مدیر کلینیک بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی:
کلینیک بیماریهای پستان تنها مرکز، در کشور است که به صورت Joint Clinic فعالیت می کند
مدیر کلینیک بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از ارتقاء چشمگیر فعالیت های این مرکز خبر داد و گفت: این مرکز روزانه حدود 200 تا 300 نفر مراجعه کننده دارد که نزدیک به 50 نفر از این بیماران new case بوده و برای اولین بار به این مرکز مراجعه می کنند و تنها در سال 1388 نزدیک به 10000 بیمار برای اولین بار مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده اند.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران دکتر مهدی حسینیان مدیر کلینیک بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ،پیرامون فعالیتهای این کلینیک در یک سال گذشته بیان داشت: این مرکز از بدو تاسیس تا کنون توانسته است بیش از 70000 بیمار مبتلا به مشکلات پستانی را ویزیت کرده و تحت پوشش قرار دهد و به عنوان یک مرکز referral جایگاه خود را در بین متخصصین سراسر کشور در قالب یک پایگاه اصلی بررسی، درمان و کنترل بیماریهای پستان تثبیت نماید به گونه ای که 40 درصد بیماران مراجعه کننده به این مرکز از شهرستان ها هستند و در حال حاضر تنها Joint Clinic کشور در بیماریهای پستان که تمامی پروسه های تشخیصی، درمانی و حمایتی را یکجا ارائه دهد شناخته شده است.
مدیر مرکز بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی با اشاره به دو برابر شدن تعداد جراحان مرکز و رشد کمی و کیفی نزدیک به 100 درصد در کلینیکهای جراحی، خاطر نشان کرد : بخش کلینیک های جراحی این مرکز به سمتی حرکت می کند که با افزایش کمیت توام با حفظ کیفیت بتواند ویزیت مراجعه کنندگان را به طور روزانه امکان پذیر نماید و هر بیمار در هر زمانی از 8 صبح تا 8 شب که به این مرکز مراجعه کند، بتواند از امکان ویزیت توسط جراح مجرب بهره مند گردد.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دستگاه ماموگرافی دیجیتال برای مرکز، از افزایش کیفی خدمات ارائه شده در بخش ماموگرافی خبرداد وپیرامون دستگاههای بخش سونوگرافی گفت: با توجه با آمار بالای 1000 نفر رزرو در هر ماه درصدد خرید دستگاه سونوگرافی سوم برای مرکز هستیم.
دکتر حسینیان با بیان این مطلب که مرکز جراحی بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی به دستگاه های بیهوشی با بالاترین ضریب اطمینان مجهز است، تصریح کرد: اتاق های عمل بخش جراحی این قابلیت را دارند تا تمامی اعمال جراحی مرتبط با بیماری های پستان را انجام دهد و هدف اصلی متخصصین این مجموعه حفظ پستان تا حد امکان و انجام اعمال جراحی بازسازی پستان است که این رویه به حفظ روحیه بیماران و بالا بردن کیفیت زندگی آنها منجر می شود.
مدیر کلینیک بیماری های پستان جهاد دانشگاهی به رشد بیش از 100 درصد کلینیک شیمی درمانی در ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: در راستای رفاه حال بیماران تمامی مراحل اداری صدور نسخه پزشکی برای تایید دارو و تامین داروهای مورد نیاز بیماران توسط داروخانه مستقر در کلینیک انجام می گیرد و نیازی به پیگیری های مستمر بیماران جهت تائید نسخه وجود ندارد.
وی در ادامه با تاکید بر کلینیک لنف ادم به عنوان شاخص ترین بخش مرکز، اظهار داشت: مشکلات مربوط به ورم لنفاوی دست بیماران متعاقب ابتلا به سرطان پستان از جمله مواردی است که علاوه بر داشتن تاثیر منفی بر کیفیت زندگی بیماران سرطانی در بعضی موارد منجر به عدم کارآیی دست و قرار گرفتن بیمار در معرض احتمال قطع دست می شود.
با توجه به اینکه هیچ مرکزی در کشور وجود ندارد که با نگرش علمی به بحث لنف ادم پرداخته باشد دو نفر از متخصصین و پزشکان مرکز بیماریهای پستان با حضور در آلمان، بر طبق آخرین متدهای آموزشی بروزترین دستاوردهای علمی مربوط به لنف ادم را فرا گرفته اند و در حال حاضر با رویکردهای جدید، قطب علمی لنف ادم کشور در مرکز بیماریهای پستان را شکل داده اند.
حسینیان افزود: به منظور ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به هموطنان عزیز صدای مشاور بیماریهای پستان با حضور چهار نفر کارشناس مامایی تیم کارآمدی را تشکیل داده است که روزانه نزدیک به 100 تماس تلفنی را از سراسر کشور پاسخ داده و در صورت نیاز، به ارجاع بیماران می پردازند.
دبیر اجرایی سومین کنگره سراسری سرطان پستان جهاد دانشگاهی در خاتمه از برگزاری این کنگره توسط مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد وگفت: با توجه به برگزاری کنگره در بالاترین سطح کمی و کیفی در صدد شکل گیری یک حرکت جدید جهادی در عرصه اطلاع رسانی، پیشگیری و درمان سرطان پستان در کشور هستیم.الف/ر
١٤:١٠ ٢٤/٠٥/١٣٨٩