٠٩:١٣ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
به همت معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي قزوين ؛
نخستين دوره آموزشي بازاريابي تحقيقات قزوين برگزار شد

نخستين دوره آموزشي "بازاريابي تحقيقات " با هدف آشنايي مديران و كارشناسان سازمان‌ها و شركتهاي دولتي و خصوصي توسط جهاد دانشگاهي استان قزوين  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد  استان قزوين، مهندس علي اصغر حمزه‌اي مدرس اين كارگاه به تشريح مباحث مختلف و متنوع بازاريابي تحقيقات و تحقيقات بازاريابي پرداخت و خاطرنشان كرد: در بحث بازاريابي مشكل اساسي كساني كه نمي‌توانند موفق باشند نداشتن تفكر بازار است.

وي با تاكيد بر اينكه توليد و فروش دو حلقه جداگانه است افزود: مشكل اساسي كساني كه نمي‌توانند خدمات و كالاي خود را بفروشند عدم شناخت نياز و تقاضا است.

مهندس حمزه‌اي توسعه بازاريابي و تفكر بازار را حاصل فرايندي در نيم قرن گذشته عنوان كرد و گفت: بازاريابي مصرفي، بازاريابي غيرانتفاعي، بازاريابي خدمات، بازاريابي فردي و بازاريابي برخط و يك به يك از رويكرد‌هاي بازاريابي در طول پنجاه سال گذشته بوده است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري قزوين در ادامه بازاريابي در اقتصاد نوين را مورد بررسي قرار داد و توضيح داد: بازاريابي در اقتصاد نوين سه اصل مهم است اول اينكه بايد براي پيشرفت كار خودمان مشتريان را درك كنيم، دوم بايد رقبا را بشناسيم و سوم اينكه نياز‌هاي مشتريان را شناسايي كنيم و آنها را به نحوي متمايز از رقبا برآورده سازيم.

وي با تصريح اينكه الزاما با تبليغات چيزي فروش نمي‌رود گفت: شايد تبليغات مشتري را به فروشگاه بياورد، اما اين محصول و رفتار ماست كه او را مي‌تواند مجدد به فروشگاه بياورد.

خانم مهندس بيتا باقرزاده سرپرست معاونت آموزشي نيز برگزاري اين كارگاه را با توجه به نياز امروز مديران و صنعتگران بسيار مهم توصيف كرد و گفت: بازاريابي تحقيقاتي از مباحث مهم در موفقيت سازمان‌ها و دستگاههاي دولتي و شركت‌ها و واحد‌هاي توليدي بخش خصوصي است و به عبارتي رمز موفقيت يك سازمان به حساب مي‌آيد.

سرپرست معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي قزوين با تاكيد بر اينكه كارگاه آموزشي "بازاريابي تحقيقاتي" يكي از الزامات دانشي و مهارتي مورد نياز مديران بازاريابي و متخصصان امر پژوهش و تحقيقات در كشور‌هاي توسعه‌يافته است خاطرنشان كرد: هدف از برگزاري اين دوره توانمندسازي مديران و كارشناسان حوزه پژوهش و تحقيقات سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي براي ورود به بازارهاي هدف و بازاريابي خدمات تحقيقاتي و آشنايي با نحوه تبليغات و قيمت گذاري پژوهش و تحقيقات و نگهداشت مشتري است.الف/ر

١٠:٥٤ ٢٦/٠٧/١٣٨٩
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد