٠١:١٢ ٠٨/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
مديران سازمان‌‏هاي كشور لزوم روابط عمومي الكترونيك را احساس نكرده‌‏اند

نبود شهروند الكترونيك حركت دستيابي به خدمات آنلاين در كشور را كند كرده و روابط عمومي الكترونيك نيز با عدم وجود كاربران آنلاين با شكست مواجه خواهد شد.
مهندس اميرعباس تقي‌‏پور، دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك ، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين كه عدم وجود زير ساخت‌‏هاي مناسب ارتباطي به روابط عمومي‌‏ها اجازه فعاليت به روز را نمي‌‏دهد، اظهارداشت: مهم‌‏ترين بحث در روابط عمومي الكترونيك فرهنگ سازماني است كه در حال حاضر فرهنگ سازماني در كشور ما تا رسيدن به نقطه مطلوب فناوري اطلاعات فاصله بسياري دارد.
وي ، رفتار مديران و كاركنان در استفاده از فناوري‌‏هاي نوين را در فرهنگ سازماني مهم ارزيابي كرد و افزود: در حال حاضر مديران سازماني استقبال چنداني از روي آوردن به فرهنگ ICT و استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات نمي‌‏كنند.
مهندس تقي‌‏پور ، با بيان اين كه مديران در سازمان‌‏هاي مختلف كشور دانش و آشنايي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات را ندارند، تصريح كرد: آنها با تاثيرات ICT و كاركرد آن در سيستم‌‏هاي سازماني آشنا نيستند.
دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك، زيرساخت ارتباطي كشور را مناسب رسيدن به تجارت الكترونيك ، بانكداري الكترونيك، آموزش الكترونيك و به تبع آن دولت الكترونيك ندانست و يادآور شد: زيرساخت‌‏هاي مناسب ارتباطي نفوذ اينترنت و كامپيوتر را در كشور به هر ترتيب افزايش خواهد داد.
وي ، وجود مخاطبان الكترونيك و به طور كل شهروند الكترونيك را از ديگر عواملي دانست كه ساز و كار روابط عمومي الكترونيك را ايجاد مي‌‏كند و گفت: تا زماني كه شهروند الكترونيك نداشته باشيم ، روابط عمومي الكترونيك عملا با شكست مواجه خواهد شد.
تقي‌‏پور ، با بيان اين كه تنها كاربر الكترونيك مي‌‏تواند از خدمات تحت وب استفاده كند، اظهارداشت: وجود شهروند الكترونيك در دستيابي به روابط عمومي ديجيتال اجتناب‌‏ناپذير است.
دبير همايش دائمي روابط عمومي آنلاين يكي از دلايل ابتر ماندن روابط عمومي الكترونيك را سايت سازمان‌‏ها و نهادهاي كشور دانست و توضيح داد: سايت اطلاع‌‏رساني در هر سازماني ابتدايي‌‏ترين ابزار فناوري اطلاعات محسوب مي‌‏شود كه به دليل عدم توجه لازم مديران در كشور ما بسياري از آنها به روز نيست.
وي ، خاطرنشان كرد: تا زماني كه مديران ارشد سازمان‌‏ها لزوم روابط عمومي آنلاين را احساس نكنند ، نمي‌‏توانيم به پيشرفت اين مقوله در كشور اميدوار باشيم.
دبير همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك ، با تاكيد بر اين كه استفاده از فناوري‌‏هاي نوين اطلاعاتي در توسعه همه سازمان‌‏ها تنها در حد شعار و ادعا است ، يادآور شد: در عمل آن طور كه بايد و شايد به اين مهم پرداخته نشده است.
وي ، با بيان اين كه روابط عمومي الكترونيك يكي از شاخه‌‏هاي موثر براي برقراري ارتباط مخاطبين با سازمان‌‏ها و رسيدن به دولت الكترونيك است ، از برگزاري دومين همايش دائمي روابط عمومي الكترونيك در دي ماه سال جاري خبر داد.

١٠:٥٨ ٢٧/٠٤/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد