با همكاري مركز رشد ICT جهاد دانشگاهي،
كارگاه آموزشي تجاريسازي دستآوردهاي پژوهشي برگزار ميشود
معاونان، مديران و كارشناسان پژوهشي جهاد دانشگاهي توسط مركز رشد فنآوري اطلاعات و ارتباطات اين نهاد با آموزشهاي مربوط به تجاريسازي دستآوردهاي پژوهشي آشنا ميشوند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ، مهندس حبيباله اصغري - رييس اين مركز رشد فنآوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) - اظهار كرد: اين كارگاه روزهاي سهشنبه و چهارشنبه - هشتم و نهم اسفندماه - جاري به مدت دو روز با همكاري مركز رشد رويش جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي برگزار ميشود.
رييس مركز رشد فنآوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) با تاكيد بر كاربردي كردن علوم گفت: در اقتصاد نوين امروز، نوآوري از طريق تبديل يافتههاي علمي و پژوهشي به كالا و خدمات مورد نياز سرمايهگذاران صنعتي، حرف اول را ميزند و سازمانهايي كه به عنوان نهادهاي واسطه ميان جامعه علمي - پژوهشي و توليدي نقش ايفا ميكنند، از اهميت حياتي برخوردارند.
وي افزود: كاربردي شدن يافتههاي پژوهشي از جمله راهكارهاي توفيق فعاليتهاي علمي و پژوهشي است و جهاد دانشگاهي به عنوان يكي از نهادهاي واسط بين دانشگاه و صنعت، با مهيا ساختن شرايط تحقق پژوهشهاي كاربردي، فراهم ساختن زمينههاي حضور دستآوردهاي آن در صنعت، به توليد دانش و فنآوري پرداخته و با ايجاد بازار مناسب براي پژوهش تلاش ميكند به تجاريسازي آنها كمك كند.
بر اساس گزارش روابط عمومي مركز رشد فنآوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي، عضو هيات علمي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: طبق مفاد سند چشمانداز بايد در پايان دوره بيستساله به قدرت اول منطقه تبديل شويم و به اين منظور جهتگيري اصلي در پژوهش، اختصاص سه تا پنج درصد از GDP به تحقيقات است كه اميد است افزايش سرمايهگذاري در پژوهش، تاثير مستقيمي بر رشد علوم و فنآوري در كشور داشته باشد.
وي به محورهاي كارگاه آموزشي تجاريسازي اشاره كرد و افزود: اين كارگاهها با موضوعات "مباني و فرآيند تجاريسازي"، "نقش ايده در فرايند تجاريسازي"، "نقش فرد و تيم در تجاريسازي" و "نقش محيط در فرايند تجاريسازي" توسط دكتر سيدجلال موسوي بازرگاني ارايه ميشود.
١٥:٣٤ ٠٥/١٢/١٣٨٥