از سوي پژوهشگران جهاد دانشگاهي صنعتي شريف
دانش فني طرحهاي تخصصي شهري و حمل و نقل در اختيار بخشهاي اجرايي قرار ميگيرد
به دنبال دستيابي متخصصان جهاد دانشگاهي صنعتي شريف به دانش فني چند طرح تخصصي پر استفاده در زمينه بهبود مسايل مرتبط با حمل و نقل و ترافيك، اين توانمنديها طي نشستي يك روزه براي مديران شهرداريها و ادارات كل راه و ترابري و ادارات كل راهداري و حمل و نقل جادهاي مراكز تمامي استانهاي كشور تشريح ميشود.
به گزارش سرويس «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، در اين نشست كه از ساعت 9 صبح روز 22 شهريور ماه در جهاد دانشگاهي صنعتي شريف برگزار ميشود، محورها و موضوعات نگهداري زمستاني معابر و راهها، مديريت هوشمند پاركينگها و شبيه سازي پروژههاي عمراني، توسط متخصصان دانشگاهي براي شهرداران و مديران پروژههاي كلان حمل و نقل و ترافيكي سراسر كشور ارائه ميشود.
مهندس حاجيلو از اعضاي هيات علمي جهاد دانشگاهي صنعتي شريف و مدير پروژه پاركينگهاي هوشمند در اين زمينه گفت: با اجرا و ايجاد پاركينگهاي هوشمند، رانندگان قبل از انتخاب پاركينگ از ظرفيت آن مطلع ميشوند و اين كار در تسهيل عبور و مرور خودروها به خصوص در محدودههاي پر تردد كلانشهرها جلوگيري ميكند اين پروژه جلوي سرگرداني خودروها در سطح شهرها را ميگيرد و منجر به كاهش ترافيك و مصرف سوخت ميشود.
وي با تاكيد بر اين كه اين طرح قابل پياده سازي در تمامي پاركينگهاي موجود و پاركينگهاي در دست ساخت ميباشد، افزود: در اين طرح با نمايش ظرفيت پاركينگها روي تابلوهاي نصب شده در تقاطعهاي نزديك پاركينگ، رانندگان از ظرفيت پاركينگهاي مورد نظرشان مطلع شده و به راحتي مسير حركت خود را تعيين ميكنند علاوه بر نمايش ظرفيت پاركينگ، اين طرح چند قابليت مهم ديگر نيز دارد.
به كارگيري روشهاي پيشگيري از يخ زدگي (آنتي آيسينگ) به جاي روشهاي سنتي يخ زدايي معابر از ديگر طرحهايي است كه در اين نشست ارائه خواهد شد.
مهندس عابدي مدير اين طرح با اشاره به افزايش سفرهاي درون شهري و برون شهري در سطح جادهها مشكلاتي كه يخ زدگي و به دنبال آن يخ زدايي به روشهاي سنتي براي شهرها و شهرداريها و راهداريها ايجاد ميكند گفت: در طرح پيشگيري از يخ زدگي كه دانش فني آن به كمك متخصصان داخلي تدوين شده، سعي ميشود بر اساس شرايط اقليمي هر منطقه و استفاده از تركيبات شيميايي مناسب با جلوگيري از يخ زدن زود هنگام معابر و خيابانها، فرصت اقدامات اجرايي لازم براي عوامل شهرداريها و ادارات راه و ترابري و نيروهاي راهنمايي و رانندگي فراهم باشد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمودي مدير طرح شبيه سازي پروژههاي عمراني و اصلاحات هندسي نيز با اشاره به مشكلات متعددي كه پس از اجراي پروژههاي عمراني بروز ميكند، گفت: با استفاده از اين روش، ميتوان بسياري از پروژههاي عمراني و ترافيكي را قبل از اجرا، شبيه سازي كرد و با بررسي عواقب بعدي، از هزينههاي بيمورد احتمالي پيشگيري كرد.
وي تاكيد كرد: كه ديگر دوران سعي و خطا گذشته و امروز قبل از اجراي پروژههاي عمراني و ترافيكي، بايد آثار و عواقب آن را به كمك شبيه سازي ملاحظه و سپس بهترين راه حل را انتخاب كرد.
گفتني است اين نشست، عمومي نميباشد و افرادي كه از قبل دعوت شدهاند و ثبت نام كردهاند، ميتوانند در اين نشست حضور داشته باشند.
علاقمندان به شركت در اين نشست ميتوانند جهت انجام هماهنگي و ثبت نام با شماره تلفنهاي 66005648 و 66024545 تماس بگيرند.
١٤:٥٨ ٢٠/٠٦/١٣٨٥