٢٣:٢٣ ٠١/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي خراسان:
روساي مراكز علمي ـ كاربردي از سال آينده نمي‌توانند عضو هيات علمي دانشگاه ديگري باشند

روساي مراكز دانشگاهي علمي ـ كاربردي از سال آينده نمي‌توانند عضو هيات علمي دانشگاه ديگري باشند.
مهندس جعفر عسگري ناييني، سرپرست دانشگاه جامع علمي ـ كاربردي خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان با بيان اين مطلب گفت:‌ از جمله شرايط احراز صلاحيت مراكز از سال آينده اين است كه روساي مراكز بايد فقط رييس همان دانشگاه بوده و به هيچ عنوان نمي‌توانند عضو هيات علمي دانشگاه ديگري باشند.
وي دارا بودن هيات موسس به تعداد پنج نفر كه الزاما چهار نفر آنها عضو هيات علمي باشند، فضاي مناسب مكانهاي آموزشي مطابق با استانداردهاي دانشگاه كه متعلق به خود مركز باشد و مدرسان داراي ID كارت دانشگاه جامعه علمي- كاربردي را از ديگر شرايط مراكز مجري دانشگاه‌هاي علمي - كاربردي بيان كرد.
مهندس عسگري گفت: طبق آئين‌نامه مراكز يا بايد 100 درصد دولتي باشند و يا 100 درصد خصوصي، كه پس از تغيير وضعيت ‌مراكز مورد بررسي قرار گرفته و در صورت احراز توانمندي‌ها كد مي‌گيرند.
وي با اشاره به اينكه از سال آينده در دروس تخصصي به هيچ عنوان مدرس بدون ID كارت مجاز به تدريس نمي‌باشند، افزود: در حال حاضر در سطح كشور دو هزار مدرس داراي ID كارت دانشگاه جامع علمي كاربردي مي‌باشند و 400 مدرس نيز فاقد ID كار مي‌باشند كه لازم است تا با شركت در كلاسهاي مدرك مربوطه اقدام به اخذ ID كارت نمايند.
وي اظهار داشت:‌ مدرسان موجود يكسال مهلت دارند تا مدارك مربوطه را اخذ نمايند و براي مدرسان جديد، با توجه به اينكه از سال جاري هيات مميزه‌اي مدرسان را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد پس از سه ماه و مميزي شدن مي‌توانند با شركت در كلاس‌هاي مربوطه اقدام به كسب ID كارت نمايند.
مهندس عسگري گفت: دانشگاه جامع علمي - كاربردي در راستاي بهبود سطح مراكز مجري اقدام به رتبه‌بندي مراكز خود به چهار سطح A ،B ، C و D نموده است.
وي عنوان كرد: مراكز مجري پس از كسب صلاحيت توسط مركز به آنها كدهاي A ،B ، C و D اختصاص مي‌يابد كه طبق آئين‌نامه مراكز داراي كدهاي C و D موظف به تغيير وضعيت به كد B در مدت زمان كوتاه مي‌باشند و در غير اين صورت آن مركز منحل و دانشجويان به مراكز داراي توانمندي بالا واگذار خواهند شد.
وي از مراكز استيجاري به عنوان مراكز داراي رده C و D نام برد و گفت: اين مراكز يكسال فرصت دارند تا برنامه‌هاي پيش‌بيني شده جهت ارتقاء مركز را ارائه دهند.
عسگري ادامه داد: ‌مراكز داراي كد A در دو مقطع كارداني و كارشناسي و مراكز داراي كد B فقط رشته‌هاي مقطع كارداني را ارائه مي‌نمايند.
وي افزود: مراكز فوق طبق تعريفي كه از فضا، امكانات و تجهيزات، هيات علمي، مدرسين، و توانمندي‌هاي ارتباطي ارائه شده موظف به ايجاد شرايط و برقراري ارتباط با بخش‌هاي مربوطه و معرفي پشتوانه‌هاي زمينه علمي هر گرايش و سوق دادن دانشجويان به آن مراكز مي‌باشند.
وي افزود: در غير اينصورت مراكز داوطلب پذيرش دانشجو و آموزش در محل كارخانه‌ها و مراكز صنعتي ايجاد مي‌شوند.
عسگري نائيني در رابطه با نحوه رتبه بندي مراكز، گفت: فرمهاي مربوط به تغيير وضعيت كه بايد خصوصيات خاص دانشگاهي را در هر مركز لحاظ كند به مركز ارسال شده است.
وي در رابطه با شرايط درخواست دوره براي مراكز گفت: مراكز مي‌توانند با ايجاد فاكتورهاي لازم در رشته‌هايي كه در طرح نياز سنجي شناسايي شده‌اند از جمله اينكه چه رشته‌هايي مورد نياز جامعه است و چه تعداد پذيرش داشته باشيم تا ظرف پنج سال آينده فارغ التحصيل شوند و جذب بازار كار شوند،‌ اقدام به درخواست دوره نمايند.
وي افزود: هر مركز داراي شناسنامه‌ايست كه به معرفي كليه رشته‌ها‌ و امكانات آن موسسه و جزئيات مربوطه مي‌پردازد، هرگونه تغيير ملزوم به تغيير شناسنامه و تهيه شناسنامه جديد براي مراكز مي‌باشد.
وي در پاسخ به نحوه ارزيابي كيفيت مركز مجري، گفت: علاوه بر اينكه در پايان هر ترم فرم نظرخواهي در اختيار دانشجويان قرار گرفته و در نهايت مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد، به سه شكل نظارت انجام مي‌شود كه شامل دو نوبت نظارت از كليه مجموعه و مراكز مربوط همراه تيم ارزيابي و بررسي مشكلات و توانمنديهاي مراكز، نظارت مقطعي در زمانهاي خاص ازجمله زمان ثبت نام، امتحانات پايان ترم، مناسبت‌ها و نظارت بر اساس شكايات دريافتي كه با كارشناسان ما مطرح شدند.
عسگري در ادامه ميزان رضايتمندي خود از وضع موجود را 65 درصد دانست و با اشاره به اينكه 35 درصد باقي مانده جزو مشكلترين مراحل باقي مانده براي رسيدن به حالت ايده‌آل است، گفت: همه تلاش‌ها به اين سمت است تا در سال آينده شاهد بهبود 100 درصدي طرح باشيم.
وي همچنين ميزان رضايتمندي از توسعه رشته‌ها را نسبت به دو سال گذشته 100 درصد اعلام كرد.

١٠:٢٩ ٢٢/٠٩/١٣٨٤
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد