٠٨:٢٠ ٠٣/٠٩/١٤٠٣
اشتغال
مدير مركز كارآفريني جهاد دانشگاهي واحد زنجان:
دستيابي به اهداف سند چشم انداز،جز با تكيه بر نيروي انساني كارآمد و كارآفرين مسير نخواهد شد

مدير مركز كارآفريني جهاد دانشگاهي واحد استان زنجان گفت: دستيابي به اهداف سند چشم انداز 20 ساله، جز با تكيه بر نيروي انساني كارآمد و كارآفرين ميسر نخواهد شد، مشروط بر اين كه دولت در حمايت و هدايت درست كارآفرينان جدي باشد و ارزش و جايگاه كارآفرينان و كارآفريني نيز به درستي تبيين شود تا فعالان اين عرصه به جايگاه و موقعيت اجتماعي درخور شان دست يابند و تداوم اين راه نيز به عنوان يك اصل مسلم مورد پذيرش قرار گيرد.
به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي،دكتر مصطفي محمدي  اظهار داشت: هر كارگاه كارآفريني از اجزاي مختلفي نظير متون آموزشي، فراگيران، مدرس، مربي، نحوه برگزاري و اجرا تشكيل مي‌شود كه در اين بين نقش مدرسان و مربيان در طراحي و تدوين دوره‌ها، تهيه متون آموزشي، جذب، هدايت و راهنمايي فراگيران، نحوه تدريس (استفاده از انواع روش‌هاي تدريس و وسايل كمك آموزشي) و همچنين نحوه اجراي دوره‌ها، نقش ممتازي مي‌باشد.
وي افزود: نوع آموزش در اين كارگاه‌ها نه رفع تكليف و تدريس صرف بلكه آموزش در راستاي كسب مهارت و ارتقاء توانمندي فراگيران است لذا پرداختن به تدريس تركيبي و تلفيق آموزش‌هاي نظري با كار گروهي و عملي بايد مد نظر مدرسين قرار گيرد.
مدير مركز كارآفريني جهاد دانشگاهي استان خاطرنشان كرد: اساتيد اين كارگاه‌ها بايد حساسيت موضوع اشتغال و اهميت موضوع كارآفريني و تبعات مخرب و غيرقابل جبران ناشي از بيكاري در كشور به خصوص در ميان جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي و نيز تبعات ناشي از بي توجهي به اين امر مهم را به درستي درك و ايجاد انگيزه مثبت در فراگيران جهت شروع كسب و كار و كارآفريني و نيز تقويت خودباوري و زدودن ذهنيت كار دولتي از اذهان افراد و تبيين لزوم كوچك سازي بدنه دولت و اجرايي شدن درست اصل 44 و همچنين واگذاري امور به دست مردم و توسعه مالكيت عمومي را از وظايف حرفه‌اي خود تلقي نمايند.
محمدي ابراز داشت: خوشبختانه اقدامات سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان جهاد دانشگاهي، در تدوين بسته آموزشي كارآفريني گام به گام و nfte و همچنين ارائه الگوي استاندارد در اين خصوص و برگزاري دوره‌هاي تربيت مربي كارآفريني در 10 نقطه كشور و برگزاري بخش قابل توجهي از كارگاه‌هاي كارآفريني و مهارت‌هاي كسب و كار با همكاري صميمانه و حمايت‌هاي موسسه كار و تأمين اجتماعي، بستر اوليه لازم را براي ترويج فرهنگ كار و كارآفريني در كشور را فراهم كرده است اما لازمه اثر بخشي اين حركت‌هاي ارزشمند استمرار و تداوم آموزش‌ها به خصوص در سطوح تخصصي و پرداختن به پژوهش‌هاي كارآفريني در كنار آموزش و ارائه مشاوره و اطلاع رساني سالم و شفاف در اين خصوص است كه خوشبختانه استان زنجان امسال با هماهنگي معاونت برنامه ريزي استانداري و موسسه كار و با توافق حاصله، تاكنون بيش از 10 طرح پژوهشي را ارائه كرده و رايزني‌هاي لازم براي اجرايي شدن اين طرح‌ها نيز در حال انجام است.
اين مقام مسوول در بخش ديگري از اين گفت‌وگو تصريح كرد: حمايت‌هاي مالي از كارآفرينان واقعي، تورم زا نبوده و شايسته است دولت در شناخت كارآفرينان بسيار دقيق و سخت گير اما در ارائه تسهيلات به آنان آسان گير و در عمل نيز با كاهش و كوتاه كردن فرايند راه اندازي كسب و كار سريع باشد تا فرصت‌هاي شناسايي شده از سوي كار آفرينان به خاطر طولاني شدن فرآيند كار از دست نرود.
وي هدف از برگزاري دوره‌هاي كارآفريني را افزايش اعتماد به نفس در فراگيران با كسب مهارت‌هايي چون شناخت كامل انواع كسب و كار و بازار (بازاريابي و تحقيقات بازار)، مديريت مالي، فنون مذاكره و فروش، نوشتن bp و جذب تيم كاري و مديريتي و ... و پذيرش ريسك منطقي و حساب شده براي شروع كسب و توسعه كسب و كار عنوان كرد.ح/الف

١٥:٤٧ ٢٣/٠٩/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد