آئین نامه ارزیابی درون بخشی دستیاری رشته های تخصصی پزشکی بالینی اعلام شد
آئین نامه ارزیابی درون بخشی دستیاری رشته های تخصصی پزشکی بالینی که در سه حیطه آموخته های علمی نظری، مهارت های بالینی و ویژگی های نگرشی اجرا می شود، اعلام شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی مهر، بر اساس مصوبه نشست شصت و چهارم شورای آموزش پزشکی و تخصصی، حیطه آموخته های علمی نظری شامل حداکثر 50 نمره از 150 نمره ارزیابی درون بخشی است که در طول سال از طریق یک یا چند آزمون کتبی از سوی گروه تعیین می شود.
همچنین حداکثر 70 نمره از 150 نمره ارزیابی درون بخشی به حیطه مهارت های بالینی اختصاص دارد و شامل سه بخش استدلال و تصمیم گیری بالینی، تکمیل پرونده و نحوه گزارش نویسی و کار عملی ( بخش، درمانگاه، اطاق عمل و اورژانس) است.
ارزیابی درون بخشی هرسه ماه یکبار انجام می شود و معدل نمرات ارزیابی ملاک قرار می گیرد.
علاوه بر موارد ذکر شده حداکثر 30 نمره از 150 نمره ارزیابی درون بخشی به حیطه ویژگی های نگرشی و رفتاری اختصاص دارد و در این حیطه سه ویژگی فردی دستیار شامل اخلاق و طرز سلوک با اساتید، همکاران، پرسنل، بیماران، انضباط و وقت شناسی و وجدان پزشکی و مسئولیت در برابر بیماران مورد ارزیابی و نمره دهی قرار داده می شود.
به هر یک از موارد ذکر شده حداکثر 10 نمره تعلق می گیرد و نمره هر یک از این بخش ها برای هر دستیار در شورای گروه و با امضاء تک تک اعضاء تعیین می شود. این ارزیابی به صورت سالیانه بوده و در صورت تعدد ارزیابی ها معدل آن ملاک عمل خواهد بود.
برای هر دستیار در دانشگاه محل تحصیل و نیز در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی کارنامه دستیاری شامل نمرات ارزیابی درون بخشی و امتحانات کتبی تشکیل می شود.
رسیدگی به اعتراضات در مورد ارزیابی درون بخشی بر عهده کمیته ای مرکب از معاونت آموزشی دانشگاه، رئیس دانشکده پزشکی، معاون آموزشی بالینی دانشکده پزشکی، مدیر گروه مربوطه و یک نفر از اعضای هیأت علمی گروه به انتخاب گروه است.
١٠:٤٨ ٢٦/٠٤/١٣٨٥