سرپرست جهاد دانشگاهي واحد استان قزوين با اشاره به ضرورت پرداختن جدي و عميق به سيره ائمه اطهار (ع) در استان تاکيد کرد: اين نهاد دانشگاهي آماده تشکيل ستاد علمي در اين خصوص است.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد قزوين، دکتر " عبدالله
شفيعي" در ديدار با مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قزوين، خواستار کمک و
مشارکت تمامي دستگاه ها ذيربط براي تشکيل اين ستاد جهت فعاليت در حوزه سيره عملي
پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در استان شد.
وي بيان
داشت: وجود فعاليت هاي انجام شده در حوزه دين و پرداختن به حوزه عترت و سيره ائمه
اطهار (ع) کمترمورد توجه قرار گرفته و ضروري است در اين حوزه تلاش هاي جدي تري
انجام گيرد.
وي ابراز
اميدواري کرد مقوله عترت در فعاليت هاي فرهنگي کشور به ويژه دانشگاه هاداراي
جايگاه ويژه اي شود.
سرپرست
جهاددانشگاهي واحد استان قزوين ادامه داد: تلاش هاي تاثيرگذار و نهادي در عرصه
عترت نياز ضروري جامعه امروز است.
وي تصريح
کرد: آشنايي جوانان ايران اسلامي با سيره عملي پيامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در
فعاليت هاي فرهنگي بايد مورد توجه جدي تر قرار گيرد.
شفيعي در ادامه گفت: در حوزه عترت به وحدت،تمرکز،عمق و وسعت نظر بيشتري نياز داريم.
اين مسوول
ابراز اميدواري کرد با تجربه 25 ساله اين نهاد در فعاليت هاي ديني در سطح دانشگاه
ها شاهد حرکت هاي موثرتري از سوي جهاددانشگاهي باشيم.
شفيعي با اشاره به برنامه هاي جهاددانشگاهي واحد قزوين در زمينه فعاليت هاي قرآني
بيان کرد: با عنايت به نظر مقام معظم رهبري در جهت متفاوت بودن فعاليت هاي قرآني
جهاد دانشگاهي،اين واحد تلاش دارد تا اقدامات موثري در جهت تحقق منويات معظم له در
استان به انجام رساند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه قزوين نيز در اين ديدار بر اهميت پرداختن به
قرآن در جامعه امروز تاکيد کرد.
وي گفت: متاسفانه
نگاه قرآني در قشر دانشگاهي در حاشيه است و با توجه به اولويت دانشگاه ها به مباحث
درسي جامعه دانشگاهي، کمتر به سوي قرآن هدايت شده است.
حجت
الاسلام " مسعود انصاري" با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمينه قرآن
افزود: متاسفانه امروز قرآن در محتوي مورد مظلوميت قرار گرفته و بيشتر فعاليت هاي
انجام شده به سوي قرائت ترتيل و ظاهر قرآن سوق پيدا کرده است.
وي با
ابراز خرسندي از ورود جهاددانشگاهي واحد قزوين به فعاليت هاي قرآني بر همکاري اين
سازمان با جهاددانشگاهي در زمينه هاي مختلف اعلام آمادگي کرد.الف/ر