ديدار سرپرست جهاددانشگاهي استان قزوين با مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري
ديدار سرپرست جهاددانشگاهي استان قزوين با مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري
دكتر شفيعي سرپرست جهاددانشگاهي استان قزوين با آقاي كاشي مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري ديدار كرد .
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي استان قزوين سرپرست جهاددانشگاهي استان در اين ديدار آمادگي همه جانبه جهاددانشگاهي را مبني بر اموزش كاركنان دولت اعلام نمود .
شفيعي افزود : تمام ظرفيت جهاددانشگاهي اعم از حوزه آموزشي ،ايسنا،ايكنا،ايسپا در استان در خدمت دستگاههاي اجرايي مي باشد .
به گزارش ايسنا مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري گفت: مي بايست در سطوح مختلف آموزش كاركنان دولت را برون سپاري نماييم .
حسن كاشي جهاد دانشگاهي را توانمندترين نهاد در ارائه آموزش هاي اثربخش در سطح كشور عنوان كرد و گفت: جهاد دانشگاهي در سطح كشور توانمندي و قابليت خود را در زمينههاي مختلف به اثبات رسانده است
وي در ادامه افزود : حتما بايد آسيب شناسي كرد تا خدمات آموزشي اعم از مدرس و محتواي خوب موجب آموزش موثر گردد.
كاشي افزود :.يكي از اشكالات مديران در آموزش شغلي، باور عميق نداشتن آنها به آموزش است ، لذاضروري است آموزش بر اساس عرضه كار آمدباشد.
مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري گفت:آموزش مورد اقبال بايد مرتفع كننده نياز مخاطب باشد آموزش بايد متكي به سطح و سن و نياز مخاطب باشد .
وي افزود: عدم اقبال از آموزش به نظام برنامه ريزي و ماهيت خدمت آموزشي ،بستگي دارد .
مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري تصريح نمود: ضعف آموزشي بايد آسيب شناسي شده و ببينيم مدرسان چه ويژگيهايي دارند ؟يا چه تدريس مي كنند ؟در نگاه كلي تر آموزش مدرسان ضروري است .
كاشي افزود : كاركنان دولت انگيزه آموزشي كافي ندارند و اين در نظام برنامه ريزي نقص است كه اين نقص مي تواند با واگذاري آموزشها به مجموعه هاي توانمندي نظير جهاددانشگاهي برطرف شود.
وي گفت: در آموزش مي بايست مدرسان توانمند باشند و در پايان بتوانند رضايت مخاطبان و مديران را جلب نمايند .
كاشي در ادامه گفت: متاسفانه خاصيت و اثر بخشي دوره هاي مديران دستگاههاي اجرايي مثبت نبوده است .
مدير كل استانداري افزود: ارزشيابي مي بايد مفهومي باشد نه چهار گزينه اي .
مديركل آموزش و پژوهش استانداري قزوين در خاتمه تصريح نمود: جهاد بايد قابليت و ظرفيت پژوهشي خود را معرفي كند.
وي افزود: تنوع در امر آموزش مي تواند بازدارنده باشد . انتخابها بايد براساس نياز و ظرفيت بوده ودر واقع ايده خوب يك چهارم و تحقق ايده سه چهارم يك فعاليت است .
اين مقام مسئول افزود:ضروري است دايره حوزه كاري را از تنوع به محدوديت سوق دهيم .
معاون آموزشي دفتر آموزش و پژوهش استانداري در اين ديدارگفت: برگزاري دوره هاي آموزش شغلي و عمومي كاركنان دولت در جهاد مورد تاييد اين دفتر مي باشد .
عبدالعلي در ادامه در ارتباط با اجراي درست قانون خدمات كشوري در سطح استان تصريح نمود:كمك جهاد در اين راستا مفيد و بسيار اثربخش است .
وي افزود : شركت هاي دولتي موظفند 5% از بودجه خود را به نيازهاي پژوهشي و پروژه هاي پژوهشي استان اختصاص دهند كه در اين راستا جهادنيز مي تواند بهره مند شود .
معاون آموزشي دفتر آموزش و پژوهش استانداري اضافه كرد :ما از جهاد دانشگاهي درخواست مي كنيم تقويم آموزشي جهاد در اختيار اين دفتر قرار گيرد تا بتوانيم هماهنگي هاي لازم را جهت آموزش كاركنان دستگاه هاي اجرايي استان انجام دهيم .
وي در ادامه اظهار داشت: اعتبارات دستگاههاي اجرايي مي تواند به پروژه ها ي جهاد اختصاص يابد .الف/ر
٠٩:١٩ ٢٢/٠٩/١٣٨٩