نخستين دوره آموزشي "بازاريابي تحقيقات " با هدف آشنايي مديران و كارشناسان سازمانها و شركتهاي دولتي و خصوصي توسط جهاد دانشگاهي استان قزوين برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد استان قزوين، مهندس علي اصغر حمزهاي مدرس اين كارگاه به تشريح مباحث مختلف و متنوع بازاريابي تحقيقات و تحقيقات بازاريابي پرداخت و خاطرنشان كرد: در بحث بازاريابي مشكل اساسي كساني كه نميتوانند موفق باشند نداشتن تفكر بازار است.
وي با تاكيد بر اينكه توليد و فروش دو حلقه جداگانه است افزود: مشكل اساسي كساني كه نميتوانند خدمات و كالاي خود را بفروشند عدم شناخت نياز و تقاضا است.
مهندس حمزهاي توسعه بازاريابي و تفكر بازار را حاصل فرايندي در نيم قرن گذشته عنوان كرد و گفت: بازاريابي مصرفي، بازاريابي غيرانتفاعي، بازاريابي خدمات، بازاريابي فردي و بازاريابي برخط و يك به يك از رويكردهاي بازاريابي در طول پنجاه سال گذشته بوده است.
معاون برنامهريزي استانداري قزوين در ادامه بازاريابي در اقتصاد نوين را مورد بررسي قرار داد و توضيح داد: بازاريابي در اقتصاد نوين سه اصل مهم است اول اينكه بايد براي پيشرفت كار خودمان مشتريان را درك كنيم، دوم بايد رقبا را بشناسيم و سوم اينكه نيازهاي مشتريان را شناسايي كنيم و آنها را به نحوي متمايز از رقبا برآورده سازيم.
وي با تصريح اينكه الزاما با تبليغات چيزي فروش نميرود گفت: شايد تبليغات مشتري را به فروشگاه بياورد، اما اين محصول و رفتار ماست كه او را ميتواند مجدد به فروشگاه بياورد.
خانم مهندس بيتا باقرزاده سرپرست معاونت آموزشي نيز برگزاري اين كارگاه را با توجه به نياز امروز مديران و صنعتگران بسيار مهم توصيف كرد و گفت: بازاريابي تحقيقاتي از مباحث مهم در موفقيت سازمانها و دستگاههاي دولتي و شركتها و واحدهاي توليدي بخش خصوصي است و به عبارتي رمز موفقيت يك سازمان به حساب ميآيد.
سرپرست معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي قزوين با تاكيد بر اينكه كارگاه آموزشي "بازاريابي تحقيقاتي" يكي از الزامات دانشي و مهارتي مورد نياز مديران بازاريابي و متخصصان امر پژوهش و تحقيقات در كشورهاي توسعهيافته است خاطرنشان كرد: هدف از برگزاري اين دوره توانمندسازي مديران و كارشناسان حوزه پژوهش و تحقيقات سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي براي ورود به بازارهاي هدف و بازاريابي خدمات تحقيقاتي و آشنايي با نحوه تبليغات و قيمت گذاري پژوهش و تحقيقات و نگهداشت مشتري است.الف/ر