١٠:٢٤ ٠٨/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
حمايت بانك ملي ايران از دومين كنفرانس شهر الكترونيكي توسط جهاد دانشگاهي

مهندس برات قنبري عضو هيات مديره بانك ملي ايران با تشريح برنامه‌ها و دستاوردهاي اين بانك در ارائه خدمات نوين بانكداري گفت: طبق برنامه‌هايي كه دنبال مي‌شود 60 درصد پرداخت قبوض و مراجعات مردم به بانك‌ها تا پايان سال 88 غير حضوري مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده جهاددانشگاهي، عضو هيات مديره بانك ملي ايران با اعلام اين خبر گفت: مهمترين هدف ما در ارائه خدمات نوين بانكي حل مساله پرداخت به صورت الكترونيكي و ايجاد اطمينان از صحت و دقت عمل و پاسخگويي سريع بانك در موارد احتمالي اختلاف و مغايرت و رفع نگراني مردم از آن است و اقدام دوم كاهش از جابجايي پول فيزيكي زياد در كشور است.
وي با اشاره به اينكه در كشورهاي اروپايي 70 درصد پرداخت‌ها الكترونيكي و تنها 30 درصد به شكل اسكناس است، افزود: در كشور ما بيش از 70 درصد پرداخت‌ها اسكناس و تنها 30 درصد الكترونيكي است كه اين مساله مشكلات و خطرات بسياري را براي حمل پول و ارائه آن به مردم موجب مي‌شود.
عضو شورای سياستگذاری دومين کنفرانس شهرالکترونيکی با اشاره به سيستم‌هاي تشويقي براي ارائه خدمات الكترونيكي بانكي به مردم گفت: بانك ملي ايران تلاش مي‌كند به زودي يك ميليون كارت اعتباري تا سقف خريد600 هزاران تومان را در اختيار مردم قرار دهد و بر اساس مصوبه هيات محترم وزيران و برنامه‌هايي كه تدوين شده درسال 88 بايد حداقل 13 درصد مردم كشورمان كارت اعتباري دريافت كنند و اين رقم در سال 89 به 20 درصد كل جمعيت كشور افزايش يابد.
مهندس قنبري به الكترونيكي شدن اسناد و پرونده‌هاي بانكي تاكيد و به معضل نگهداري ميلياردها سند كاغذي از دهه‌ها و سالهاي پيش در اين بانك اشاره كرد و گفت : در حال حاضر 9 ميليارد سند و پرونده در بانك ملي از قبل و بعد از انقلاب نگهداري مي‌شود و هنوز مشكلات قانوني‌، حقوقي و اجرايي اجازه نمي‌دهد اين اسناد امحاء و يا به شكل‌گيري الكترونيكي شده و رفع و رجوع شود.
عضو هيات مديره بانك ملي ايران به ارائه خدمات نوين بانكي در قالب دستگاه‌هاي الكترونيكي فروش و دستگاه‌هاي خود پرداز اشاره كرد و گفت: لازم است براي توسعه بانكداري الكترونيكي نقشه راهي تدوين و ترسيم شود، با اصلاح ساختار و ارائه خدمات توسط و كارت و ايجاد ساختار متكي بر سرويس و نه متكي به بانك ، دستگاه‌هاي فروش الكترونيكي را يكپارچه كرده و كارت‌هاي الكترونيكي متعدد غيرضرور بانك‌ها را يكپارچه سازيم و ارائه خدمات جديد را در قالب تلفن بانك و پرداخت از طريق تلفن همراه را گسترش دهيم چرا كه به شهرالكترونيكي و بانكداري الكترونيكي در حل معضلات كنوني كشور ايمان داريم.
وي يكي از خدمات مهم صورت گرفته در بانكداري كشور را حذف ته‌سوش ‌هاي قبوض خدماتي و مخصوصا تلفن همراه عنوان كرد و تصريح کرد: هم اكنون ته سوش تلفنهمراه بطور كامل در كل كشور حذف شده و در حذف ساير قبوض هم پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده و در تلاش هستيم ته‌سوش را بطور كامل در بانكداري الكترونيكي حذف كنيم. عضو هيات مديره بانك ملي برگزاري دومين كنفرانس شهر الكترونيكي را يك فرصت ذي قيمت براي كشور عنوان كرد و اظهار اميدواري كرد: بانك ملي با هدف استفاده از دستاوردهاي الكترونيكي كشور و توسعه ارائه خدمات بانكداري با تمام قوت در اين كنفرانس حضور مي‌يابد و دستاوردهاي خود را به نمايش مي‌گذارد.
گفتنی است، دومين كنفرانس شهرالكترونيكي سوم و چهارم خرداد ماه در تهران برگزار مي‌شود.ح/الف

١١:١٥ ٢٣/٠٢/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد