معاونتپژوهشي جهاددانشگاهي واحد آذربايجانغربي در نمايشگاه هفته پژوهش حضور يافت
معاونتپژوهشي جهاددانشگاهي واحد آذربايجانغربي؛ با عرضه طرحهاي پژوهشي خود در نمايشگاه پژوهش و فن آوري استان که در محل دايمي نمايشگاههاي استان در اروميه برپاگريدهبود؛ حضور يافت.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهي واحد آذربايجان غربي؛ این نمایشگاه با مشاركت 40 اداره و سازمان به مدت سهروز در اروميه برگزار شد.
معاونتپژوهشي جهاددانشگاهي واحد آذربايجانغربي، با حضور فعال در اين نمايشگاه در قالب غرفههاي مختلف يافتههاي پژوهشي اين واحد را در معرض ديد عموم گذارد.
غرفههاي كشتبافت سيب و توتفرهنگي- هيدروپونيك توتفرهنگي كه دستآورد اندوختههاي پژوهشگران اين مركز بود از جمله بخشهاي ويژه اين معاونت در نمايشگاه بود.
يافتههاي پژوهشي پژوهشگران مركز در قالب مقاله چاپ شده در IsI از بخشهاي ديگر اين واحد در نمايشگاه بود كه در معرض ديد عموم قرار گرفت.
طرحهاي انجامشده مركز مطالعات شهري و روستايي و مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا)- شعبه آذربايجانغربي از ديگر غرفههاي جهاددانشگاهي بود .
كتب منتشره از سوي سازمان انتشارات جهاددانشگاهي واحد از ديگر بخشهاي پژوهشي جهاددانشگاهي بود.
استاندار آذربايجانغربي و معاونين و مسئولين استاني با حضور در غرفههاي جهاددانشگاهي از دستاوردهاي پژوهشي اين واحد بازديد كردند.
وحيد جلال زاده استاندار آذربايجانغربي؛ در مراسم افتتاح اين نمايشگاه، گفت: توجه به سهم بودجه پژوهشي از توليد ناخالص ملي در عمل و بخشهاي اجرايي فاصله کشور ما را در زمينههاي پژوهشي با کشورهاي پيشرفته مشخص ميسازد.
وي ادامه داد: علت عقبماندگي ايران در بخش پژوهش کمبود مکان و تجهيزات نيست بلکه کمبود حوزه پژوهشي است و بايد مسوولين کشور در اين راستا اقدامات لازم را به عمل آورند.
استاندار آذربايجانغربي گفت: تمام طرحهاي پژوهشي بايد نتيجه فعاليتهاي خود را در عمل با تاثير گذاشتن بر زندگي مردم و اقتصاد کشور نشان دهند.
وحيد جلال زاده با بيان اينکه نظام بخشي و ساماندهي پرسشگري را بايد در دانشگاهها و نظام آموزشي خود ارتقا دهيم، اظهارکرد: اگر استاد، دانشجو و يا مسوولين در پي ارائه پرسش و به دنبال حل آن نباشند ايجاد چنين فرهنگي را نميتوانيم از دانشجويان انتظار داشته باشيم.
وي ادامه داد: در جهان سوم و کشورهاي توسعه نيافته آموزش در سالهاي اخير پيشرفت چشمگيري داشته است اما حوزههاي تحقيقي و پژوهشي از رشد چنداني برخوردار نيست.
وحيد جلال زاده خطاب به سازمان آموزش و پرورش گفت: بايد در مدارس بحث پژوهش و پرسشگري به صورت جدي فرهنگ سازي شود زيرا هرچه فاصله بخش آموزشي و پژوهشي بيشتر شود به زيان کشور و مانع پيشرفت آن است.ح/الف
١٢:٠٩ ٣٠/٠٩/١٣٨٨