گزارش حضور موفق ایسپا در دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
ارزیابی نتایج نظرسنجی ایسپا در مراسم اختتامیه کنفرانس
نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در خصوص ارزیابی دیدگاه شرکت¬کنندگان درباره نحوه برگزاری دومین کنفرانس بین¬المللی روابط عمومی ایران در مراسم اختتامیه کنفرانس ارایه شد.
در این کنفرانس که طی روزهای 24 و 25 آبان¬ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، بیش از 1400 نفر از مدیران، کارشناسان و اساتید برتر روابط عمومی ایران و جهان از کشورهای آمریکا، آلمان، هند، چین، یونان، صربستان و امارات حضور داشتند. پروفسور جیمز گرونیک و همسرش پروفسور لاریسا گرونیک از اساتید ممتاز روابط عمومی، پروفسور یحیی کمالی¬پور و پروفسور حمید مولانا از جمله شرکت¬کنندگان دراین کنفرانس بودند.
براساس این گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با اهداف زیر در این نمایشگاه حضور یافت:
1ـ ارزیابی جایگاه مدیران روابط عمومی در بین مدیران و کارشناسان روابط عمومی و ارزیابی دیدگاه شرکت¬کنندگان درباره نحوه برگزاری دومین کنفرانس بین¬المللی روابط عمومی ایران از طریق تکمیل پرسشنامه با حضور پرسشگران ایسپا
2ـ برپایی غرفه نمایشگاه فعالیت¬ها و اقدامات مرکز به منظور معرفی ایسپا به مدیران، کارشناسان و اساتید روابط عمومی
در این نمایشگاه که در حاشیه کنفرانس برگزار شد، استقبال شرکت¬کنندگان از غرفه ایسپا به ویژه در ساعات استراحت بین سخنرانی¬ها غیرقابل پیش¬بینی و دور از حد انتظار بود؛ به گونه¬ای که بسته¬های تبلیغاتی مرکز در همان روز اول، 24 آبان¬ماه به اتمام رسید و مجدداً نسبت به انتشار و توزیع آنها اقدام گردید.
اخذ سفارش¬های جدید برای انجام طرح¬های نظرسنجی و افکارسنجی توسط مدیران روابط عمومی شرکت¬ها و سازمان¬های حاضر در کنفرانس از دیگر دستاوردهای حضور ایسپا در این کنفرانس بود.
حضور 20 نفر از اعضای مرکز و پرسشگران در محل سالن اجلاس سران و نمایشگاه جنبی آن با کارت¬های شناسایی ایسپا و توزیع پرسشنامه¬های مرکز برای ارزیابی دیدگاه شرکت¬کنندگان از کنفرانس نیز عامل موثری برای استقبال فراوان شرکت¬کنندگان به شمار می¬رفت.
• بازدید رئیس دپارتمان ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا از غرفه ایسپا
پروفسور یحیی کمالی¬پور رئیس دپارتمان ارتباطات دانشگاه پوردو آمریکا در روز دوم نمایشگاه (25 آبان¬ماه) از غرفه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بازدید کرد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت¬های ایسپا درخصوص افکارسنجی اظهار داشت: نقش افکارسنجی و جایگاه افکار عمومی به ویژه در بین روابط عمومی¬ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی در گفتگوی اختصاصی با ایسپا نقش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران را از طریق اجرای طرح¬های نظرسنجی از جمله ارزیابی دیدگاه شرکت¬کنندگان در دومین کنفرانس بین¬المللی روابط عمومی ایران مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید شیوه¬های سنجش افکار عمومی با توجه به اهمیت آن از توجه بیشتری برخوردار باشد. وی ابراز امیدواری کرد در سلسله نشست¬های ایسپا درخصوص افکار عمومی در آینده نزدیک حضور یابد.
١٣:٤٣ ١٠/١٠/١٣٨٤