزش عالي خواستار  توسعه اين  نوع همكاري ها  شدند. ايشان با اشاره به هويت جهاد دانشگاهي در پرداختن به آموزش عالي، مزيت جهاد دانشگاهي را در ورود به عرصه تحصيلات تكميلي دانسته و خواهان توسعه همكاري پژوهشكده ها با دانشگاه علم و فرهنگ تا زمانيكه امكان برگزاري دوره هاي آموزشي بصورت مستقل براي پژوهشكده ها فراهم شود شدند.
وي با تاكيد بر لزوم همكاري جدي پژوهشكده ها بعنوان صاحبان دانش و فناوري، آمادگي معاونت آموزشي دفتر مركزي را در پيگيري اخذ مجوز هاي لازم از وزارتين اعلام نمود.
در ادامه اين نشست مهندس رباني مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه آموزش با اشاره به  حركت آموزشهاي جهاد بسمت آموزش هاي تخصصي خواستار حركت پژوهشكده ها در مسير برگزاري دوره هاي تحصيلات تكميلي بين رشته‌اي و با تكيه بر توانمندي‌هاي پژوهشي و در قالب دوره‌هاي پژوهش محور شد.
وي گفت: پيگيري اخذ مجوز دوره‌هاي تخصصي پودماني- مهارتي را با همكاري دانشگاه جامع علمي- كاربردي براي اجرا توسط واحدهاي آموزشي جهاددانشگاهي در سراسر كشور از برنامه‌هاي در دست اقدام اداره كل برنامه ريزي و توسعه آموزش بر شمرد.
عبدالرضا  مجدالدين سرپرست مركز آموزش عالي علمي- كاربردي جهاددانشگاهي با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهي در پرداختن به آموزش عالي، جهاد دانشگاهي را از پيشتازان اين عرصه دانست كه از گذشته در اساسنامه خود ورود به حوزه آموزش عالي را ديده است.
وي با مبارك دانستن بحث فعال شدن پژوهشكده ها در عرصه تحصيلات تكميلي خواهان اهتمام جدي جهاد گران آموزشي در اين زمينه شد.

سپس  مهندس طائي  معاون پژوهشي  آموزشي پژوهشكده توسعه تكنولوژي با اشاره به ورود به آموزش عالي و همكاري با دانشگاه علم و فرهنگ از سال 84 واجراي سه دوره با همكاري مشترك ، ورود مستقلانه پژوهشكده ها به آموزش عالي و جذب دانشجورا يك ضرورت دانست.
وي ضمن اعلام آمادگي براي برگزاري دو رشته دكتراي پژوهش محور خواستار همكاري دفتر مركزي جهاد دانشگاهي در اخذ مجوز برگزاري اين دوره ها شد.
مهندس طائي همچنين بر ضرورت تعامل با دانشگاه هاي خارج از كشور و حمايت علمي آموزشي دانشجويان ايراني كه بورسيه كشورهاي ديگر هستند تاكيد نمود.
دكتر رضازاده رئيس پژوهشكده گياهان دارويي  نيز با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي بلند مدت براي رسيدن به معيار هاي مورد نياز وزارت خانه ها در جذب دانشجوي دكتراي پژوهش محور ، مسئوليت برنامه ريزي در اين حوزه را متوجه دفتر مركزي دانست و خواهان ادامه اين جلسات و ترسيم چشم انداز آينده شد.
در ادامه خانم كشفي مدير آموزش پژوهشكده رويان نيز از موفقيت پژوهشكده رويان در اخذ موافقت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در برگزاري دوره هاي دكتراي پژوهش محور در رشته هاي علوم پايه و علوم سلولي خبر داد.
همچنين  رازاني مدير آموزش پژوهشگاه علوم انساني نيز با اشاره به  آغاز ورود پژوهشگاه علوم انساني به حوزه آموزش عالي از سال 79، آمادگي پژوهشگاه خود را جهت برگزاري دوره هاي بين رشته اي اعلام نموده و خواستار همكاري دفتر مركزي در طي مراحل اخذ مجوز شد.

قابل ذكر است گروه توسعه تحصيلات تكميلي در دفتر برنامه ريز ي و توسعه آموزش معاونت آموزشي دفتر مركزي با هدف تقويت حضور جهاد دانشگاهي در عرصه تحصيلات تكميلي آموزش عالي كشور  فعال گرديده است.
١٤:٢٣ ١٢/٠٨/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد