رييس انجمن متخصصان روابط عمومي:
امروز در روابط عمومي وقت ارايهي کارهاي با کيفيت و تاثيرگذار است
رييس انجمن متخصصان روابط عمومي كشور گفت: امروز در روابط عمومي وقت کم کار کردن نيست، بلکه وقت ارايهي کارهاي کيفي و تاثيرگذار است.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اولين سمينار آموزشي روابط عموميهاي استان كرمان، با عنوان مديريت بحران - روابط عمومي در بحران - با هدف ارتقاي دانش علمي و عملي مديران روابط عمومي استان با حضور داوود زارعيان و استاد حميد شکري از اساتيد انجمن متخصصان روابط عمومي و به مدت دو روز در تالار برق کرمان برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين سمينار آموزشي، زارعيان - رييس انجمن متخصصان روابط عمومي - با اشاره به ارتقاي سطح کيفي روابط عموميها نسبت به گذشته، گفت: وقت ارايهي تعداد و آمار دادن گذشته است و زمان آن است که بينديشيم و ببينيم که کار ما چه تاثيري بر مخاطبان داشته است؛ امروز کار در روابط عمومي بسيار دشوار و در آينده دشوارتر است و اگر خودمان را آموزش ندهيم و مجرب و کارآزموده نکنيم، بهزودي شکست خورده و از صحنه بيرون ميرويم.
رييس انجمن متخصصان روابط عمومي، صفات روابط عمومي نوين را پاسخگو بودن، تحليلگر، مشاور، اهل مذاکره، کارآزموده، خلاق و مدير در بحران دانست و داشتن برنامه، آشنايي و استفاده از رسانههاي جديد، تنظيم ساختار و حضور چشمگير و همه جانبه در برنامهها را از ضروريات کار يک روابط عمومي کارآمد برشمرد.
در ادامهي اين مراسم غلامرضايي - مشاور استاندار - گفت: بحرانها چند دستهاند، بعضي از آنها مانند بلاياي طبيعي ميباشند که با مقاومسازي، سدسازي و طرح هاي آبخيزداري مي توان در زمان وقوع، از آن ايمن شد و بعضي ديگر بر مسائل اجتماعي، سياسي، بهداشتي و غيره برميگردد.
وي افزود: اگر از انواع بحرانها بگذريم، مديريت بر بحران علم و فني است که به آموزش نياز دارد تا شخص بتواند بر بحران و اتفاق به وجود آمده، مديريت کرده و آن را کنترل کند؛ از آنجا که يکي از وظايف مديران روابط عمومي مديريت بحران است، اولين سمينار آموزشي روابط عمومي در سال 85 را با عنوان مديريت بحران برگزار كرديم و هر ماه يک سمينار آموزشي متناسب با نياز و درخواست مديران روابط عمومي برگزار خواهيم کرد.
١٨:٠٨ ١٢/٠٤/١٣٨٥