جهادگران دانشگاهي با تجاريسازي دستاوردهاي پژوهشي آشنا ميشوند
معاونان، مديران و كارشناسان پزوهشي جهاد دانشگاهي توسط مركز رشد اين نهاد با آموزشهاي مربوط به تجاريسازي دستاوردهاي پژوهشي آشنا ميشوند.
به گزارش روابط عمومي مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش)، مهندس حبيباله اصغري، رئيس اين مركز گفت: اين كارگاه روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هشتم و نهم اسفند ماه جاري به مدت دو روز بل همكاري مركز رشد رويش وجهاد دانشگاهي واحد خواجه نصير الدين طوسي در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي برگزار ميشود.
رئيس مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) با تأكيد براي كاربردي كردن علوم گفت: در اقتصاد نوين امروز، نوآوري از طريق تبديل يافتههاي علمي و پژوهشي به كالا و خدمات مورد نياز سرمايهگذاران صنعتي، حرف اول را ميزند و سازمانهايي كه به عنوان نهادهاي واسطه ميان جامعه علمي – پژوهشي و توليدي نقش ايفا ميكنند، از اهميت حياتي برخوردار هستند.
وي افزود: كاربردي شدن يافتههاي پژوهشي از جمله راهكارهاي توفيق فعاليتهاي علمي و پژوهشي است و جهاد دانشگاهي به عنوان يكي از نهادهاي واسط بين دانشگاه و صنعت،با مهيا ساختن شرايط تحقق پژوهشهاي كاربردي، فراهم ساختن زمينههاي حضور دستاوردهاي آن در صنعت، به توليد دانش و فناوري پرداخته،با ايجاد بازار مناسب براي پژوهش تلاش ميكند به تجاريسازي آنها كمك نمايد.
عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: طبق مفاد سند چشمانداز بايد در پايان دوره بيست ساله به قدرت اول منطقه تبديل شويم و به اين منظور جهتگيري اصلي در پژوهش،اختصاص سه تا پنج درصد از GDP به تحقيقات ميباشد كه اميد است افزايش سرمايهگذاري در پژوهش، تأثير مستقيمي بر رشد علوم و فناوري در كشور داشته باشد.
وي به محورهاي كارگاه آموزشي تجاريسازي اشاره كرد و افزود: اين كارگاهها با موضوعات "مباني و فرايند تجاريسازي"، "نقش ايده در فرايند تجاريسازي"، "نقش فرد و تيم در تجاريسازي" و "نقش محيط در فرايند تجاريسازي" توسط دكتر سيدجلال موسوي بازرگاني ارائه ميشود.ح/الف
٠٩:١٨ ٠٦/١٢/١٣٨٥