رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:
اطلاع رسانی مناسب و نظارت رسانه¬ای از عوامل پویا در تحقق جهاد اقتصادیست
رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران با اشاره به نامگذاری سال 90 با عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: توالی نامگذاری سالها از جانب رهبر فرزانه انقلاب، مسیر هوشمندانه ایی را طی میکند که کشور را معقولانه و با درایت به سوی سربلندی و آبادانی سوق خواهد داد
مصطفی مهدی نژاد ظهر امروز طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر این نکته افزود: با نگاهی گذرا به نامگذاری سالهای گذشته از جانب رهبر انقلاب در خواهیم یافت این نامگذاریها زمینه ساز رشد کشور در ابعاد مختلف بوده و خواهد بود، اوکلمه جهاد را در اسلام از فروع دین و بسیار با اهمیت و از واجبات فرهنگ اسلامی خواند که از پشتوانه اعتقادی مهمی برخوردار است، لذا زمانیکه تحول و حرکت همه جانبه رو به جلو در حوزه اقتصاد با کلمه جهاد آمیخته گردد، اهمیت فوق العاده خیزش در مسیر اقتصاد را نشان می دهد، خیزش یا جهشی که به اراده ملی وابسته می باشد.
مهدی نژاد زمینه ساز جهاد اقتصادی را جهاد فرهنگی دانست و افزود: دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در سال 59 حضرت امام خمینی (ره) پیش از هرگونه تغییری، تغییر در حوزه فرهنگ را خواستار شدند و به فرمان ایشان جهاد دانشگاهی به قصد انقلاب فرهنگی در دانشگاهها ایجاد شد.
لذا فرمان امام (ره) هم در حکم جهادی از نوع فرهنگی بود، در این راستا آنچه که محسوس است تقدم رفرم و اصلاح در حوزه فرهنگ بر حوزه های دیگر است. بعبارتی بستر سازی جریان فرهنگی و رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی لازمه تحقق جهاد اقتصادی است و جهاد اقتصادی پیرو راهی است که نظام برای عدالت گستری و تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی منطقه ایی پیش رو دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران بر نقش کلیدی رسانه ها در پیشرفت جهاد اقتصادی تاکید کرده و افزود: رسانه ها در به حرکت در آوردن دستگاههای اجرایی و مردم در راستای تحقق جهاد اقتصادی نقش راهبردی دارند. تحقق جهاد اقتصادی در فضای کنونی نیاز به پشتوانه برای تنویر افکار عمومی دارد و این امر از عهده رسانه ها نیز بر می آید، وظیفه رسانه های کشور در اطلاع رسانی و تحلیل شرایط اقتصادی کشور برای عبور از ساختارهای احیاناًٌ نامطلوب و دستیابی به اهداف اقتصادی مطلوب ملت و دولت از جمله اشتغال زایی، کاهش فاصله بر خورداری، صنعت، شاخص های سرمایه گذاری ، تولید، خدمات و صادرات غیر نفتی اجتناب ناپذیر است،
مهدی نژاد نقش رسانه ها را در تجلی وحدت ملی در جهاد اقتصادی ضروری خواند و افزود ایران اسلامی در طول قرنها همواره مطمع نظر چپاولگران و زیاده خواهان استعمارگر بوده، این زیاده خواهیها بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شدت پذیرفت، با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، چشمهای حریص و غارتگر چون گذشته به این مرز و بوم دوخته بودند اما با تغییر در نظام سیاسی و اعتقادی و ایدئولوژیکی حکومت انقلابی در پایان دادن به نظام سلطه وچپاول دولتهای بیگانه هجمه های تبلیغی بر علیه جمهوری اسلامی شدت یافت و این عناد با تشدید تحریم اقتصادی سال 1389 به نقطه اوج خود رسید، نامگذاری امسال با نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری آرایشی جهادی را در بین دستگاههای اجرایی کشور ایجاد خواهد کرد و 3 قوه در پیش برد حرکت های اقتصادی به وحدت رویه خواهند رسید، نقش رسانه ها بعنوان دیده بانان خبر در رصد تحولات اقتصادی دنیا ، تبیین افکار عمومی در انعکاس صحیح اخباراقتصادی، خنثی کردن موجهای شایعه سازی دستگاههای رسانه ایی غرب در بی اثر نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی و جنگ روانی وهمچنین انعکاس نتایج پژوهش های کاربردی حیاتی است.
مهدی نژاد یکی از رسا لت های جهاد دانشگاهی مازندران با وجود در اختیار داشتن دو خبرگزاری را پیگیری رسانه ایی موضوعات و طرحها در استان از آغاز تا رسیدن به سر انجام ذکر کرده و افزودند: همانگونه که در ابتدای سال رهبر انقلاب پس از نامگذاری این سال تاکید نمودند بایستی بشدت از حرکت های نمادین و شعار گونه برای تحقق جهاد از نوع اقتصادی پرهیز شود واین باور نیز ایجاد نگردد که جهاد اقتصادی یعنی تحول اقتصادی بی برنامه لذا حرکت جهادی نباید مانع الزامات قانونی حرکت های اقتصادی شود.
١٢:١٤ ٢٢/٠١/١٣٩٠