٠٩:٥٩ ٠٢/٠٩/١٤٠٣
اشتغال
در نشست تخصصي مراكز رشد ICT رويش بررسي شد؛
فرصت‌ها و چالش‌هاي آموزشي مراكز رشد ايران

نشست تخصصي مركز رشد ICT جهاد دانشگاهي (رويش) با عنوان "فرصت‌ها و چالش‌هاي آموزشي مراكز رشد ايران" با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران در مركز رشد رويش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) در اين نشست تخصصي كه با شركت دكتر كيوان اصغري مدير پارك فناوري شيخ بهايي، مهندس نصرت‌اله نصيري مدير توسعه كارآفريني ومنابع انساني شركت نوسازي صنايع ايران، خانم دكتر مشكوري مدير مركز رشد واحدهاي فناوري شهيد بهشتي، خانم دكتر فتانه تقي‌ياره مدير سابق مركز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه تهران و خانم مهندس معصومه مداح، مدير اداره آموزش مركز رشد ICT رويش جهاد دانشگاهي برگزار شد، مباحث مربوط به آموزش مديران مراكز رشد و شركت‌هاي مستقر در آنها، الگوهاي نوين آموزشي، انتقال تجارب آموزشي خارج از كشور در زمينة ارتقاء فعاليت‌ پارك‌ها و مراكز رشد داخلي و... بررسي و راهكارهايي براي كارآمد شدن و اثربخش كردن آموزش‌ها با توجه به بحث ايجاد كسب و كارهاي جديد ارائه شد.
دكتر كيوان اصغري مدير پارك فناوري شيخ بهايي با تأكيد بر اينكه نياز مخاطبان، يكي از بحث‌هاي كليدي در ارائة آموزش‌هاست، تصريح كرد: مخاطبان ما در ارائة دوره‌ها و يا كارگاه‌هاي آموزشي بيشتر  فارغ‌التحصيلان دانشگاهي هستند ولي اين فارغ‌التحصيلان چه بسا با فرهنگ ارائه اين گونه آموزش‌ها آشنايي لازم را ندارند.
وي افزود:‌ شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، مركز رشد ICT جهاد دانشگاهي (رويش) و پارك علم و فناوري يزد از طريق طرحي كه مورد قبول بانك جهاني واقع شده پروژه‌اي را تحت عنوان infoDev دنبال مي‌كنند كه يكي از بحث‌هاي مهم اين طرح ارتقاء فعاليت‌ها و خدمات آموزشي مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در كشور است.
مهندس معصومه مداح، مدير اداره آموزشي مركز رشد رويش جهاد دانشگاهي نيز با تصريح اينكه مراكز رشد خود بيش از آنكه آموزش بدهند بايد آموزش ببينند، گفت: مأموريت مهم مراكز رشد، تسهيل و تسريع تجاري‌سازي ايده‌هاست و آموزش‌ها بايد با هدف تجاري‌سازي اين ايده‌ها باشد، از سوي ديگر بايد با مقتضيات و الزامات كسب و كارهايي كه مراكز رشد در صدد پرورش آن هستند، آشنا شويم تا بتوانيم آموزش‌ها را با جهت‌گيري صحيحي ارائه كنيم.
مدير اداره آموزش مركز رشد رويش جهاد دانشگاهي با طرح اين موضوع كه آموزش از سه منظر قابل بررسي است ،گفت: در آموزش، يا دانش ارتقا پيدا مي‌كند يا مهارت ارتقا
 مي يابد و يا يادگيري متحول مي شود و در مراكز رشد بايد بدانيم در صدد ارتقاء كداميك از آموزش‌ها هستيم و كداميك از آموزش‌هاي موجود، متناسب با مقتضيات كسب و كارهاي جديد است.
مهندس نصرت‌اله نصيري مدير توسعه كارآفريني ومنابع انساني شركت نوسازي صنايع ايران نيز گفت: بايد آموز‌ش‌هايي را به مخاطبان در فضاي كسب و كار جديد ارائه كنيم كه احساسي را در آنها تقويت كند كه فرد از طريق اين آموزش‌ها به اين نتيجه برسد كه كارهاي بسياري براي انجام دادن وجود دارد، انگيزه اي را در آنها ايجاد كند كه توانمندي‌ها و قابليت‌هاي فرد آموزنده تقويت شود و در نهايت قابليتي را در آنها بارور كند كه آنها با توجه به اين آموزش‌ها بتوانند از فرصت‌هاي موجود استفاده كنند.
خانم دكتر تقي‌ياره مدير گروه IT دانشكده فني و مدير سابق مركز رشد دانشگاه تهران نيز بر استاندارد سازي آموزش‌ها تأكيد كرد و گفت: آموزش‌ها بايد به سوي استانداردسازي و در ادامه به استاندارد شدن فعاليت‌ شركت‌ها و واحدهاي فناور مستقر در مراكز رشد سوق يابد.
وي افزود: بايد از آموزش‌‌هاي مورد نياز مراكز رشد و مخاطبان آن نيازسنجي واقعي صورت بگيرد، چرا كه نياز آموزشي اين مراكز آموزش‌هاي عمومي نيست و در واقع شركت‌هاي مستقر در مراكز رشد بايد آموزش‌هايي ببينند تا بتوانند پروژه‌هاي استاندارد انجام بدهند.
دكتر ناهيد مشكوري، مدير مركز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه شهيد بهشتي نيز به ارائه تجربيات آموزشي پارك‌ها و مراكز رشد خارجي پرداخت و گفت: در بسياري از پارك‌ها و مراكز رشد موفق دنيا، افراد صاحب ايده و تيم‌ها و هسته‌هاي متقاضي استقرار، ماه‌ها و شايد سال‌ها در نوبت ورود به اين پارك‌ها و مراكز رشد هستند و به عبارت ديگر آموزش‌ها در برخي پارك‌ها و مراكز رشد خارجي در حدي است كه شركت‌ها و واحدهاي فناور موفقيت خود را در ورود و استقرار در اين پارك‌ها و مراكز و استفاده از آموزش‌‌ها و تجارب آنها مي‌بينند.ح/الف

.

١١:٢٧ ٢٦/٠٢/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد