١٧:٥٨ ٠١/٠٩/١٤٠٣
اشتغال
رئيس جهاد دانشگاهي:
رويكرد جهاد دانشگاهي كارآفريني و اشتغال است .

 رئيس جهاد دانشگاهي گفت: رويكرد ما در آموزش هاي كوتاه مدت رويكرد كارآفريني و اشتغال است. 
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي در مراسم بيست و دومين گردهمايي معاونان آموزشي واحدها و پژوهشكدهاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور، علي منتظري طي سخناني با اشاره به جايگاه رفيع علم و ترويج آن در فرهنگ اسلامي افزود: بر اساس مباني معرفتي و مبناي معرفت شناختي كار‌ آموزش بسيار ارزشمند است اما آموزشي كه مقدمه‌اش تزكيه وتهزيب باشد.
وي در اين باره خاطر نشان كرد: يادگيري علم و آموزش بدون مقدمات و تزكيه تنها بر جهل انسانها افزود و بر همين اساس بايد تلاش نماييم تا در آموزش هاي جهاد دانشگاهي وجه فرهنگي و كارآمدي دنبال شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با تأكيد بر وجه كارآمدي آموزش در جهاد دانشگاهي گفت: كارآمدي بدان معناست كه از منابع بهترين استفاده را داشته و با فكر ،خلاقيت و نوآوري بتوانيم انتظارات به حق مسئولان و مردم عزيز را پاسخگو باشيم.
منتظري از تشكيل كميسيون مشترك بين پژوهشكده‌ها و موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي براي طراحي دوره‌هاي جديد خبر داد و گفت: هم اكنون كه براي نخستين بار دوره كارشناسي ارشد « مديريت و برنامه‌ريزي فرهنگي» در موسسه آموزش عالي برگزار مي‌شود، به منظور هر چه بيشتر كاربردي شدن آن كلاسها و برنامه‌هاي اين دوره در پژوهشكده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.
وي همچنين موضوع نظارت بر آموزشهاي ارائه شده از سوي اين نهاد را از جمله موارد مهم بيان كرده و در اين باره خواستار ارزيابي هر چه بيشتر دوره‌هاي آموزشي شد.
بر اساس اين گزارش ، استاندار سمنان نيز در اين مراسم طي سخناني به اهميت روحيه جهادي اشاره كرد و گفت: براي تحقق آرزوي كساني كه انقلاب كردند و آناني كه براي پايداري آن تا به امروز ايستادگي كردند، نيازمند روحيه جهادي در همه زمينه‌ها هستيم.
حاجي عبدالهواب در ادامه سخنان خود با انتقاد از نظام آموزش عالي و هدر رفتن بخش عظيمي از سرمايه ملي كشور در اين زمينه، افزود: متاسفانه به دليل نبود ارتباط سيستماتيك بين نظام‌ آموزش و برنامه‌هاي توسعه ملي و منطقه‌اي كشور شاهد هدر رفتن استعدادها و سرمايه‌گذاريهاي كشور در اين بخش هستيم.
وي در اين باره تصريح كرد: به دليل اينكه نتوانستيم اين ارتباط را برقرار كنيم، دانشجويان ما پس از فارغ التحصيلي يا بيكار مي‌شوند و يا در شغلي غير مرتبط با رشته تحصيلي خود مشغول به كار مي‌شوند و در اين بين درصد كمي هم در رشته خود جذب بازار كار مي‌شوند. 

١٨:١٧ ٢٤/٠٨/١٣٨٤
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد