يك استاد دانشگاه قم:
اصلاح علمي روشهاي آموزشي زمينهساز توليد علم است
يك استاد حوزه ودانشگاه در قم گفت: اصلاح علمي روشهاي آموزشي و مباني علوم تنها راهكار توليد علم ونيل به اهداف جنبش نرمافزاري است.
حجتالاسلام "عليرضا پيروزمند" روز پنجشنبه در جمع گروهي از دانشجويان دانشگاه اصفهان در محل پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامي قم، افزود: دانشجويان بايد با بررسي عميق و جامع دورس خود به جنبه كاربردي وعملي علوم فراگيري شده بپردازند.
وي يادآورشد: اين روند بايد به عنوان يك فرهنگ درميان جوانان دانشگاهي وحوزوي تبيين شود به گونهاي كه جوانان خود به دنبال آن باشند و از انفعال خارج شوند.
پيروزمند تصريح كرد: متاسفانه جامعه ما از پيشتازان علمي ديگر كشورهاي دنيا عقب افتاده است كه هم اكنون نياز مبرم به يك جنبش نرمافزاري در زمينه توليد علم بيش از پيش احساس ميشود.
وي با اشاره به تكرار جنبش نرمافزاري در دنيا افزود: اين روند به دليل رقابت پايان ناپذير جهاني به يك مساله هميشگي مبدل شده و غفلت و سستي در اين زمينه موجب وابستگي همه جانبه به صاحبان علوم خواهد شد.
وي ادامه داد: جامعهاي ميتواند ادعاي تمدنسازي كند كه درعرصههاي جهاني با قدرت ظاهر شود و توليد دانش بيشتري داشته باشد.
١٦:٤٣ ١٦/٠٦/١٣٨٥