٠٨:٢١ ٠٨/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
قائم مقام شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خبر داد:
راه‌اندازي سامانه‌ ارتباط با مشتريان تا پايان امسال

شهر الكترونيك بر اقتصاد دانايي مبتني است و مناسبات ICT آن را به جامعه استاندارد اطلاعاتي سوق مي‌دهد و همين بستر محيطي امن و باثبات را براي ارائه خدمات دولتي كسب و كار الكترونيكي و زندگي الكترونيكي به وجود مي‌آورد كه در آن صنعت ICt توسعه زيادي كرده است.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد ناصر سجادي ـ قائم مقام شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ـ با بيان اينكه پروژه‌هاي it بايد ايجاد شود تا نيازهاي مردم از طريق فضاي مجازي حل شود افزود: نبايد جزيره‌اي به شهر مجازي نگاه كرد و دستگاه‌هاي اجرايي بايد با هم همكاري داشته باشند و نيز يك سازمان متولي به وجود آيد تا امكانات كشور را در خدمت پروژه قرار دهد.
وي خاطرنشان كرد: وقتي پروژه كارت سوخت هوشمند در ابعاد مختلف جامعه عملياتي شد توانست ارائه‌ خدمات را نظم دهد و با نظارت و هماهنگي ايجاد شده بين دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف به شهروندان سرويس دهد.
او از التزام به همكاري و پشتيباني از سوي قانونگذاران دولت، پذيرش استانداردها و قوانين توسط سازمان‌هاي دولتي و خصوصي، آموزش و فرهنگ سازي در بخش‌هاي شهروندان، سازمان‌هاي دولتي و خصوصي،‌ مميزي و بازنگري دوره‌اي پروژه‌ها و توجه به بازخورها و تغييرات عوامل موثر، ايجاد يك مديريت متمركز جهت راهبري و نظارت شكل گيري طرح و تامين منابع مالي به عنوان عوامل كليدي موفقيت پروژه‌هاي شهر الكترونيك نام برد و تصريح كرد: استفاده از اين عوامل اجراي پروژه كارت سوخت هوشمند را امكان پذير كرد.
او در بيان مدل كلان پياده سازي شهر الكترونيك اظهار كرد: در چهار بخش مطالعات مقدماتي معماري زيرساخت فناوري، سازمان‌دهي و تشكيل مديريت شهر الكترونيك و سازماندهي و ايجاد تشكيلات و نيروي انساني كه نهاد متولي در مركز مديريت شهر الكترونيك ايجاد مي‌كند مي‌توان هدايت و نظارت شهر الكترونيك را برعهده گرفت.
قائم مقام شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به امسال تحت عنوان اصلاح الگوي مصرف گفت: بايد ببينيم مديريت انرژي با ديدگاه الگوي مصرف به چه شكل تاكيد مي‌شود براي اين منظور بايد پردازش و پالايش اطلاعات به صورت متمركز انجام بگيرد تا نحوه مصرف مردم اصلاح شود. آنچنان كه اطلاعات كل سوخت گيري‌هاي پمپ‌بنزين‌هاي كشور به ديتاسنتر مركزي مي‌رود و با پردازش آنها طي دو سال سهميه‌بندي بنزين تغييراتي در ميزان و نحوه سهميه بندي اعمال شده است. اين اطلاعات به ما كمك مي‌كند در تغيير رفتار مصرف كننده‌ها نظارت داشته و آن را هدايت كنيم.
به گفته سجادي در دو سال سهميه بندي بنزين 9 ميليارد دلار بنزين كمتر وارد كشور شده است اگر سهميه‌بندي انجام نمي‌شد بايد روزانه 45 ميليون ليتر بنزين وارد مي‌كرديم.
او جلوگيري از خروج غير قانوني بنزين از كشور، انعطاف پذيري سيستم در اعمال سياست‌هاي عرضه، ايجاد بستر و شرايط مناسب براي تسريع در توسعه و ساماندهي حمل و نقل عمومي، بانك‌هاي اطلاعاتي ساماندهي شده را از فوايد انجام پروژه كارت سوخت هوشمند عنوان كرد.
وي با بيان اينكه سامانه‌اي در دل سامانه‌ كارت سوخت هوشمند براي فروش سوخت به مصرفه كننده‌هايي جزء، رانندگان، همچون كارخانه‌ها و شركت‌ها تا پايان امسال اجرا مي‌شود. كه اين طرح در سه استان به صورت پايلوت در حال اجراست كه طبق برنامه بايد در تمام كشور گسترش پيدا كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: سامانه‌ي ارتباط با مشتريان نيز به عنوان پروژه‌ي تكميلي كارت هوشمند سوخت براي خدمات جنبي به مشتركان تا پايان امسال راه‌اندازي مي‌شود.ح/الف

١٦:٣٣ ٠٣/٠٣/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد