از سوي جهاددانشگاهي؛
کتاب سنجش میزان مشتری مداری دستگاه های اجرایی استان سمنان منتشر شد
کتاب سنجش میزان مشتری مداری دستگاه های اجرایی استان سمنان بر اساس طرح نظرسنجی ایسپا شعبه سمنان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، پاییز امسال منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران،این کتاب شامل نتايج اجرای طرح نظرسنجی ایسپا شعبه سمنان درباره سنجش میزان مشتری مداری دستگا ه های اجرایی در سال 84 است،كه به کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان اجرا شد.
بر اساس اين گزارش،کیفیت اطلاع رسانی به مراجعین در خصوص عوامل موثر در ارائه خدمت، سنجش اعتماد برمراجعان، نحوه رفتار با ارباب رجوع، فضا و تجهیزات فیزیکی و سایر موارد مانند تعداد دفعات مراجعه برای دریافت یک خدمت، علت مراجعات مکرر به واحدهای اجرایی، میزان اهمیت رضایت ارباب رجوع برای کارکنان دستگاه، شکایت از نحوه ارائه خدمات دستگاه های دولتی و نحوه رسیدگی به آن، وضعیت دستگاه های اجرایی درباره توسل به سفارش و توصیه بخشی از شاخص های سنجش میزان رضایت مندی مراجعین دستگاه های اجرایی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
اين گزارش حاكي است،در اجرای این طرح، 65 دستگاه اجرایی استان سمنان که از سوی ستاد مرکزی طرح تکریم تعیین شده بودند، از نظر سنجش میزان مشتری مداری مورد بررسی قرار گرفتند.
نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می دهد در مجموع میزان رضایت مندی در کل استان سمنان در سال 84، 80 درصد است که در مقایسه با سال قبلی (83)، پنج درصد رشد داشته است.
بررسی نتایج به دست آمده حاکی است بیمه ایران با 56/90 درصد،زایشگاه دامغان با 81/87 درصد و بیمارستان گرمسار با 59/87 درصد به ترتیب بیشترین میزان رضایت مندی را به خود اختصاص داده اند.
لازم به ذكر است،کتاب مذکور که در 164 صفحه و سه فصل تهیه و تنظیم شده است، کلیات، تبیین پرسشنامه و تجزیه و تحلیل اطلاعات و استخراج نتایج طرح را شامل می شود. همچنین این کتاب دارای 80 جدول و 10 نمودار در زمینه نتایج سنجش میزان مشتری مداری دستگاه های اجرایی استان است.ح/الف ١٦:٣٦ ١٣/١٠/١٣٨٥