٠٣:٤٩ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
فرهنگي
سهم كالاهاي داخلي از تبليغات شهري چقدر است؟
  براساس تازه‌ترين نظرسنجي انجام شده توسط مركز افكارسنجي دانشجويان ايران(ایسپا)  حدود يك‌سوم از مصرف‌كنندگان ايراني اعتقاد دارند كه تبليغ كالاهاي ايراني در محيط‌هاي شهري كمتر از كالاهاي خارجي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تبليغ در محيط‌هاي شهري يكي از پركاربردترين شيوه‌هاي تبليغات در ايران محسوب مي‌شود. اگر گشتي در خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي پايتخت و ديگر شهرهاي كشور بزنيد، بيلبوردهاي بزرگ زيادي را مشاهده مي‌كنيد كه در آنها برندها و محصولات مختلف تبليغ شده‌اند.
تبليغات در محيط‌هاي شهري از آن جهت اهميت زيادي دارد كه روزانه هزاران، بلكه ميليون‌ها نفر در سطح شهرها تردد كرده و به صورت خودآگاه يا ناخودآگاه اين نوع تبليغات را مشاهده مي‌كنند. از جمله جديدترين تبليغات شهري نيز مي‌توان به تبليغات در متروي تهران اشاره كرد كه خود به بازاري عظيم براي شركت‌ها جهت تبليغات محصولشان تبديل شده است.
اما براساس تازه‌ترين نظرسنجي انجام شده از سوي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) مشخص شده كه 48.2 درصد از پاسخگويان شركت‌كننده در اين نظرسنجي اعتقاد دارند كه تبليغ كالاهاي ايراني در محيط‌هاي شهري بيشتر از كالاهاي خارجي است. در مقابل 31.6 درصد خلاف اين نظر را دارند و معتقدند تبليغات كالاهاي خارجي در محيطهاي شهري بيشتر از كالاهاي ايراني است. 8.5 درصد نيز در اين زمينه اعتقاد دارند فراواني تبليغات كالاهاي ايراني و خارجي در محيطهاي شهري تفاوت چنداني با هم ندارند.
نتايج نظرسنجي ايسپا در حالي به تازگي منتشر شده كه براساس يكي از مصوبات تازه دولت، تبليغ كالاهاي خارجي در سطح شهر با محدوديت و ممنوعيت مواجه شده است. ممنوعيتي كه البته با انتقاد نمايندگان فروش شركتهاي خارجي در ايران مواجه شده است.
١٢:٣٦ ٠١/٠٨/١٣٩١
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد