١٦:٠٢ ٠٣/٠٩/١٤٠٣
آموزشي
با شعار «آموزش در خدمت اشتغال و اقتصاد»؛
دومين نمايشگاه آموزشي ايران آبان ماه به همت جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود

دومين نمايشگاه آموزشي ايران طي روزهاي اول تا سوم آبان ماه به همت جهاد دانشگاهي در صحن اصلي دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

 ايماني خوشخو معاون آموزشي جهاد دانشگاهي روز شنبه در نشستي كه با حضور نمايندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و دانشگاه‌هاي كشور در جهاد دانشگاهي واحد تهران برگزار شد، با اشاره به فعاليت بخش خصوصي و دولتي در دومين نمايشگاه آموزشي ايران، اظهار كرد: توانمندي‌هاي سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در زمينه آموزش بايد براي داخل كشور معرفي شود، چرا كه يكي از دلايل خروج دانشجويان از كشور به دليل ضعفي است كه از اين لحاظ وجود دارد.

وي با اشاره به برگزاري دوره اول اين نمايشگاه جهت پاسخگو بودن به اين خلا و نياز كشور، گفت: جهاد دانشگاهي بدون هيچ انگيزه نهادي و صرفا با نيتي كه بتواند فضايي جهت حضور دستگاه‌ها ايجاد كند، اين نمايشگاه را تدارك ديده و به سمتي پيش مي‌رود كه ايران پايگاه مهمي براي عرضه مسائل آموزشي در كشورهاي منطقه و ساير كشورها باشد. ايماني با اشاره به تحصيل 400 هزار دانشجو در 110 مركز وابسته به جهاد دانشگاهي اظهار كرد: با ايجاد رشته‌هاي دكتري پژوهش محور توسط وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت، مجوز ايجاد 50 رشته دكتري پژوهش محور توسط جهاد دانشگاهي اخذ شد كه در سال جاري دانشجويان اين رشته‌ها پذيرش مي‌شوند. وي با اشاره به جايگاه مهم آموزش در مسير توسعه كشور، گفت: با توجه به نقش نيروهاي جوان و نيازهاي كشور و اينكه آموزش راه ميانبري براي توسعه است، پيشرفت در عرصه آموزش را با شتاب و توسعه پيش برديم. وي افزود: در اين فضا بايد با توجه به متدهاي جديد جهان خود را تجهيز و سپس توانمنديهاي خود را به داخل و خارج از كشور معرفي كنيم. ايماني خوشخو خاطر نشان كرد: با توجه به خلايي كه در عرصه يكپارچه سازي توانمندي‌هاي كشور و عدم ارتباط تنگاتنگ داخل و خارج از كشور وجود دارد، بايد بخش‌هاي داخل به نمايشگاه‌هاي خارجي متصل كرد.

 در حوزه آموزش و پرورش هنوز حق مطلب ادا نشده است همچنين صفايي نماينده و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در سخناني گفت: بايد باور كنيم در حوزه آموزش و پرورش علي‌رغم قدم‌هايي كه برداشته شده و فرهنگ سازي‌هايي كه در اين زمينه صورت گرفته، هنوز حق مطلب ادا نشده است. وي افزود: هنوز مديران و سياستگذاران كشور محور تصميمات خود را براساس پژوهش‌هاي مستند و به روز انجام نمي‌دهند كه نيازمند تلاش زياد در اين راستا هستيم. وي با بيان اينكه بومي سازي و توجه به آموزشهاي بومي بايد مورد توجه قرار گيرد، افزود: انتظار داريم كه اهداف علمي را در خروجي آموزش مشاهده كنيم، در حاليكه مسلم است خوراكي مناسب جامعه به جوانان ارائه نمي‌شود. در دومين نمايشگاه آموزشي ايران بايد توليدات برنامه درسي ملي مطرح شود حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان معاون پژوهشي وزارت آموزش و پرورش نيز با بيان اينكه در دومين نمايشگاه آموزشي ايران بايد توليدات برنامه درسي ملي مطرح شود، گفت: نظام آموزشي ما در طول ساليان سال برنامه‌هاي ترجمه‌اي را دنبال مي‌كرد كه علي‌رغم تلاشي‌ كه در بومي كردن اين برنامه‌ها وجود داشت اما با موانعي مواجه بود كه در نهايت موفق شديم برنامه‌اي مبتني بر نظريه اسلامي تعليم و تربيت در سطح كلان ارائه كنيم.

 وي در ادامه پيشنهاد كرد: از كساني كه در عرصه آموزش، روشهاي نوين آموزشي ارائه داده‌اند دعوت شود تا در اين نمايشگاه اين روشها را به نمايش بگذارند. ممتازمنش رييس مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به تكميل شدن رشته‌هاي جديد، رشته‌هاي بين رشته‌اي و روش‌هاي نوين آموزشي در اين وزارتخانه، عنوان كرد: دو انجمن علمي آموزشي در وزارت بهداشت در حال فعاليت هستند كه پيشنهاد مي‌كنيم اين دو قطب درگير دومين نمايشگاه آموزش ايران شوند.

 زهرالسادات محمدي، رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران با اشاره به تحصيل 90 ميليون دانشجو در آموزش‌هاي سطح بالا در سال 2000 در سطح دنيا، گفت: در سال 2009 اين تعداد به 120ميليون دانشجو توسعه يافت كه قريب 600 ميليارد دلار بحث‌هاي مالي اين آموزش‌ها بوده است.

 وي با اشاره به حضور كشور ايران در بسياري از نمايشگاه‌هاي بزرگ دنيا در عرصه‌هاي مختلف، گفت: با اين وجود خلاء حضور ايران در بخش آموزش وجود دارد كه تلاشمان اين است كه نمايشگاه امسال پاره‌اي از كشورها و شركت‌هاي خارجي را در بر داشته باشد. محمدي در خاتمه با اشاره به شعار ويژه دومين نمايشگاه آموزش ايران با عنوان «آموزش در خدمت اشتغال و آموزش در خدمت اقتصاد»، به بررسي اهداف برگزاري اين نمايشگاه و ساختارهاي آن پرداخت.

١٧:٥٢ ٠٨/٠٥/١٣٩٠
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد