به همت پژوهشگران جهاددانشگاهي واحد خواجه نصیرالدین طوسی؛
سامانه الکترونیکی ارتباط مردم - دولت (سامد) به بهره برداری رسید
به دنبال افتتاح پروژه ملی سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) توسط دکتر احمدی نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در سفر اخیر به استان آذربایجان شرقی، مهندس محمد حسین حمیدی مدیر گرو پژوهشی فناوری اطلاعات جهاددانشگاهي واحد خواجه نصیر الدین طوسی در گفت وگویی در خصوص طرح ملی سامد توضیح داد.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي،مهندس حمیدی گفت: طراحي، مهندسي و اجرای نمونه استانی مرکز تماس اين پروژهي ملي (سامد) به همت و تلاش جهادگران جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصيرالدين طوسي در طول يک سال و نيم گذشته انجام شده و از اواخر سال گذشته در حال بهربرداری آزمایشی است.
وی اضافه کرد: نهاد رياست جمهوري به عنوان کارفرماي اين پروژه، آذزبایجان شرقی را به عنوان نمونه برای اجرای این پروژه انتخاب نمود و در دومین سفر استانی هیات دولت به این استان، توسط رياست محترم جمهور افتتاح شد و دکتر احمدي نژاد در این مراسم به طور تصادفي ضمن پاسخ به یکی از تماسهای مردمی ، دستور پيگيري آن را نیز صادر نمود.
مدیر گروه فناوری و ارتباطات در خصوص اهداف طرح سامد گفت: :هدف از طراحی و اجرای پروژهي سامانهي الکترونيکي ارتباط مردم و دولت (سامد) تسريع در فرآيند ارتباطي ، دسترسي و پاسخ سريع و آسان به اطلاعات ثبت شده و فراهم آوردن مسيرهاي ارتباطي متنوع و يکپارچه بين مردم و دستگاههاي دولتي است. اين سامانه جايگزين روشهاي سنتي ارتباط مردم با دولت که معمولا از طریق جمع آوري نامههای مکتوب انجام میشد، خواهد گردید و مشکلات متعدد در روشهاي سنتي از قبیل زمان بر بودن فرایند مطالعه و ارجاع نامه ها ، ناقص بودن اطلاعات تماس، پيچيده بودن امکان پيگيري وضعيت درخواست ، عدم امکان دسترسی به تماس گیرنده و... را تا حد زیادی کاهش ميدهد.
وی همچنین اظهار داشت :در استان تهران شمارهي 6133 و در سایر استان هایی که این سامانه نصب شده با شماره 111 ارتباط مردم با این سامانه برقرار می گردد . وی افزود این سامانه در استان های تهران و آذربایجان شرقی از اوایل سال 87 پذيراي تماسهاي مردم جهت نظارت بر عملکرد مسؤلان دولتي ميباشد.
مهندس حمیدی با بیان اینکه طراحي مرکز تماس اين پروژه بر پايهي فناوريهاي ارتباطي نسل جديد از جمله Voice Over IP، راهکارهاي متنباز، فناوري مجازيسازي و ... استوار است افزود : با توجه به قابلیت های پیش بینی شده در اين نرمافزار ، مردم امکان ردگيري درخواستهايشان از کانالهاي ارتباطي مختلف مانند تلفن، پيامک، فکس، ايميل، وب و ... را خواهند داشت و درخواستهاي مردم بر بستر شبکهي دولت به دستگاهها ارجاع شده و گزارشهای دورهاي از رسيدگي به مسائل مردم در اختيار مسؤلين قرار ميگيرد.
وی همچنبین اظهار داشت: پيش از اين جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي مرکز ارتباط با مشترکان مخابرات استان تهران(1818) را راهاندازي کرده است و در برنامههاي آتي به دنبال گسترش هرچه بيشتر، هوشمندسازي و خودکارسازي پاسخگويي با اتکاء به فناوريهاي زباني در مراکز تماس است.ح/الف
١٦:٣٢ ١٥/١٠/١٣٨٧