٠٨:٢٤ ٠٨/٠٩/١٤٠٣
فرهنگي
برگزاری اختتامیه پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر همزمان با هفته گردشگری

به گزارش روابط عمومي  مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران ، منوچهر جهانیان رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران و دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر با حضور بیش از 7300 دانشجوی دختر و پسر و با همکاری 32 واحد معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در قالب بازدید از مواریث تمدنی و فرهنگی و پروژه های صنعتی- اقتصادی، علمی- آموزشی و زیربنایی کشور با موفقیت به پایان رسید.

دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر گفت: پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر از اول مهرماه سال 1388 در 32 واحد معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور آغاز گردید که با برگزاری تعداد 200 بازدید علمی- فرهنگی از مواریث فرهنگی، تمدنی و پروژه های ملی در سطح کشور و حضور بیش از 7250 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تا پایان خرداد ماه 1389 ادامه داشت.

وی گفت: طرح ملی ایران مرز پرگهر از سال 1384 با هدف آشنایی و شناخت دانشجویان از جاذبه های میراث فرهنگی و بازدید از پروژه های ملی اعم از سدها، نیروگاهها و مراکز علمی آموزشی کشور در زمینه های مختلف با حضور کارشناسان و اساتید رشته های تخصصی حوزه مورد بازدید آغاز شد که در طی این 5 دوره هر سال از رشد کمی و کیفی نسبتا چشمگیری برخوردار بوده است.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی از حضور فعال دانشجویان در پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر اظهار خرسندی کرد و افزود: حضور فعال و چشمگیر دانشجویان در بیش از 200 اردوی میراث فرهنگی و پروژه های ملی علی الخصوص بازدید از پروژه های منطبق با رشته تخصصی دانشجویان نشان از مقبولیت اردوهای ایران مرز پرگهر و علاقمندی دانشجویان و دانشگاهیان به این کار فرهنگی، آموزشی است که نسبت به دوره های قبل رشد فزایندی داشته است.

وی نیز خاطرنشان کرد: اردوهای ملی شامل بازدید از پروژه های علمی و صنعتی از جمله شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ایران خودرو، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نیروگاه اتمی بوشهر، سازمان فضایی ایران، شرکت هواپیماسازی هسا، سد زاینده رود، مجتمع نفت و گاز پارس جنوبی، پژوهشکده رویان و موسسه انستیتو پاستور و اردوهای میراث فرهنگی شامل بازدید از اماکن تاریخی، باستانی و مذهبی همچون موزه های مردم شناسی، شهرک سینمایی غزالی، کاخ موزه نیاوران، گنبد سلطانیه، مجموعه گنجعلیخان، معبد چغازنبیل، چهل ستون، مقبره شمس تبریزی، مرقد مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، موزه آستان قدس رضوی و برخی از شهرها و روستاهای تاریخی از جمله شهر توریستی شهمیرزاد، شهر تاریخی یری، روستای تاریخی تیس و روستای پالنگان می باشد.

منوچهر جهانیان با تاکید بر اهمیت این طرح گفت: یکی از راههای مهم حفظ کیان، استقلال و عزت ایران اسلامی و نیز دستیابی به توسعه پایدار، همانا تکیه بر پتانسیلهای داخلی و مسلح شدن به ابزارهای بومی و داخلی در عرصه علم و فرهنگ است، لذا مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در پنجمین دوره از این طرح با هدف آشناسازی دانشجویان و قشر تحصیلکرده با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در زمینه های علمی- فرهنگی، فنی، پزشکی و هسته ای توانسته است گامی هدفمند در مسیر پیشرفت و توسعه و تقویت روحیه خودباوری دانشجویان بردارد. 

وی گفت: این طرح با عنوان «ایران مرزپرگهر» و تحقق شعار «ما می توانیم» با هدف تقویت روحیه خودباوری و خودکفایی دانشجویان و دانشگاهیان در کلیه شعب مراکز گردشگری جهاد دانشگاهی فعالیت می نماید که می توان یکی از شاخصه های بارز این اردوها و بازدیدها را تخصصی بودن آنها دانست به نحوی که دانشجویان مختلف بر اساس رشته تحصیلی و میزان علاقمندی خویش در این اردوها حضور فعالانه داشته و حضور اساتید و کارشناسان متخصص هر رشته با ارائه نظرات در یک تعامل دوسویه با دانشجویان ضمن افزایش تجربیات و بهره مندی از اهداف اردوها می تواند در ارائه ایده های نو بر اساس تئوریهای آموخته در طول دوران تحصیلی در توسعه و رونق آن پروژه و طرح تاثیرگذار باشد.

دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر نیز خاطر نشان کرد: دانشجویان در حین اردو علاوه بر آشنایی با مواریث تمدنی و توانمندیهای انقلاب اسلامی در مسابقاتی تحت عنوان گزارش علمی، خاطره نویسی، کتابخوانی و عکاسی شرکت داشته اند که در اختتامیه از برگزیدگان مسابقات نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.الف/ر

 

١١:٥٢ ١٤/٠٦/١٣٨٩
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد