٠٢:٠٦ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
از سوی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی؛
کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده های فناورانه ومدیریت بازاریابی و فروش در کرمانشاه برگزار شد

از سوی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده های فناورانه و مدیریت بازاریابی و فروش ویژه اعضاء و مدیران واحدهای فناور برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه، کارگاه آموزشی تجاری سازی ایده های فناورانه ومدیریت بازاریابی و فروش ویژه واحدهای فناور از سوی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی و با حضور دکتر احمدعلی پور- عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مدرس دانشگاه شهید بهشتی- برگزار شد.
 علی پور در این دوره که جمع کثیری از اعضا و مدیران شرکت های مستقر در پارک علم و فنوری جهاد دانشگاهی حضور داشتند در ابتدا به بیان مباحثی در زمینه عوامل مهم در توسعه محصول جديد پرداخت.
 وی در ادامه سه عنصر؛ پوشش استانداردهاي تحقيق و توسعه داخلي؛ پوشش استانداردهاي كانون هاي مسول در اعمال مقررات و رضايت مشتريان از طراحي در جهت رفع نيازها و خواسته هاي آنان را از جمله عوامل مهم در توسعه محصول جديد دانست.
وی با بیان اینکه نگرش ايجاد محصول جديد به كشش بازار وابسته است، اظهار داشت: شناسايي ارزش هاي مدنظر مشتري، شناخت خلاقانه راه حل ها و روش ها، ايجاد تسهيلات داخلي، اعتبار بخشي با تحقيق بازار، امتحان اوليه و شروع به ارائه از جمله فاکتورهای پی بردن به کشش بازار است.
 وی فشار تكنولوژي را از دیگر عوامل نگرش ایجاد محصول جدید دانست و گفت: این حوزه نیز به  فاکورهایی مانند؛ شناخت تكنولوژي، شناخت خلاقانه مشتريان و متقاضيان، ايجاد تسهيلات توليد، اعتبار بخشي با تحقيق بازار، امتحان اوليه و شروع به ارائه نیازمند است.
 این مدرس دانشگاه در ادامه این کارگاه آموزشی به بیان مراحل برنامه ريزي بازارپرداخت و گفت:گام اول در این راه شناخت عناصر برنامه استراتژيك بازاريابی می باشد که برای این منظور می بایست به تعريف كسب و كار، تعريف ماموريت، تجزيه و تحليل داخلي، تجزيه و تحليل خارجي، تعيين ”سواتSWAT“، تعيين اهداف بلند مدت و كوتاه مدت پرداخت.
 وی گام دوم را وضعيت بازاريابي جاري بیان کرد و افزود: برای این منظور ابتدا بایدليست كالا یاخدمت و بازار را تهیه کرد و سپس به بررسی اهداف بازاريابي، سود و فروش سال آتی، موانع دست يابي به اهداف فوق، فاكتورهاي بودجه بازاريابي، تخمين اوليه بودجه پرداخت.
علی پور سومین مرحله برنامه ريزي بازار را ارزيابي كالاها و خدمات دانست و گفت: در این بخش بررسی مزيت هاي كالا و خدمات، ويژگي هاي منحصر به فرد كالا و خدمات، محصولات پيش برنده و بازدارنده، تعيين اهداف كالا یاخدمات جديد ضروری است.
 وی گام چهارم را مربوط به کاوش مشتريان و چشم اندازها بیان کرد و ادامه داد: این مرحله شامل شناخت مشتريان فعلي، تحليل پروژه يا پيشنهادات، معيارهاي بخش بندي بازار و تحليل آن و تعيين مشتريان فعلي و آتي می باشد. گام پنجم ارزيابي كالاها و خدمات از نظر این محقق تحليل رقابت است و فاکتورهای؛ رقبا و اطلاعات آنها، مقايسه با رقبا، زنجيره رقابتي وتعيين اهداف رقابتي را در بر می گیرد.
 وی قدم ششم را قيمت گذاري بیان کرد و گفت: در این بخش می بایت به مسائلی همچون تعيين مقاصد قيمت گذاري و تعيين دامنه قيمت پرداخت.
 
 علی پورگام هفتم برای ارزيابي كالاها و خدمات را مكان يابي و عمليات فروش برشمرد و افزود: در این مرحله باید به بررسي عمليات فروش و بررسي اهداف فروش توجه داشت.                    
 وی گام هشتم را كيفيت مديريت بازاريابي و مرحله بعد را تبليغات و پيشبرد فروش بیان کرد.
 این مدرس دانشگاه در پایان گفت: گام دهم شامل بررسی مشكلات بازاريابي محصولات، بررسي استراتژي هاي فعلي، بررسي متغييرهاي آميخته بازاريابي، برنامه و جدول زماني فعاليت بازازيابي است.الف/ر

 

٠٩:٢٢ ١٧/٠١/١٣٩٠
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد