روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه؛
عنوان برتر بخش نوآوری و خلاقیت چهارمین جشنواره روابط عمومی های استان را کسب کرد
در چهارمین جشنواره روابط عمومی های استان کرمانشاه روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه عنوان برتر بخش نوآوری و خلاقیت را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه، در این مراسم که عصر روز گذشته (دوم خرداد ماه) و با حضور مسئولان محلی برگزار شد، استاندار کرمانشاه در لوح های جداگانه ای از دکتر بهروز بادکو رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه، و مهدی عبدالمالکی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه تقدیر نمود.
در مراسم چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، جمعی از مدیران ادارت و دستگاههای اجرایی استان و مسئولین روابط عمومی های ادارات استان برگزار شد، نماینده هیات داوران جشنواره و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اهمیت کار روابط عمومی ها گفت: واحد روابط عمومی راهبردی ترین و جز مهمترین قسمت های هر ارگان است.
عباس زاده تصریح کرد: ارزش هر سازمان بستگی به ارتباطش با مردم و مخاطبان دارد و روابط عمومی ها مهمترین نقش را در شناساندن سازمانها به مردم و ارتباط دوطرفه مردم و سازمانها برعهده دارند.
وی روابط عمومی ها را شبکه جریان اطلاعات هر سازمان عنوان کرد و افزود: روابط عمومی ها باید در زمینه های روزنامه نگاری، مدیریت، روانشناسی، ادبیات و هنر، متون ارتباطی و جامعه شناسی متخصص باشند و با سلیقه ذاتی و مردم دوستی و به دور از خود سانسوری در خدمت مردم باشند و مصالح عمومی جامعه را مطرح کنند.
نماینده هیات داوران با اشاره به اینکه سرمایه های هر سازمان نیروی انسانی و پشتوانه مردمی است، ادامه داد: مسئولین برای موفقیت باید هدفمند و با برنامه عمل کنند و به افکار عمومی واقف باشند و با فن برقراری ارتباط، افکار عمومی را هدایت کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: مخاطبان هر سازمان سه دسته اند دسته اول سازمان را می شناسند و آن را حمایت می کنند، دسته دوم سازمان را فقط می شناسند و دسته سوم هیچ شناختی روی سازمان ندارند و بهترین سازمان سازمانی است که مخاطبانش از دسته اول باشند.
وی در ادامه به تشریح مشکلات روابط عمومی ها پرداخت و گفت: مشکلات عمده روابط عمومی ها یا به دلیل کم توجهی مدیران به روابط عمومی هاست، یا اینکه خود روابط عمومی ها به خودباوری لازم نرسیده اند.
عباس زاده افزود: موفقیت روابط عمومی و مدیریت هر سازمان به هم وابسته است و هر روابط عمومی لایق حتما مدیریتی موفق دارد.
نماینده هیات داوران جشنواره به ارائه تعابیر مختلفی از روابط عمومی پرداخت و در پایان نیز بیانیه هیات داوران را قرائت نمود و اشاره ای هم به نقاط ضعف آثار فرستاده شده داشت.
در ادامه جشنواره معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر در عصر ارتباطات به سر می بریم گفت: روابط عمومی ها باید به سیستم های الکترونیکی پیشرفته مجهز شوند تا کارایی خود را افزایش دهند.
جلال منکرسی تصریح کرد: از آنجاییکه هر سازمانی به ضرورت نیاز مردم ایجاد شده است مسئولین و روابط عمومی ها باید عنایت ویژه ای در پاسخگویی به نیاز مردم و نوآوری داشته باشند.
همچنین دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی ها استان و رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با اعلام اینکه کرمانشاه جز اولین استانهای برگزار کننده این جشنواره است، گفت: تعدادی از استانها نیز در ماه های اخیر شورای هماهنگی روابط عمومی را تشکیل داده اند.
سید جعفر امامیان اظهار داشت: شورای هماهنگی محل تعامل و ایجاد وحدت میان روابط عمومی هاست.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها بازوهای دستگاه ها هستند، افزود: خدمات دولت از طریق روابط عمومی ها به مردم منقل می شود و باید پتانسیل های روابط عمومی ها را افزایش دهیم.
شایان ذکر است در چهارمین جشنواره روابط عمومی های استان کرمانشاه آثار 60 دستگاه اجرایی استان در هشت مورد بررسی داوران جشنواره قرار گرفت.الف/ر
٠٩:٢١ ٠٣/٠٣/١٣٩٠