٠٣:١٠ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
در نشست تخصصي توسعه تحصيلات تكميلي جهاد دانشگاهي مطرح شد؛
امكان اجراي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در پژوهشكده‌هاي جهاد دانشگاهي فراهم ‌شد
شوراي تخصصي آموزشي توسعه تحصيلات تكميلي با حضور روسا و نمايندگان پژوهشكده‌هاي فعال در حوزه آموزش و با حضور معاون آموزشي و روساي پژوهشكده‌هاي جهاد دانشگاهي برگزار گرديد و بر اين اساس، با تصويب دستورالعمل‌هاي مربوطه توسط وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت امكان اجراي دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در پژوهشكده‌هاي جهاد دانشگاهي فراهم شده است.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمدي معاون آموزشي جهاد دانشگاهي با تاكيد بر لزوم برقراري ارتباط مناسب بين پژوهشكده‌ها و دانشگاه ‌ومراكز آموزش عالي جهاد دانشگاهي جهت تقويت آموزش عالي، خواستار توسعه اين نوع همكاري‌ها شد.

وي با اشاره به هويت جهاد دانشگاهي در پرداختن به آموزش عالي، مزيت جهاد دانشگاهي را در ورود به عرصه تحصيلات تكميلي دانست و خواهان توسعه همكاري پژوهشكده‌ها با دانشگاه علم و فرهنگ شد تا از اين طريق امكان برگزاري دوره‌هاي آموزشي به صورت مستقل براي پژوهشكده‌ها فراهم شود.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي با تاكيد بر لزوم همكاري جدي پژوهشكده‌ها به عنوان صاحبان دانش و فناوري، آمادگي معاونت آموزشي دفتر مركزي جهاد دانشگاهي را در پيگيري اخذ مجوزهاي لازم از وزارت‌خانه‌هاي مربوطه اعلام نمود.

در ادامه اين نشست مهندس رباني مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه آموزش با اشاره به حركت آموزش‌هاي جهاد به سمت آموزش‌هاي تخصصي خواستار حركت پژوهشكده‌ها در مسير برگزاري دوره‌هاي تحصيلات تكميلي بين رشته‌اي، با تكيه بر توانمندي‌هاي پژوهشي و در قالب دوره‌هاي پژوهش محور شد.

وي همچنين پيگيري اخذ مجوز دوره‌هاي تخصصي پودماني مهارتي را با همكاري دانشگاه جامع علمي كاربردي براي اجرا توسط واحدهاي آموزشي جهاددانشگاهي در سراسر كشور از برنامه‌هاي در دست اقدام اداره كل برنامه ريزي و توسعه آموزش برشمرد.

عبدالرضا مجدالدين سرپرست مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاد دانشگاهي نيز با اشاره به سابقه جهاد دانشگاهي در پرداختن به آموزش عالي، جهاد دانشگاهي را از پيشتازان اين عرصه دانست كه از گذشته در اساسنامه خود ورود به حوزه آموزش عالي را ديده است.

وي با مبارك دانستن بحث فعال شدن پژوهشكده ها در عرصه تحصيلات تكميلي خواهان اهتمام جدي جهاد گران آموزشي در اين زمينه شد.

مهندس طائي معاون پژوهشي آموزشي پژوهشكده توسعه تكنولوژي نيز با اشاره به چگونگي ورود به آموزش عالي و همكاري با دانشگاه علم و فرهنگ از سال 84 و اجراي سه دوره با همكاري مشترك، ورود مستقلانه پژوهشكده‌ها به آموزش عالي و جذب دانشجورا يك ضرورت دانست.

وي ضمن اعلام آمادگي براي برگزاري دو رشته دكتراي پژوهش محور خواستار همكاري دفتر مركزي جهاد دانشگاهي در اخذ مجوز برگزاري اين دوره ها شد.

وي همچنين بر ضرورت تعامل با دانشگاه‌هاي خارج از كشور و حمايت علمي آموزشي دانشجويان ايراني كه بورسيه كشورهاي ديگر هستند تاكيد نمود.

رييس پژوهشكده گياهان دارويي جهاد دانشگاهي نيز با تاكيد بر لزوم برنامه‌ريزي بلند مدت براي رسيدن به معيارهاي مورد نياز وزارت خانه‌ها در جذب دانشجوي دكتراي پژوهش محور، مسئوليت برنامه ريزي در اين حوزه را متوجه دفتر مركزي دانست و خواهان ادامه اين نشست‌ها و ترسيم چشم انداز آينده شد.

مدير آموزش پژوهشگاه علوم انساني نيز با اشاره به آغاز ورود پژوهشگاه علوم انساني به حوزه آموزش عالي از سال 79، آمادگي پژوهشگاه را جهت برگزاري دوره‌هاي بين رشته‌اي اعلام كرده و خواستار همكاري دفتر مركزي در طي مراحل اخذ مجوز شد.

در پايان اين نشست مدير آموزش پژوهشكده رويان نيز از موفقيت پژوهشكده رويان در اخذ موافقت وزارت بهداشت در برگزاري دوره هاي دكتراي پژوهش محور در رشته‌هاي علوم پايه و علوم سلولي خبر داد.

قابل ذكر است گروه توسعه تحصيلات تكميلي در دفتر برنامه‌ريزي و توسعه آموزش معاونت آموزشي دفتر مركزي با هدف تقويت حضور جهاد دانشگاهي در عرصه تحصيلات تكميلي آموزش عالي كشور فعال گرديده است.ح/الف
١٠:٢٠ ١٧/٠٨/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد