معاون آموزشي جهاد دانشگاهي خبر داد:
پذيرش دانشجوي دكتراي پژوهشمحور در 45 رشته از سال تحصيلي آتي
معاون آموزشي جهاد دانشگاهي، گفت: جهاد دانشگاهي امسال در 45 رشته دكتراي پژوهشمحور 96 دانشجوي دكتري پذيرش ميكند.
به گزارش خبرنگار «صنفي آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر ايماني خوشخو امروز صبح در گردهمايي «توسعه تحصيلات تكميلي آموزشي و پژوهشي» كه در محل جهاد دانشگاهي برگزار شد، افزود: سهميه درخواستي جهاد دانشگاهي از وزارت علوم جهت جذب دانشجوي دكتراي پژوهشمحور در سال 1390 در 45 رشته و پذيرش 96 دانشجوست.
وي با بيان اينكه سالانه بيش از400 هزار نفر درگير آموزشهاي جهاد دانشگاهي هستند، تصريح كرد: آموزشهاي تخصصي جهاد نيز در بخش قابل توجهي از موضوعات منحصر به فرد ميباشد.
ايماني خوشخو در ادامه با تاكيد بر ضرورت ارتقاء آموزش جهاد دانشگاهي و با بيان اينكه آموزش و پژوهش نبايد از هم منفك شوند، تصريح كرد: نهضت ارتقاي آموزش در جهاد دانشگاهي در دست تهيه است كه در اين نهضت به بخشهاي مختلف توجه شده است.
مدير كل توسعه آموزشي جهاد دانشگاهي خبر داد:
تاسيس دانشگاه مجازي توسط جهاد دانشگاهي
مديركل برنامهريزي و توسعه آموزشي جهاد دانشگاهي از موافقت اوليه وزارت علوم جهت ايجاد و تاسيس دانشگاه مجازي توسط جهاد دانشگاهي خبر داد.
به گزارش خبرنگار «صنفي آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس رباني امروز چهارشنبه در گردهمايي توسعه تحصيلات تكميلي آموزشي پژوهشي كه در محل جهاد دانشگاهي برگزار شد، با بيان اينكه جهاد دانشگاهي به دنبال توسعه تحصيلات تكميلي است، افزود: جهاد دانشگاهي به دنبال توسعه تحصيلات تكميلي با سه روش پژوهشمحور، آموزشي پژوهشي و مهارتمحور است.
وي با اشاره به توان جهاد دانشگاهي در زمينه آموزش عالي، تصريح كرد: بر اين اساس در نظر داريم دورههاي كارشناسي ارشد و دكترا را تعريف و به مرحله اجرا درآوريم كه در اين زمينه بايد با يك توان مضاعف در حوزه تحصيلات تكميلي حركت كنيم.
معاون آموزشي دانشگاه علم و فرهنگ:
سياست دانشگاه توسعه تحصيلات تكميلي است
معاون آموزشي دانشگاه علم و فرهنگ، سياست اين دانشگاه را حركت به سمت
تحصيلات تكميلي دانست و گفت: بر اين اساس از سال 85 تا كنون 12 رشته
كارشناسي ارشد، يك رشته دكتري و تنها يك رشته كارشناسي ايجاد شده است.
به گزارش خبرنگار«صنفي آموزشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر
هاشمي امروز چهارشنبه در گردهمايي «توسعه تحصيلات تكميلي آموزشي و پژوهشي»
كه در محل جهاد دانشگاهي برگزار شد، افزود: با توجه به سياست دانشگاه علم و
فرهنگ مبني بر توسعه تحصيلات تكميلي بر اين اساس از سال 85 هيات امناء
مصوبهاي ارائه كرد كه پذيرش در رشته كارداني نداشته باشد.
وي با ارائه گزارشي از وضعيت آموزش عالي كشور، اظهار كرد:40 درصد دانشجويان
كشور در پنج رشته تحصيل ميكنند، همچنين 85 درصد دانشجويان نيز تنها در 20
رشته تحصيلي مشغول به تحصيل هستند.
همچنين دكتر رحماني مدير آموزش و تحصيلات تكميلي پژوهشكده توسعه تكنولوژي
نيز در اين گردهمايي با تشريح نحوه همكاري پژوهشكده توسعه تكنولوژي با
دانشگاه علم و فرهنگ و برنامههاي آنها در حوزه تحصيلات تكميلي سال90
پيشنهاد كرد كه بسترسازي مناسب براي تعريف دوره دكتراي ميانرشتهاي و
همچنين بسترسازي جهت ايجاد الگوي دانشگاه اسلامي ايجاد شود. ح/الف
١٨:٣٨ ٠١/٠٤/١٣٩٠