١٠:١٩ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
توسط پژوهشکده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي برگزار شد؛
کارگاه آموزشي «مديريت و سياست‌گذاري رگولاتور و ارزيابي اثرات آنها در حوزه ICT»

رگاه آموزشي "مديريت و سياست‌گذاري رگولاتور و ارزيابي اثرات آنها در حوزه ICT" در تاريخ هشتم و نهم مردادماه جاري در هتل سيمرغ تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهي، به دنبال اجراي پروژه "طراحي و تدوين نظام آموزشي منابع انساني سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي" توسط اين پژوهشکده و با هدف توسعه توانمندي‌ها و پرورش مديران كليدي و برتر سازمان در راستاي ايجاد يك چرخه انتقال دانش و آموزش در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، اولين کارگاه آموزشي اين پروژه تحت عنوان "مديريت و سياست‌گذاري رگولاتور و ارزيابي اثرات آنها در حوزه ICT" توسط پژوهشكده فناوري ارتباطات و اطلاعات جهاد دانشگاهي مديريت و با همكاري سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي برگزار شد.

جدا از مناقشه در باب اندازه و حوزه مداخله سازمان تنظيم در بازار مخابرات، پذيرش مداخله اين نهاد معطوف به پذيرفتن حوزه هاي شكست بازار است. لذا شناخت حوزه‌هاي شكست بازار در درك مباني و نوع مداخله اين سازمان در بازار مخابرات بسيار مهم است. از ديدگاه اقتصاد خرد دو نوع حوزه اصلي شكست بازار عبارتند از شكست در ساختار بازار (اشاره به تعداد خريداران و فروشندگان در بازار) و شكست در سازوكار بازار (رفتار بازار). لازم به ذكر است حوزه ديگر شكست بازار، شكست در نيل به اهداف اجتماعي است كه مربوط به ارزیابی تأثیرات رگولاتوری بر متغییرهای کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

در مجموعه این کارگاه آموزشی که توسط آقاي دکتر ايوب محمديان از کارشناسان ارشد مرکز تحقيقات مخابرات ايران ارائه شد سعي گرديد تا تئوري‌هاي مرتبط با رقابت، بازار و ضروررت تنظيم یا رگولاتوری در بازار مخابرات مورد بررسي قرار گرفته و نیز چگونگی تحلیل عناصر سه‌گانه بازار یعنی ساختار، رفتار و عملکرد بازار شرح داده شود.

در روز اول اين کارگاه آموزشی دکتر محمديان به ارائه "تحليل رقابت در صنعت مخابرات از ديدگاه رگولاتوري (عملکرد خرد بازار)" و "روندها و تأثیرات رقابت بر بازار مخابرات جهان و رگولاتوری (ساختار بازار)" پرداخت؛ و در ادامه مهندس وحيد چيذري ديگر مدرس اين کارگاه به تحليل رفتارهاي ضدرقابتي اپراتورهاي مخابراتي و شناسايي اقدامات رگولاتوری در جهت تنظیم بازار (رفتار بازار) پرداخت.

در روز دوم نيز دکتر محمديان مباحث " برنامه‌ریزی استراتژیک و تعیین جایگاه رگولاتوری در کشور" و " روش‌های ارزیابی تأثیرات قوانین رگولاتوری در کشور (عملکرد کلان بازار)" را ارئه نمود؛ مهندس چيذري مبحث "تنظيم قيمت در بازار مخابرات از دیدگاه رگولاتوری" را بيان نمود.

در پايان به شرکت‌کنندگان، گواهينامه شرکت در کارگاه آموزشي ارائه شد.

١٣:٠٦ ١١/٠٥/١٣٩٠
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد