١١:٠٧ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
نخستين همايش مديران پژوهشي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مستقل برگزار شد

وجود يك باشگاه پژوهشگران جوان در هر استان مهمترين عامل در محور توسعه استان است و براي دستيابي به يك اصول اقتصادي آرماني جامعه بايد سه مرحله آمادگي، سازندگي و تثبيت را بگذراند.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد مازندران،دكتر محمدرضا سپهري رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي وزارت كار و امور اجتماعي كشور در اين همايش شفاف‌سازي الگوهاي مديريتي توسعه ، ايجاد نهادهاي حمايتي كنترل نظارت بر واحدهاي واگذار شده و به ويژه آموزش مديران و كارگزاران براي دستيابي به يك توسعه پايدار از اهميت بالايي برخوردار است .
دكتر سپهري آموزش كارآفرينان را لازمه توسعه بخش خصوصي سازي دانست و تصريح كرد: در روند توسعه دولت نقش سكان‌دار كشتي و كارآفرينان موتور محركه آن و مردم پارو زنان كشتي به سمت توسعه پايدار هستند.
وي تربيت مربيان و كارآفرينان را عامل ايجاد اشتغال بيشترو كاهش نرخ بيكاري در جامعه عنوان كرد و گفت: قبل از اينكه تسهيلات بانكي به دست كارآفرينان برسد به آنها آموزش‌هاي لازم در جهت استفاده صحيح از تسهيلات داده مي شود.
دكتر سپهري ايجاد باشگاه پژوهشگران جوان در مراكز استان‌ها را مهمترين عامل توسعه عنوان كرد و افزود: فاصله زياد بين مديران دستگاه‌ها با كارشناسان متخصص و پژوهشگران سبب عدم توسعه پژوهش در حوزه‌هاي مختلف شده است.
وي افزود: به دانشجوياني كه پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكتري و آثار تاليفي با ترجمه در رابطه با رفع مشكلات دستگاه‌ها و سازمان‌ها از طريق پژوهش تسهيلات و اعتبارات تعلق مي‌گيرد.
وي درخصوص نقش دولت در توسعه و ثبات اقتصادي گفت: براي دستيابي به يك جامعه آرماني و طراحي يك اصول اقتصادي صحيح، جامعه بايد سه مرحله آمادگي، سازندگي و تثبيت را بگذراند.
رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي وزارت كار و امور اجتماعي با بيان اينكه در دولت نهم 80 درصد برنامه‌هاي توسعه به بخش خصوصي و 20 درصد آن به دولت واگذار شد گفت: الگوي توسعه منظومه‌اي از ارزش‌ها، باورها و واقعيات همراه با مباني نظري و روش‌ شناسي معين توسط صاحبنظران براي تبيين و تفسير روابط اقتصادي و اجتماعي است و وظيفه دولت سازماندهي مردم و تامين امنيت و كالاهاي عمومي و ساز و كار هماهنگ با بازار است .
دكتر سپهري افزود: دولت توانمند و توسعه گرا همراه با بخش خصوصي كارا و قوي مي‌تواند با رقابت در بازارهاي جهاني به همراه عدالت اجتماعي به رشد فزاينده‌اي دست يابد.
وي تصريح كرد: در دولت جديد علاوه بر سرمايه فيزيكي آنچه كه مهم است سرمايه انساني است كه ارتقاء سرمايه انساني از نظر آموزش كيفي و عملي نقش مهمي در سلامت توسعه دارد.
وي افزود: هر كشوري كه برنامه‌ها و الگوهاي توسعه‌اي التقاطي و ناپايدار نداشته باشد و در دو محور توسعه آزادسازي و خصوصي‌سازي حركت كند كه مي تواند توانمندي‌ها و قابليت‌هاي فزايندي دست پيدا كند.
دكتر سپهري اهداف خصوصي سازي در ايران را رشد اقتصاد ملي، ارتقاء كارآيي اختياري ، رقابت پذيري بخش خصوصي و تعاوني، كاهش بار مالي دولت و گسترش حضور و مشاركت عموم مردم عنوان كرد و گفت: براي نيل به اهداف خصوصي‌سازي بايد مهارت‌هاي مديريتي اصلاح شود.
براساس اين گزارش، در اين همايش همچنين حسيني مديركل كار و امور اجتماعي استان مازندران با اشاره به پيشرفت و توسعه همه‌جانبه كشورهاي توسعه يافته گفت: مهمترين عامل پيشرفت، توسعه آموزش و پرورش در حوزه‌هاي مختلف است كه متاسفانه در ايران به اين امر توجه زيادي نشده است .
وي بيكاري را به عنوان معضل جهاني عنوان كرد و اظهار داشت: در ايران هم وجود دارد و با توجه به امكانات بسيار بالقوه در حوزه‌هاي مختلف منابع طبيعي و نيروهاي انساني معضل بيكاري به صورت جدي وجود دارد به طوريكه تنها در استان مازندران بيش از 110 هزار نفر بيكار وجود دارد.
وي تعداد كارآفرينان آموزش ديده مراكز كارآفريني استان را 30 هزار نفر در سال 85 اعلام كرد و گفت: اين آموزش ديدگان كه آموزش دهندگان نسل آينده و فارغ التحصيلان حوزه‌هاي مختلف هستند.
رئيس جهادددانشگاهي واحد استان مازندران گفت:يكي از مهمترين اصل در توسعه كارآفريني و پژوهش آمادگي پذيرش مشخص در تغيير ساختارهاي سازمان است.
اين گزارش مي‌افزايد،در اين همايش همچنين مهندس واحد عبدالهيان رئيس جهاددانشگاهي واحد مازندران با بيان اينكه مسئولين پژوهشي سازمان‌ها و دستگاه‌ها نقش بسيار به سزايي در نهادينه شدن فرهگ پژوهش دارند گفت: مهمترين اصل در توسعه پژوهش و كارآفريني آمادگي پذيرش شخص يا مديران دستگاه‌ها و سازمان‌ها در ايجاد تغيير ساختاري در سازمان است.
مهندس عبدالهيان درخصوص چگونگي شناخت اثرات پژوهش در سازمان‌ها گفت: در اين فرآيند دستگاه‌ها بايد به شناخت عوامل آسيب‌شناسي سازمان‌ها نگاه منطقي داشته باشند.
وي قدمت كارآفريني را به اندازه قدمت وجود استان عنوان كردو گفت: در كارآفريني بايد به دو امر توجه شود بعد علمي و بعد عوام‌پسندانه كه متاسفانه آنچه كه باعث عدم توسعه كارآفريني شده همين نگاه عوام پسندانه به بحث كارآفريني و پژوهش است .
رئيس جهاددانشگاهي واحد مازندران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص هويت جهاددانشگاهي به عنوان هويتي ايماني و انقلابي گفت: جهاددانشگاهي استان مازندران به همراه مراكز جهاددانشگاهي در سراسر كشور جهت توسعه همه‌جانبه استان مازندران، گيلان و گلستان آماده ارائه طرح هاي پژوهشي مي باشد.ح/الف

١٠:٤٧ ٠٨/٠٥/١٣٨٦
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد