٠٨:٢٣ ٠٣/٠٩/١٤٠٣
اشتغال
دوره تربيت مربي كارآفريني بر اساس الگوي گام به گام در استان فارس پايان يافت

دوره تربيت مربي کارآفريني بر مبناي الگوي گام به گام به همت مرکز سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان شعبه جهاد دانشگاهي فارس و با همکاري موسسه كار و تامين اجتماعي و اداره کل کار و امور اجتماعي استان فارس در روز 13 آذرماه به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، مهندس مسعود رستگار رئيس جهاد دانشگاهي فارس در مراسم اختتاميه اين دوره گفت: تلاش مي کنيم کارآفريني را به فرهنگ عمومي تبديل کنيم. وي اظهار داشت: در جهاددانشگاهي در نخستين گام به دنبال سوق دادن فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به سوي فرهنگکارآفريني هستيم.
وي با اشاره به عدم توانايي فارغ التحصيلان دانشگاهي در جذب تسهيلات اشتغالزايي گفت: سال گذشته در فارس 50 ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزايي وکارآفريني براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي اختصاص يافت که هنوز جذب نشده است و اين نشان مي دهد که هنوز انگيزه و توانايي کارآفرينانه در فارغ‌التحصيلان دانشگاهي وجود ندارد.
در ادامه اين مراسم رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي، به سخنراني پرداختند. وي گفت: آموزش‌هاي کلاسيک و دانشگاهي در کشور مامتناسب با نيازهاي بازارکار نست و آموزشي در دانشگاه ها کمبودهاي دارد.
وي افزود: دانشگاه هاي ايراني هنوز نسل اولي هستند يعني بر آموزش تأکيد دارند، در حالي که ما به دانشگاه هاي نسل سومي يعني کارآفرينني از داريم. به گفته دکتر سپهري دانشگاه هاي نسل سوم، آموزش و پژوهش را براي کار و پژوهش مي خواهند.
وي با بيان اينکه تحقيقات نشان مي دهد که فارغ‌التحصيلان بايد 17 شايستگي براي ورود به بازار کار داشته باشند ادامه داد: تسلط بهيک زبان خارجي، قدرت تعامل و ارتباط با ديگر سازمان ها و نهادها و توانايي انجام کارگروهي و مواردي از اين دست از مهم ترين مهارت هايي هستند که يک فارغ‌التحصيل بايد داشته باشد.
معاون وزير کار مدعي شد سيستم آموزش زبان در دانشگاه هاي کشور ناقص است و حتي فارغ التحصيلان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا کمتر به يک زبان خارجي تسلط دارند. وي ادامه داد: فارغ التحصيلان دانشگاهي قدرت ارتباط با ديگر سازمانها و نهادها ندارند و عمده دارايIQ بالايي هستند در حالي که در کارآفريني، EQ يعني هوش هيجاني و عاطفي مهم است. سپهري خاطرنشان کرد: کارآفرينان از هوش هيجاني وبالايي برخوردارند، و داراي قدرت بالايي در تعامل و ارتباط با ديگران هستند در حاليکه فارغ التحصيلان ما قدرت ترکيب منابع را ندارند.
وي نرخ بيکاري فارغ‌التحصيلان در کشور را 2 برابر ميانگين کل بيکاري اعلام کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه هدف گذاري شده که نرخ بيکاري به 7 درصد در سال 1393 برسد. به گفته معاون وزير کار، افزايش نرخ مشارکت نيروي کار، افزايش نرخ رشد اقتصادي به 8 درصد و افزايش نرخ سرمايه گذاري از جمله سياست هاي مهم برنامه توسعه پنجم براي کاهش نرخ بيکاري است. وي ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه پنجم، سرمايه گذاري ها به سمت شرکتهاي دانش محور سوق پيدا مي کنند و قرار است در بخش هاي داراي مزيت نسبي مثل نفت،گاز و پتروشيمي و مسکن تحرک زيادتري ايجاد شود. سپهري توسعه صادرات غيرنفتي را از سياست هاي مهم کشور براي بهبود نرخ اشتغال اعلام کرد و گفت: در برنامه پنجم پيش بيني شده آموزش‌هاي مهارتي به عنوان مکمل آموزش هاي دانشگاهي ارائه شوند.ح/الف

١١:٠٤ ٢٤/٠٩/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد