مديران سازمانهاي كشور لزوم روابط عمومي الكترونيك را احساس نكردهاند
نبود شهروند الكترونيك حركت دستيابي به خدمات آنلاين در كشور را كند كرده و روابط عمومي الكترونيك نيز با عدم وجود كاربران آنلاين با شكست مواجه خواهد شد.
مهندس اميرعباس تقيپور، دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك ، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين كه عدم وجود زير ساختهاي مناسب ارتباطي به روابط عموميها اجازه فعاليت به روز را نميدهد، اظهارداشت: مهمترين بحث در روابط عمومي الكترونيك فرهنگ سازماني است كه در حال حاضر فرهنگ سازماني در كشور ما تا رسيدن به نقطه مطلوب فناوري اطلاعات فاصله بسياري دارد.
وي ، رفتار مديران و كاركنان در استفاده از فناوريهاي نوين را در فرهنگ سازماني مهم ارزيابي كرد و افزود: در حال حاضر مديران سازماني استقبال چنداني از روي آوردن به فرهنگ ICT و استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات نميكنند.
مهندس تقيپور ، با بيان اين كه مديران در سازمانهاي مختلف كشور دانش و آشنايي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات را ندارند، تصريح كرد: آنها با تاثيرات ICT و كاركرد آن در سيستمهاي سازماني آشنا نيستند.
دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك، زيرساخت ارتباطي كشور را مناسب رسيدن به تجارت الكترونيك ، بانكداري الكترونيك، آموزش الكترونيك و به تبع آن دولت الكترونيك ندانست و يادآور شد: زيرساختهاي مناسب ارتباطي نفوذ اينترنت و كامپيوتر را در كشور به هر ترتيب افزايش خواهد داد.
وي ، وجود مخاطبان الكترونيك و به طور كل شهروند الكترونيك را از ديگر عواملي دانست كه ساز و كار روابط عمومي الكترونيك را ايجاد ميكند و گفت: تا زماني كه شهروند الكترونيك نداشته باشيم ، روابط عمومي الكترونيك عملا با شكست مواجه خواهد شد.
تقيپور ، با بيان اين كه تنها كاربر الكترونيك ميتواند از خدمات تحت وب استفاده كند، اظهارداشت: وجود شهروند الكترونيك در دستيابي به روابط عمومي ديجيتال اجتنابناپذير است.
دبير همايش دائمي روابط عمومي آنلاين يكي از دلايل ابتر ماندن روابط عمومي الكترونيك را سايت سازمانها و نهادهاي كشور دانست و توضيح داد: سايت اطلاعرساني در هر سازماني ابتداييترين ابزار فناوري اطلاعات محسوب ميشود كه به دليل عدم توجه لازم مديران در كشور ما بسياري از آنها به روز نيست.
وي ، خاطرنشان كرد: تا زماني كه مديران ارشد سازمانها لزوم روابط عمومي آنلاين را احساس نكنند ، نميتوانيم به پيشرفت اين مقوله در كشور اميدوار باشيم.
دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك ، با تاكيد بر اين كه استفاده از فناوريهاي نوين اطلاعاتي در توسعه همه سازمانها تنها در حد شعار و ادعا است ، يادآور شد: در عمل آن طور كه بايد و شايد به اين مهم پرداخته نشده است.
وي ، با بيان اين كه روابط عمومي الكترونيك يكي از شاخههاي موثر براي برقراري ارتباط مخاطبين با سازمانها و رسيدن به دولت الكترونيك است ، از برگزاري دومين همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك در دي ماه سال جاري خبر داد.
١٠:٥٨ ٢٧/٠٤/١٣٨٥