٢٣:٢٠ ٠٦/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
همایش"نقش کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم مختلف "در ارومیه برگزار شد

همايش دانشجويي "نقش كاربرد فن آوري اطلاعات و ارتباطات در علوم مختلف "به همت معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي واحد آذربايجان غربي در دانشگاه اروميه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی،این همایش با حضور دانشجویان مرکز آموزش عالي علمی کاربردی جهاددانشگاهی و دانشگاه صنعتی ارومیه ودانشجویان علاقمند با حضور اساتید مرکز و دانشگاه صنعتی در سالن شهید یعقوبی دانشگاه ارومیه برگزار شد
در اين مراسم مهندس عاقلي رييس جهاددانشگاهي واحد آذربايجان غربي با تشريح نقش و ضرورت IT و ICT در توليد وتحقيقات علوم مختلف گفت: امروزه علمي فراخور توسعه واقعي جامعه است كه مبناي آن آخرين اطلاعات و دستاوردهاي علمي تحقيقاتي بشر باشد و يا پيشروتر از آن باشد و لازمه اين موضوع استفاده از فنون علمي ارتباطات اطلاعات است كه اين موضوع نقش اين مقوله مهم را در تمامي عرصه ها آشكارتر مي نمايد .
مهندس حسنی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس مرکز علمی کاربردی در این همایش با اشاره به جایگاه این علم در توسعه همه جانبه کشورها اذعان داشت: عبارت فن آوری اطلاعات به کرات در زمینه های نو و جدید در معانی مختلف به کار می رود و شاید بتوان گفت واژه فن آوری اطلاعات و ارتباطات از یک مفهوم برخوردار بوده و معمولا به جای یکدیگر نیز استفاده می شود اگر چه در منابع اطلاعاتی متعلق به کشور آمریکا معمولا از فن آوری اطلاعات و در منابع اروپایی از فن آوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شده است.
وی اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت بیش از همه رسانه ها بوده است چرا که تلفن در طی 74 سال، رادیو در طی 34 سال ، تلویزیون در طی 13 سال ،شبکه کابلی در طی 10 سال به 50 میلیون کاربردست یافت در حالیکه اینترنت در طی 4 سال 50 میلیون کاربر را از آن خود کرد.
حسني افزود: شغل هایی که از طریق این فن آوری حاصل می شود به شکل فردی قابل هدایت و اجرابوده و به آموزش، تعلیم ، نظارت و بازرسی کمی نیاز داشته و نیاز به مواجهه مستقیم با مشتری یا مدیر، دسترسی فیزیکی به منابع ثابت و بکارگیری اطلاعات محرمانه ندارند و نتایج نیز به سهولت قابل دسترسی برای همگان است.
دکتر بابازده استاد دانشگاه صنعتی ارومیه نیز در این همایش گفت:در بررسی تاریخ، دو انقلاب فن آوری را شاهد هستیم که از یکی بعنوان انقلاب صنعتی و از دیگری بعنوان انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات نام برده شده است.
وی عنوان کرد:فن آوری اطلاعات مجموعه ای از علوم مختلف را در بر می گیرد و به هیچ عنوان گرایشی از یک علم خاص نمی باشد.
بابازده تصریح کرد:فن آوری اطلاعات یک رشته تحصیلی میان رشته ای است و کامپیوتر به عنوان یک درایور در زمینه فن آوری اطلاعات می باشد و یک مهندس فن آوری اطلاعات باید به قدر نیاز از نحوه استفاده و همچنین ساختار اصلی آن آگاهی داشته باشد.
این استاد دانشگاه اذعان داشت:مهمترین دید بین متخصصین فن آوری اطلاعات و کامپیوتر در داشتن دید کار آفرینی و استراتژیک می باشد.
در اين همايش زبردست استاد دانشگاه و محقق كار آفريني گفت:يكي از اهداف  اين علم مي تواند منجر به توسعه كار آفريني گردد و ابزاري ارزشمند در اين خصوص تلقي گردد و نيز مي توان در خود موضوع نيز اقدام به كار آفريني كرد
اين مدرس دانشگاه با تشريح اهميت و ضرورت كار آفريني در جوامع مختلف گفت:از بعد مديريتي اساسا كارآفريني يك فعاليت خلاق براي بدست آوردن ارزش از طريق  ايجاد يك شركت يا سازمان و يا سيستم تجاري اطلاعاتي و ارتباطي است و كار آفريني را مي توان تشكيل  تيمي از افراد با مهارتها و استعدادهاي مكمل  و مشاهده فرصتها در شرايطي كه ديگران تنها هرج و مرج تناقض را  متوجه مي شوند و نيز يافتن دستيابي و كنترل  منابع براي دنبال  نمودن فرصت ها از طريق اين گروه مكمل  كار آفرين عنوان كرد.
وي ادامه داد:دراين رويكرد كار آفرين تلاش دارد تا از طريق  شناسايي و پيگيري فرصتها بدون در نظر گرفتن منابع تحت اختيار خود به ارزش آفريني بپردازد .
گفتنی است،این همایش با استقبال زیاد دانشجویان روبرو شد.ح/الف

١٣:٣١ ١٨/٠٤/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد