با اجراي يك طرح پژوهشي از سوي جهاد دانشگاهي ؛
تاثيرآموزش پيش دبستاني بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان ابتدايي بررسي مي شود
طرح پژوهشي بررسي تاثيرآموزش پيش دبستاني بر يادگيري مهارتهاي رواني حركتي و سازگاري اجتماعي دانش آموزان ابتدايي از سوي معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم ، حسن حميدپور ، پژوهشگر جهاددانشگاهي با اعلام اين خبرگفت : « در كشور ما به آموزش دوره پيش دبستاني به طور علمي توجه كمي شده است و مي توان گفت كه اين دوره از هويت لازم برخوردار نيست و متاسفانه در سطح دانشگاهي نيز چندان برنامه مدون و آموزش علمي در اين زمينه وجو ندارد و مي توان گفت دوره پيش دبستاني پيش نياز آموزش بعدي است و دوره اي سرنوشت ساز در زندگي فرد است . »
وي در ادامه افزود : « نتايج تحقيقات مختلف حاكي از اين است كه كودكان داراي تجربه پيش دبستاني در كسب مهارتهاي روااني و حركتي بهتر عمل كرده و در اجتماع موفق ترند ، بنابراين ضرورت دارد مسئولانه به آموزش اين دوره پرداخته شود و از غفلتها و كاستي ها كم شود . »
حميدپور افزود : « رشد اجتماعي ، عاطفي و ذهني در سنين پيش دبستاني غالبا سريعتر رخ مي دهد و برنامه هاي آموزشي مناسب در اين زمينه مي تواند به خانواده بالاخص مادران شاغل در جهت تربيت فرزندان خويش كمك كننده باشد و بنابراين مي توان گفت كه انجام تحقيق در زمينه پيش دبستاني نه تنها لازم بلكه از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و نتايج اين تحقيق مي تواند براي مربيان مهدكودكها ، مراكز تربيتي و تاديبي و آموزش و پرورش مفيد واقع شود. »
پژوهشگر جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم در ادامه گفت : « پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير آموزش پيش دبستاني بر مهارتهاي رواني حركتي و سازگاري اجتماعي طراحي شده تا با شناسايي وضعيت موجود و بر اساس يافته هاي تحقيق پيشنهادهايي براي بهبود آموزش دوره قبل از دبستان ارائه شود.»
وي در پايان گفت : « آگاهي از تاثير آموزش پيش دبستاني بر مهارتهاي رواني و حركتي دانش آموزان ، بررسي تاثير آموزش پيش دبستاني بر سازگاري اجتماعي و بررسي تفاوتهاي جنسي دانش آموزان در ارتباط با متغيرهاي مهارتهاي رواني حركتي و سازگاري اجتماعي از اهداف اصلي اين پژوهش مي باشد. »ح/الف
١٦:٠٥ ٢٩/١١/١٣٨٥