١٥:٥٧ ٠٧/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
معاون تحصيلات تكميلي دانشكده عمران دانشگاه صنعتي شريف:
محورهاي پژوهشي بايد براساس تخصص دانشگاه‌ها درنظر گرفته شود

معاون تحصيلات تكميلي دانشكده عمران دانشگاه صنعتي شريف در خصوص پژوهش محوري در دانشگا‌ه‌ها گفت: محورهاي پژوهشي بايد بر اساس تخصص و توانايي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.
دكتر علي پاك در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، با تاكيد بر اين كه دانشگاه‌ها بايد پژوهش‌هاي پراكنده انجام دهند، افزود: محورهاي پژوهشي بايد بر اساس نقاط قوت دانشگاه در نظر گرفته شود و بودجه نيز بايد با توجه به نوع پژوهش به دانشگاه‌ها تعلق گيرد.
وي با اشاره به جهت دهي پژوهش در سطح كشور، تصريح كرد: بايد در زمينه‌هاي پژوهشي كه كشور به آن احتياج دارد نيازسنجي شود و يك اولويت بندي صحيح و منطقي در اين خصوص صورت گيرد.
وي با اشاره به بالا بردن سهم پژوهش در كشور گفت: بايد سهم پژوهش در كشور بالا رود تا اساتيد و دانشجويان براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي دغدغه مالي نداشته باشند.
وي اظهار كرد: دانشگاه‌ها پتانسيل لازم را در زمينه آموزش و پژوهش در اختيار دارند و تنها نيازمند امكانات هستند، بايد توجه داشت چيزي كه بشريت را به پيشرفت مي‌رساند پژوهش است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه تفكيك دو محور آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها مناسب نيست، گفت: حتي در كشور آمريكا نيز تجربه پژوهش محور كردن بعضي از مراكز، نتيجه خوبي نداشته است.
دكتر پاك در خاتمه افزود: اساتيد فعاليت‌هاي پژوهشي را به همراه دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري انجام مي‌دهند و توانايي اين دانشجويان در حين تحصيل براي اساتيد مشخص مي‌شود بنابراين تفكيك دو امر آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها صحيح نيست.

٠٧:٥٣ ١٤/٠٤/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد