چاپ مقاله ي يكي ازاعضاي روابط عمومي جهاددانشگاهي صنعتي شريف در نشريه بين المللي تحقيقات روابط عمومي
مقاله ي مهري مهدوي از اعضاي روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد صنعتي شريف در پنجاهمين شماره نشريه علمي،آموزشي و پژوهشي تحقيقات روابط عمومي به چاپ رسيد.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد صنعتي شريف، در اين مقاله كه با عنوان «لزوم خروج روابط عمومي از سايه» به چاپ رسيده است نتايج تحقيقي كه توسط نويسنده ي مقاله در قالب رساله ي كارشناسي ارشد و با موضوع سنجش شناخت مديران روابط عمومي و رؤساي واحدهاي جهاددانشگاهي روابط عمومي هاي واحدها ي جهاددانشگاهي از وظايف روابط عمومي كارا و موثر انجام شد، آمده است.
در بخشي از اين مقاله ضمن اشاره به اهميت و ضرورت توجه به روابط عمومي ها در واحدهاي جهاددانشگاهي آمده است:
با توجه به فعاليتهاي گسترده جهاددانشگاه در حوزه هاي مختلف پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و خدمات تخصصي، امروز يكي از نيازهاي اساسي اين نهاد و مراكز و سازمانهاي زير مجموعه آن، داشتن يك تشكيلات روابط عمومي كارا و موثر است كه تا حد زيادي مي تواند حركت رو به رشد اين نهاد و حضور آن را در بسياري از حوزه ها تضمين نمايد.
تلاش براي دستيابي به موفقيت هاي بيشتر در عرصه هاي ملي و بين المللي و حفظ جايگاه بدست آمده نيازمند برقراري ارتباط بيشتر مي باشد كه با توجه به تغيير و تحولات در سطح ملي و بين المللي و در چنين شرايطي چه در حوزه هاي ملي و چه در سطح بين المللي بهترين مسير براي معرفي توانمنديهاي جهاددانشگاهي و جلب مشاركت ملي و بين المللي، گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات است.
گسترش ارتباطات، منوط به تبادل اطلاعات است كه از وظايف مهم روابط عمومي در هر سازماني است.
در بخش ديگري از اين مقاله، نويسنده، بر اساس يافته هاي تحقيق خود آورده است:
نتايج به دست آمده از بررسي فرضيات تحقيق و يافته هاي حاصل از جمع بندي سئوالات نشان داد در بررسي ميزان آشنايي مديران روابط عمومي واحدهاي جهاددانشگاهي با ويژگي هاي روابط عمومي كارا و موثر، مديران روابط عمومي و رؤساي واحدهاي جهاددانشگاهي با وظايف و ويژگي هاي روبط عمومي كارا و موثر آشنايي كامل دارند و علاقمند به اجراي آن هستند.
با توجه به نتايج اين تحقيق، متفاوت بودن ديدگاه مديران روابط عمومي و رؤساي واحدهاي صنعتي با واحدهاي فعال در زمينه علومل انساني و ... ، تبعيت از يك الگوي واحد و اجراي آن در همه موقعيتها بدون توجه به ننوع و ماهيت فعاليت سازمان، به عنوان بخشي از موانع رشد فعاليتهاي كيفي روابط عمومي عنوان شده است.
بر اساس يافته هاي تحقيق انجام شده، توجه به وظايف درون سازماني روابط عمومي واحدهاي جهاددانشگاهي در رتبه ي پايينتري از وظايف برون سازماني قرار گرفته است.الف/ر
١٥:١٥ ١٢/٠٢/١٣٨٩