٠٠:٢٤ ٢٠/٠٣/١٤٠٤
فرهنگي
کارگاه تخصصی" فقر و فقر زدایی از دیدگاه امام علی (ع)"در دانشگاه تربیت معلم برگزار شد

کارگاه تخصصی"فقر و فقر زدایی از دیدگاه امام علی (ع)"از سوی مرکز فعالیتهای قرآنی دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در مجتمع دانشگاهی پردیس این دانشگاه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد تربیت معلم،بررسی زوایای دید امام علی (ع) به مقوله اجتماعی فقر ، آشنایی با انواع مختلف و معاني گوناكون فقر  ، علل  و زمینه های بروز فقر ، راههای درمان فقر، عوارض روحي ، رواني ، سياسي ، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي فقر و ... از عمده ترین سرفصلهای این کارگاه بود.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم ، پریسا پرند ، مسوول کانون نهج البلاغه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در این کارگاه گفت :در نهج البلاغه از انواع مختلف و معاني گوناكون فقر سخن به ميان رفته است كه مي توان به فقر اقتصادي ، فقر مادي ، فقر روحي ، فقر علم و آگاهي ، فقر ايدئولوژيكي ، فقر فرهنگي و... اشاره داشت و امام(ع) براي درمان فقر راه هاي مختلفي را عنوان کرده اند.
 وی ادامه داد:در مكتب امام على (ع)  همه افراد بشر حق دارند از يك زندگى انسانى بهره‏مند باشند . اين كه ديده مى‏شود گروهى در ناز و نعمتند  و گروهى ديگر با فقر دست به گريبان هستند ، به این دلیل است كه یا ثروتمندان به وظيفه خود عمل نمى‏كنند ، و يا فقرا برای تحصیل یک زندگی آبرومندانه تلاش نمیکنند.
وی در پایان گفت :غنا و بى‏نيازى مطلوب امام علی (ع) ، آن مقدارى از مال دنياست كه با قناعت و ميانه روى، نيازهاى ضرورى او را بر طرف كند .ح/الف

٠٩:٠٩ ٢١/٠١/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد